Wpis w blogu auta
Fiat Siena
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1377 razy
Data wydarzenia: 17.03.2018
Wrzący czajnik pod maską
Kategoria: awaria

Przechodzę więc do tego co w temacie, po około 20 kilometrach gdy zjechałem na parking zauważyłem unoszący się dym z pod maski, jako, że mróz a dym był mały i znikł po sekundzie to uznałem, że paruje śnieg i lód. Wjechałem głębiej w las, po 10-15 minutach sytuacja się pogorszyła, bulgotanie i para spod maski. Zagotował się płyn chłodniczy, jak? Nie wiem, wentylator chodził wcześniej, tym razem się nie załączył? (nie zarejestrowałem tego ale na to wygląda bo go nie słyszałem później) na desce nie było nic niepokojącego, wskazywało mi, że temperatura jest w porządku (czyżby termostat? tylko, że w drodze powrotnej wskazóweczka zaczęła poczciwie mi pokazywać, że jednak jest coś nie tak.. szkoda, że dopiero po fakcie). Płyn chłodniczy jest w granicach minimum, delikatnie ponad fakt - trzeba dolać ale z drugiej strony po coś jest ten wskaźnik minimum, skoro spełnia normę to czemu się gotuje po 20 km? Wymienię go czym prędzej, wyleję stary w warsztacie i wleje nowy, lepszy, miejmy nadzieję, że to tylko to ale nie podoba mi się, że wentylator się nie włączył, wcześniej co chwilę się włączał a teraz jakby nic... Gdyby tego było mało, zapowietrzyły się hamulce... Ogółem tragedii nie ma ale mogło być lepiej, nie mniej wciąż nic się nie zmieniło, samochód nadal był kupiony za 1700 zł i nadal jest byłą taksówką. W środę zdam relację z warsztatu.
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
33
komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
39
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Najpierw sprawdz czy dziala wentylator – gdy silnik sie dobrze rozgrzeje, sprawdz czy wentylator sie zalacza. Sprawdz, czy babelkuje w zbiorniku wyrownawczym, jezeli tak, do duza szansa ze masz przedmuchy na uszczelce pod glowica. Sprawdz stan oleju, czy nie ma pod korkiem i na bagnecie majonezu. W dalszej kolejnosci mozesz sprawdzic termostat. Trzeba go wyciagnac i sprawdzic czy sie otwiera przy temp bliskiej temperatury wrzenia wody (gotujac w garnku). Termostat kosztuje grosze, wiec nie ma sensu wkladac starego, lepiej zamontowac nowy. Istotne jest tylko to, czy stary termostat funcjonuje poprawnie. Zwracaj uwage, czy ogrzewanie dziala, jezeli leci zimne powietrze, a przy przygazowaniu cieple, to oznacza niski poziom plynu.
Gdy zdecydujesz sie wymienic plyn, niech najpierw zrobia plukanke.
A poza tym, moim zdaniem nie ma sensu tracic czasu na trupa. Sprzedaj to za ile sie da i zainwestuj w cos pewniejszego. Stracony czas i nerwy tez maja swoja monetarna wartosc. Ja dzisiaj odpuscilem calkiem przyzwoitego Cadillaca w doskonalej cenie, mialem pewne watpliwosci, a nie bylo gdzie zrobic inspekcji. Nic na lapu capu, sprzedajacy naciskal a ja nie lubie presji. Jechalem go obejrzec 170km i stracilem cala sobote...
W razie najgorszego scenariusza to moze lepiej zezłomować go, zeby nikogo nie mieć później na sumieniu. Lepiej czasem stracić te 1000 czy 2000 zeta niz komuś zepsuć rok życia i worek wydanych pieniędzy , a i tak pewnie igły z tego nie zrobi. Nie rób komuś tego co tobie nie miłe