Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta BMW Seria 3 E46 330 CiA Cabrio
»
Wprowadzone ostatnio zmiany, oraz plany na rok 2012 ;)
Wpis w blogu auta
BMW Seria 3
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3595 razy
Data wydarzenia: 22.01.2012
Wprowadzone ostatnio zmiany, oraz plany na rok 2012 ;)
Kategoria: inne

I. ZMIANY W OSTATNIM CZASIE:
1. W ostatnim wpisie wspominałem o tym że oczekuję na to aż przyjdą do mnie zamówione dystanse do kół i są już od dłuższego czasu założone

Wiele osób pewnie zapyta co dają dystanse, jaki jest ich cel, a niektórzy zapewne powiedzą że jest to bezcelowe... czy na pewno?
- Po pierwsze założenie dystansów zmienia offset felgi, a co za tym idzie, koło jest wysunięte dalej. Ma to swoje walory estetyczne i techniczne - koło jest bliżej obrysu pojazdu, dzięki czemu auto nie wygląda jak tramwaj, poza tym poszerzenie rozstawu kół pozwala na lepszą przyczepność przy dynamicznej jeździe w zakrętach (dla mnie nie jest to aż tak istotny element, ale zawsze warto o tym wspomnieć

- Producenci zostawiają sporo miejsca pomiędzy brzegiem koła a nadkolem... Po co? Uwzględniają oni że auto może być eksploatowane w ekstremalnie śnieżnych warunkach, więc będzie miało zakładane łańcuchy... żeby łańcuch nie uszkodził nadkola, musi on mieć trochę miejsca - ja w takich warunkach auta nie będę użytkował, ani nie będę nakładał na felgi łańcuchów, więc dystanse w niczym mi nie przeszkadzają

- Przy zakupie dystansów, istotne jest aby miały one pierścień centrujący, żeby idealnie przylegały do piasty i do felgi, a także aby miały atest i były produkowane przed odpowiednia fabryke - ja osobiście nie zaryzykowałbym założenia dystansów z Allegro za 50 zł, wyprodukowanych na tokarce w szopie... no chyba że ktoś lubi patrzeć jak mu odpada koło od auta :D


Na poprzednich fotkach auto miało przymierzany dystans 20mm (40mm na oś), który był za szeroki - obecnie przy 13mm (26mm) na tył i 10mm (20mm) na przód auto prezentuje się idealnie



2. Uruchomiłem w aucie poprzez program NCS Expert światła dzienne - światła drogowe świecą na 18,82 % mocy, a kiedy zapada zmrok, albo są kiepskie warunki atmosferyczne, czujnik zmierzchu automatycznie uruchamia światła mijania. Dzięki temu ksenony się nie wypalają tak bardzo, a światła drogowe mają jakieś zastosowanie na codzień


3. Wymieniłem klosze kierunkowskazów bocznych, przy drzwiach - stare były już nieco zżółkłe, więc postanowiłem zamówić nowe, śnieżno białe


4. Wymieniłem żarówki kierunkowskazów w lampach przednich i w bocznych na chromowane - dzięki temu wewnątrz klosza przy zgaszonej żarówce nie mieni się pomarańczowa poświata, a lampy wyglądają o wiele ładniej


5. Do podświetlenia tablicy rejestracyjnej zastosowałem żarówki LED SMD (2x 6 LED), przystosowane pod CAN BUS w BMW - efekt z tyłu auta jest powalający w porównaniu ze zwykłymi żarówkami

6. Z gadżetów - zakupiłem sobie 2 pary rękawiczek do prowadzenia auta - jedne skórzane bez palców, drugie cienkie materiałowe z palcami


7. Z serwisu - wymieniona została uszczelka pod pokrywą zaworów oraz o-ringi przy świecach zapłonowych, ponadto w tym tygodniu wymieniony zostanie przedni uszczelniacz wału napędowego.
8. Przekroczyłem magiczną barierę 200 tys km na przebiegu, myślę że auto spokojnie przejedzie jeszcze kilka razy tyle, jak się o nie dalej będzie dbało hehe

II. ZMIANY PLANOWANE NA ROK 2012:
1. Polerka rantów felg na lato (18" BBS z czarnym rotorem), oraz odświeżenie lakieru w detailing center - na rancie każdej felgi zostanie dodatkowo naklejone niewielkie logo BBS w kolorze czerwonym

2. Polerka mechaniczna lakieru w detailing center, wraz z drobnymi poprawkami niektórych odprysków i 'niedoskonałości'


3. Wymiana tylnych lamp na LEDy biało-czerwone, co powinno znacząco odmłodzić auto od tyłu - o ile znajdę takie, które wyglądają identycznie jak poliftowe, jeśli nie, to wymienione zostaną tylko lampy w klapie bagażnika na poliftowe

4. Planowy serwis auta w drugiej połowie roku - wymiana oleju w skrzyni biegów, wymiana oleju silnikowego oraz uszkodzonego czujnika poziomu oleju w silniku.
5. Radio Dynavin DVN-E46 D99 (zdjecie pogladowe na dole)
III. ZMIANY PLANOWANE NA BLIŻEJ NIEOKREŚLONY CZAS


1. Felgi 19" na lato, z szerokim rantem

2. Zawieszenie gwintowane (o ile 19" nie da efektu 'zglebienia', a po przymiarce gwintu będę w stanie podjechać pod jakikolwiek krawężnik jeszcze :D )
3. Hardtop na zimę w shadow-line
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez CeZaR83
Witam Was,
Chciałbym sie podzielić pewną informacją i zapytać co o tym myślicie....
Postanowiłem sprawdzić moc jaką mam pod maską bo czułem pod nogą że te KM i Nm które fabryka podała ...
18
komentarzy
Dodano: 23 dni temu, przez Egontar
Wzorem wszystkich poprzedników, niniejszym wprowadzam pamiętnik charakterystycznych przebiegów dla Shine'a.
Pierwszy zanotowany przebieg jest z placu, na którym auto zostało zakupione. ...
118
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Co do felg to zakładam że będą kosztowały w okolicach 5-6 tys zł, plus opony... dlatego nie określam na dzień dzisiejszy kiedy je kupię, z kilku powodów - raz że trochę pieniędzy to kosztuje, a dwa że od połowy roku muszę zacząć zbierać na mieszkanie, które jak wiadomo też tanie nie jest, a pewnie będę coś zaczynał wynajmować
żadne światła pozycyjne nie świecą, ani z przodu ani z tyłu - świecą się tylko z przodu światła drogowe na 18,82% mocy
co do NCS Expert to można go wykorzystywać przy pojazdach z grupy BMW, w których elektronika działa na CAN BUSie - w przypadku innych pojazdów nie bardzo... Przy skryptach dostępnych standardowo można go wykorzystać do programowania BMW i Mini. Z tego co wiem przy posiadaniu odpowiednich plików skryptów, można również podpiąć się pod Rover'a 75 i kilka modeli Land Rover'a / Range Rovera (z lat kiedy to BMW produkowało te samochody), ale trzeba mieć odpowiednie skrypty...
ale z tego co wiem od znajomego z forum bmw-sport, z którym udzielamy się tam w temacie odnośnie konfiguracji świateł dziennych w BMW itd itp, to do innych samochodów również są dedykowane aplikacje, pozwalające bawić się ich ustawieniami za pośrednictwem interfejsu (np. Audi, Volkswagen, etc)
Wszystko mi się podoba, nawet dzienne
ciekawią mnie te światła dzienne...czy mimo tych 40% nie rażą kierowców jadących z przeciwka? i czy zupełnie legalnie można tak jeździć? no i jak z pozycjami z tyłu? też świecą?
i ostatnie pytanko
Co do LEDów w rejestracji - są to wysokiej klasy SMD, które kosztowały coś w okolicach 50 zł (zwykłe LEDy można kupić za mniej niż 10 zł), przystosowane specjalnie do pracy przy BMW (ponoć te gorsze LEDy migają zawsze w BMW) - kumpel który tym handluje ma takie u siebie założone od 1,5 roku i jeszcze mu nic nie pada
...poza tym ich budowa pozwala na ustawienie ich pod pewnym kątem nachylenia, a jako że świecą punktowo, to nie oślepiają kierowców z tyłu. Nie są one podstawą dla policji do odebrania dowodu. Nie ma żadnego przepisu zabraniającego wstawiania oświetlenia LEDowego do pojazdu - jedyne o co może przyczepić się policja to barwa światła - w przypadku LEDów SMD, dają one światło o barwie pomiędzy 6000K a 8000K, co jest równoznaczne z barwą białą, więc nie jest to kolor zastrzeżony dla pojazdów uprzywilejowanych (jak np niektorzy wstawiaja sobie niebieskie zarowki w pozycje...). Poza tym jakby policja chciala mi zabrac dowod to predzej by sie czepili amerykanskich pozycji w kierunkowskazach przednich :D
Co do dystansów - z tego co mi wiadomo jest to mit. Oś jest poszerzona o 10-13mm na stronę, więc teoretycznie dźwignia oddziaływująca na łożysko może mieć dłuższe ramię, aczkolwiek 1cm nie stanowi aż tak dużej różnicy. Nie jest to do udowodnienia, jako że różnica jest niezauważalna w zużyciu łożysk (może przetrwają z tego tytułu kilkaset kilometrów mniej), co równie dobrze może być skutkiem normalnego zużycia...
Czy dystanse nie wpływają na zużycie łożysk, bo coś takiego obiło mi się o uszy?