Wpis w blogu auta
Hyundai i20
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1771 razy
Data wydarzenia: 25.01.2012
Wrażenia po 4000 km
Kategoria: obserwacja
Zacznijmy od tego co uważam za zalety:
a. przestrzeń w samochodzie
Jak na pojazd z tego segmentu miejsca jest tu naprawdę sporo. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie ma mowy o ciasnocie przy zachowaniu rozkładu 2+2.
Niemalże 300 litrowy bagażnik jest naprawdę pakowny. Bez problemu wejdą tu cztery wypchane po brzegi plecaki turystyczne o pojemności 65 litrów i zostanie miejsce przynajmniej na jeszcze jeden.
b. silnik
100-konna jednostka dobrze radzi sobie z niewielkim autem. Nie ma problemu przy przyspieszaniu i wyprzedzaniu - choć jako zasiedziały użytkowniki diesla musiałem przyzwyczaić się do wkręcania silnika na obroty - bo te zdecydowanie mu służą. Z drugiej strony jeśli ktoś chce sugerować się wskazaniami podpowiadającego zmianę begów komputera będzie jechał jak dieslem - 2000 obrotów zmiana, 2000 zmiana....i też tragedii nie będzie
c. spalanie
Codziennie dojeżdżam do pracy przebywając łącznie następujący dystans:
12 km autostrada (140km/h)
6,8 km droga ekspresowa (120 km/h)
8 km droga lokalna (90 km/h)
7 km miasto (50 km/h)
Jadąc z maksymalnymi dozwolonymi prędkościami (spiesząc się) :mrgreen: nigdy nie udało mi się osiągnąć średniego spalania wyższego niż 7,5 ltr/100 km
Jadąc w trybie ekonomicznym gdzie na autostradzie jadę około 110km/h, na ekspresówce 90 km/h , na drodze lokalnej 70 km/h schodzę ze spalaniem do 6.2 litra. Udaje się również zejść poniżej 6 litrów - ale zimą i na zimowych oponach jest to po prostu męczące.
Na długich trasach (powyżej 200 km) jadąc zgodnie z przepisami (+/- 10 km/h) w dwie lub trzy osoby bez problemu spalanie spada do 5.7.
Z ciekawości pokonałem kiedyś odcinek 30 km w trybie mega oszczędnym z prędkością około 70 km/h i średnie spalanie wyniosło 4.2 litra.
d. ergonomia, wnętrze - surowo - rzekłbym nawet nieco spartańsko ale to lubię: wszystko na swoim miejscu bez zbędnych wodotrysków
e. fotele – niby to to takie małe ale o dziwo wygodne – fotel kierowcy z regulacją wysokości pozwala popatrzeć sobie na wszystko z góry
f. zawieszenie – sprężyste, nieco twardawe ale nigdy nie przepadałem za majestatycznym kołysaniem się na drodze
g. układ kierowniczy – daje doskonałe panowanie nad samochodem
h. hamulce – żyleta
Teraz nieco wad:
a. dość kiepska widoczność do tyłu – szczególnie jeśli chcemy parkować „na styk”
b. nieco zbyt nisko świecące światła mijania – choć to może subiektywne odczucie
c. relatywnie długi skok pedału sprzęgła (takie widzi mi się)
d. powyżej 120 km/h w samochodzie robi dość głośno
e. kiepskie fabryczne głośniki – w mojej starej astrze f są zdecydowanie lepsze
f. słabe oświetlenie bagażnika
g. okleina słupków – na razie nie schodzi ale wygląda niezbyt solidnie
h. nadkola dają popalić, każde ziarenko piasku słychać wyraźnie
i. zbyt cicho w kabinie przy niewielkich prędkościach i na światłach, nie wiem czy silnik pracuje
j. zbyt wcześnie odbijająca wajcha kierunkowskazów, kłopotliwe na niektórych rondach
k. irytujące ustawienie klimatyzacji, uruchamiającej się automatycznie przy nawiewie na szyby
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
6
komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
4
komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
26
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
A teraz ciesz se że masz nieduże auto z porządnym motorem, bo są i takowe co mają 65 koni (straszne)
Co do audio-większość aut ma seryjnie głośniki "z papieru", które mizernie graja, sama ich wymiana poprawi efekt znacząco.
Ja Ci powiem, że negatywy to pierdoły. Najważnieszą rolę pełni bezbłędnie!!!
J
Silnik musi ładnie śmigać, proporcje moc/masa ma bardzo korzystne. Klima u mnie ma identyczne nastawienia ale to zaleta - nieużywana klima szybko się psuje, a nawiewu dość często używamy więc spoko. Jak dla mnie wszystkie wady są do zaakceptowania, a niektóre są typowymi cehcami aut tego segmentu.