Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Peugeot 5008 Tatocar
»
Wpływ miejsca tankowania na temperaturę silnika
Wpis w blogu auta
Peugeot 5008
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1166 razy
Data wydarzenia: 05.02.2011
Wpływ miejsca tankowania na temperaturę silnika
Kategoria: obserwacja
Nauczony negatywnymi skutkami przypadkowych tankowań i wiary (lub raczej niewiary) w jakość na stacjach (nawet sieciowych) do tej pory starałem się, (jeżeli to możliwe) tankować tylko u jednego dostawcy. Proszę mnie nie zrozumieć źle, nie mówię, że na niektórych stacjach jakość po badaniach może zakwestionować UOKiK bo w większości dystrybutorów jakość mieści się w (mało wygórowanych) polskich normach. W granicach naszego kochanego kraju nie ma dużego wyboru, źródła (rafinerii), gdyż paliwo pochodzi z Orlenu lub Lotosu a sprowadzanie (w dużych ilościach) z zagranicy jest mało lub nieopłacalne. Dodatkowo pochodzenie surowca jest także jedno bo zgodnie z danymi GUS 98% pochodzi z rosji gdzie ropa naftowa jest bardzo ciężka i nie najlepszej jakości (zasiarczona ??).
Jest za to coś co jest tajemnicą poliszynela i wynika z zróżnicowania parametrów (wynikającej z destylacji frakcyjnej) a jest uzależnione od partii towaru lub może inaczej jego odbiorcy (składu paliw) ...
Po tym dość przydługim wstępie chciałem podzielić się moimi obserwacjami z ostatnich tankowań na dwóch stacjach różnych dużych sieci oraz zapytać się o wasze doświadczenia i obserwacje w tym temacie.
Parametry stałe: trasa 12+8 km ruch uliczny w godzinach szczytu w znaczącej długości w przeciwnym kierunku niż korki, stały czas przejazdu, ilość powtórzeń około 20.
Obserwacje:
paliwo nestle: porównywalnych prób 8, temperatura silnika w połowie trasy (po 10 km) maksymalna (90 stopni), spalanie średnie 10 litrów na tym dystansie (z komputera). temperatura zewnętrzna około -5 stopni
paliwo statoil 1-2-3: porównywalnych prób 5, temperatura silnika w połowie trasy (po 10 km) poniżej skali, na końcu dystansu 70 stopni , spalanie średnie 8,5 litrów na tym dystansie (z komputera), temperatura zewnętrzna około -5 stopni.
Jakie są wasze doświadczenia w tym temacie ? Poprzyglądam się jeszcze ale mam mieszane uczucia co do jakości Nestle a jako "świeży" kierowca diesla nie wiem czy dobrze interpretuje fakty :D
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda.
Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego.
Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
8
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Szukałem i szukałem , taniego dostawczaka w przyzwoitym stanie z klimatyzacją.
Nie jest to łatwe coś takiego znaleźć.
Znalazła się Dacia, bardzo fajny stan i mega dobrej cenie, nie ma co ...
18
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez yatsec
I znowu stajnia się rozrosła. Trochę niekontrolowanie bo dobiłem do 13 aut a mówiłem sobie, że będę ją zmniejszać a nie zwiększać.
Życie pokazuje jednak, że łatwiej kupić niż ...
10
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Dle mnie często najważniejszym wyznacznikiem jest cena, więc nie unikam stacji marketowych.
Tankuję na Neste w zasadzie cały czas, raz zatankowałem na LukOilu i musiałem wymienić wtryskiwacz
Spalanie na krótkich dystansach (poniżej 100km) wcale nie oddaje normalnego spalania samochodu.
Spalanie Ci wyszło raz 8.5 a raz 10 litrów, nie ma się tym co sugerować bo na odcinku 10/20km nigdy nie będzie dokładnego spalania, wystarczy ze raz dociśniesz troszkę mocniej gaz czy postoisz chwile dłużej w korku i to jest własnie ta różnica która Ci wyszła.
A co do różnic temperatury to tłumaczył bym to np. czasem pracy silnika
Nestle - płatki śniadaniowe i wiele innych prduktów
Wracając do tematu uważam tak samo jak użytkownik -Marek-.