Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Peugeot 5008 Tatocar
»
Wpływ miejsca tankowania na temperaturę silnika
Wpis w blogu auta
Peugeot 5008
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1135 razy
Data wydarzenia: 05.02.2011
Wpływ miejsca tankowania na temperaturę silnika
Kategoria: obserwacja
Nauczony negatywnymi skutkami przypadkowych tankowań i wiary (lub raczej niewiary) w jakość na stacjach (nawet sieciowych) do tej pory starałem się, (jeżeli to możliwe) tankować tylko u jednego dostawcy. Proszę mnie nie zrozumieć źle, nie mówię, że na niektórych stacjach jakość po badaniach może zakwestionować UOKiK bo w większości dystrybutorów jakość mieści się w (mało wygórowanych) polskich normach. W granicach naszego kochanego kraju nie ma dużego wyboru, źródła (rafinerii), gdyż paliwo pochodzi z Orlenu lub Lotosu a sprowadzanie (w dużych ilościach) z zagranicy jest mało lub nieopłacalne. Dodatkowo pochodzenie surowca jest także jedno bo zgodnie z danymi GUS 98% pochodzi z rosji gdzie ropa naftowa jest bardzo ciężka i nie najlepszej jakości (zasiarczona ??).
Jest za to coś co jest tajemnicą poliszynela i wynika z zróżnicowania parametrów (wynikającej z destylacji frakcyjnej) a jest uzależnione od partii towaru lub może inaczej jego odbiorcy (składu paliw) ...
Po tym dość przydługim wstępie chciałem podzielić się moimi obserwacjami z ostatnich tankowań na dwóch stacjach różnych dużych sieci oraz zapytać się o wasze doświadczenia i obserwacje w tym temacie.
Parametry stałe: trasa 12+8 km ruch uliczny w godzinach szczytu w znaczącej długości w przeciwnym kierunku niż korki, stały czas przejazdu, ilość powtórzeń około 20.
Obserwacje:
paliwo nestle: porównywalnych prób 8, temperatura silnika w połowie trasy (po 10 km) maksymalna (90 stopni), spalanie średnie 10 litrów na tym dystansie (z komputera). temperatura zewnętrzna około -5 stopni
paliwo statoil 1-2-3: porównywalnych prób 5, temperatura silnika w połowie trasy (po 10 km) poniżej skali, na końcu dystansu 70 stopni , spalanie średnie 8,5 litrów na tym dystansie (z komputera), temperatura zewnętrzna około -5 stopni.
Jakie są wasze doświadczenia w tym temacie ? Poprzyglądam się jeszcze ale mam mieszane uczucia co do jakości Nestle a jako "świeży" kierowca diesla nie wiem czy dobrze interpretuje fakty :D
Ostatnia aktualizacja: 05.02.2011 12:46:46
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Dle mnie często najważniejszym wyznacznikiem jest cena, więc nie unikam stacji marketowych.
Tankuję na Neste w zasadzie cały czas, raz zatankowałem na LukOilu i musiałem wymienić wtryskiwacz na szczęście z dawcy, więc koszt 0zł. Nie wiem, co się stało, ale samochód nie jeździł.
Spalanie na krótkich dystansach (poniżej 100km) wcale nie oddaje normalnego spalania samochodu.
Spalanie Ci wyszło raz 8.5 a raz 10 litrów, nie ma się tym co sugerować bo na odcinku 10/20km nigdy nie będzie dokładnego spalania, wystarczy ze raz dociśniesz troszkę mocniej gaz czy postoisz chwile dłużej w korku i to jest własnie ta różnica która Ci wyszła.
A co do różnic temperatury to tłumaczył bym to np. czasem pracy silnika
Nestle - płatki śniadaniowe i wiele innych prduktów
Wracając do tematu uważam tak samo jak użytkownik -Marek-.