Wpis w blogu auta
Ford Focus
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2123 razy
Data wydarzenia: 08.08.2014
Wrażenia i podsumowania po 11600 km
Kategoria: inne
Średni koszt paliwowy to 31,83 zł na każde 100 km, koszt całkowity to póki co 42 zł za każde 100 km, to ponad 2 razy mniej niż całościowy koszt w Rio.
Co do samego auta.
Focus stosunkowo dobrze znosi duże obciążenia, zapewne dzięki wzmocnionemu fabrycznie zawieszeniu, parę razy przydała mi się też kratka, dzięki czemu można zapakować auto po dach.
W razie potrzeby kratkę można szybko zdemontować.
Bagażnik jest dość pojemny i ustawny.
Wadą jest brak dzielonego siedziska, dzielone są tylko oparcia co jest dla mnie nieco niezrozumiałe.
Dynamika bez szału, ale akceptowalna, spalanie widoczne na grafice, więcej w dzienniku kosztów.
Auto jest dość sztywne, ale przyzwoicie wybiera nierówności.
Co do pozostałych wad i zalet:
- Największą wadą Focusa są dla mnie przeciętne fotele. Takie sobie podparcie pod lędźwie oraz wg. mnie zbyt krótkie siedzisko fotela. Niby specjalnie nie odstają od większości aut w klasie i nie są gorsze niż np. w Ceedzie I, Rio II, Grande Punto, Fabii czy w nowej Dacii Logan, ale w Escorcie którego miałem fotele były lepsze, co wydaje się niezrozumiałe. Lepsze fotele są też wg. mnie w Golfie III, przynajmniej w tym którego mam.
- Kolejną wadą jest hałas w ruchu miejskim. Podczas przyspieszania na niskich biegach (szczególnie dynamicznego) wyraźnie słychać diesla. Szczególnie przy zimnym silniku i wyłączonym lub bardzo cicho grającym radiu.
W CR jest ciszej, ale jeśli koszty utrzymają się na zbliżonym do obecnego poziomie jest to dla mnie do zaakceptowania. Co ciekawe dzięki dobrze zestopniowanej skrzyni przy większych prędkościach, hałas nie przeszkadza, nawet przy wyłączonym radiu, zaczyna być słyszalny dopiero w granicach 170 km/h.
- Wycieraczki. Tylko jeden bieg pracy czasowej wycieraczek, to też mi bardzo przeszkadza i tu znów zdziwienie, bo Escort miał znacznie większy wybór częstotliwości działania wycieraczek.
- Słaba odporność na korozję, dobrze że póki co tylko elementów karoserii, co nie ma wpływu na eksploatacje auta i nie generuje nadmiernych kosztów.
Jeśli chodzi o zalety.
- Największą wg. mnie jest hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy, dający naprawdę dobre "czucie drogi". W połączeniu z dość dobrym zawieszeniem, auto dobrze się prowadzi mimo, że jest to wersja kombi, potrafi dać nieco frajdy z jazdy po łukach.
Prowadzi się lepiej niż Cee'd czy Golf. Różnica jest jeszcze wyraźniejsza z pełnym obciążeniem.
- Brak progu załadunkowego, to kolejna zaleta. W kombii wydawało mi się to oczywiste, ale ostatnio miałem okazje korzystać krótkotrwale z Skody Fabii i Octavii II kombi i w obu tych autach był próg załadunkowy. Dla mnie w kombi to poważna wada.
- Wystarczająca ilość miejsca w środku.
- Wydajna klimatyzacja.
- Dobry dostęp do części i serwisu w przyzwoitych kosztach, bardzo dobre forum.
- Niski koszt zakup , małe koszty ubezpieczenia, śladowa utrata wartości.
Jeśli chodzi o awarie.
Do tej pory Focus został raz unieruchomiony w trasie, z powodu uszkodzenia felgi i wentyla.
Konieczna była też wymiana łożyska w tylnym kole.
Póki co jestem w miarę zadowolony z auta, zobaczymy jak będzie dalej.
Generalnie póki co mam to czego oczekiwałem, czyli całkiem przyzwoite i pakowne auto z niskimi kosztami użytkowania i symboliczną utratą wartości, potrafiące mimo wszystko dać nieco frajdy z jazdy.
PS. Przymierzam się do felg aluminiowych co sądzicie o modelu poniżej?
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Szkoda mi nowych felg i tak je zaraz porysuje, w dodatku będą kusić potencjalnych amatorów cudzej własności, to nie dla mnie.
Najbardziej pasowałyby mi używane oryginały Forda.
Co do felg to proponowałbym np. te: http://allegro.pl/tomason-niemcy-4x108-ford-fiesta-focus-rs-nowe-hit-i4500533457.html
I słusznie . Auto ma być użyteczne, a nie generować koszty.
Jak koszty wzrosną, natychmiast przestane być zadowolony i poszukam czego innego .
A korozja, póki nie dotyczy elementów nośnych dla mnie jest mniejszym problemem, nieprzeszkadzającym w eksploatacji i nie generującym nadmiernych kosztów.
Z drugiej strony różnica w kosztach paliwowych pomiędzy Focusem w dieslu a Golfem w PB to ok 2500 zł na tym dystansie.
Na nieco ponad 3 miesiące to wg. mnie spora kwota, za którą jestem wstanie znieść większy hałas.
Pozdrawiam
Użytkownicy starszych aut, często narzekali, że kwota około 1 tys zł wydana na naprawy to dużo, podczas gdy ja w swoim budżetowym Rio, które uważałem za auto budżetowe licząc na niskie koszty serwisu, mogłem uznać taką kwotę za stosunkowo niską.
A Rio wcale nie psuło się mniej niż ich starsze auta, chyba nawet częściej.
PS. Chrysler jest w niektórych miejscach tańszy od Rio, które miałem. No tylko niektórych
Ale faktycznie chyba się jeszcze chwilę wstrzymam, bo te wyglądają dość kiepsko jak na alu, może wkońcu trafię pięcioramienne 14".
Dzięki.
Tym bardziej, że stan wyglądał zachęcająco, a wcześniej dokładnie wertowałem fora i rozmawiałem z mechanikami z Forda o tym silniku i generalnie mieli dobrą opinie o tej jednostce.
TDCI nie brałem pod uwagę miałem służbowego 3 letniego, sporo problemów z nim było, więc mam uraz do tego silnika.
Szerokim łukiem omijałem też SCSI.
Generalnie całe życie jeżdżę dieslami, więc wiem o tym, zeby na zimny nie cisnąć i nie wyłączać od razu po dynamicznej jeździe lub trasie. W nowoczesnych na CR i ze sprężarką VTG, złe traktowanie jeszcze szybciej wychodzi.
http://allegro.pl/sprzet-car-audio-transmitery-14172?id=14172&order=m&string=kaseta+adapter&bmatch=seng-v6-p-1-e-0805
http://allegro.pl/kaseta-adapter-mp3-oem-og12-warszawa-i4280755376.html
http://www.euro.com.pl/akcesoria-do-mp3-mp4-ipod,g2.bhtml
Żadne pieniądze
Co do felg mnie też się tak sobie podobają, ale nie mogę trafić póki co nic innego o odpowiednich parametrach za przyzwoite pieniądze, a nie chce jakiś chińskich badziewi.
Nie mam też przekonania do stosowania dystansów, wolałbym też uniknąć pierścieni centrujących i koniecznie chce kupić felgi ze swoich okolic by móc je sprawdzić.
Felgi jak wiesz muszę zmienić, bo moje stalówki nie są w najlepszym stanie.
Nie jestem też skłonny wydać na felgi zbyt dużo pieniędzy.
Rozważałem wprawdzie wymianę radia, ale nie mogę się zdecydować czy nieoryginalne radio to dobry pomysł.
Najlepiej jakbym trafił gdzieś z okolic ori CD na 1 płytę, bo te na 6 się podobno sypią, za rozsądne pieniądze.
Klawiaturka to dodatkowy immobiliser.
Prowadzenie to główny atut tego auta i wiele osób przekonuje się do Focusa dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Całkiem niedawno szukałem 2.0 PB w nadwoziu kombii... żaden z właścicieli nie chciał się z nim rozstać