Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Polo » Wskaźnik poziomu paliwa







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Polo
DB
Jeździ: Volkswagen Polo
  • przebieg 7 961 km
  • rocznik 2010
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.4
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 7812 razy
Data wydarzenia: 02.10.2011
Wskaźnik poziomu paliwa
Kategoria: obserwacja
Chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi wskaźnika poziomu paliwa w VW Polo V.
Z moich obserwacji wynika, iż jest on źle (może celowo) wyskalowany, bowiem jak na podziałce jest ok. 3/4 paliwa, to wg moich obserwacji jest tak naprawdę jest ok. 1/2 zbiornika. Jak poziom wskazywany wynosi 1/2 baku, to według mnie jest już tylko 1/4 zbiornika paliwa. Jak wskazuje na 1/4 podziałki, to wkrótce muszę udać się na stacje paliw!
WTF ja się pytam? To po co robić w ogóle podziałkę, jak wskazuje ona co innego niż w rzeczywistości?
Dodano: 13 lat temu
u mnie też 1/2 baku to niby mniej niż 1/2 w tankowaniu, tylko jakie to ma znaczenie? :-) wiadomo-spali tyle ile wleję :-)
Dodano: 13 lat temu
Do guffi: Tak napisałem :) U mnie w 156 jest tak: jak mam pół baku a auto stoi tak jakbym jechał pod górkę to wskaźnik jest na 3/4. A jak stoi jak bym jechał z górki to jest na 1/4 :)
Dodano: 13 lat temu
Do Nikname: Obserwowałem ile spaliłem do połowy wskaźnika (ok. 3/4 baku) i resztę poniżej połowy. To bardzo nieprecyzyjne określenie, ale piszę o tym jako o obserwacji. Nie mam zamiaru robić żadnych pomiarów! ;)
Dodano: 13 lat temu
zajmujesz się peirdołami...tankuj i nie patrz na nic ;-}
wiele autek tak ma i jest to spowodowane prawdopodobnie zmianą gęstości cieczy w określonych porach (podczas ruchu) i napięciem powierzchniowym (podczas postoju)...i już wiesz..;-}
Dodano: 13 lat temu
W Sienie także pierwsza połowa baku (od zalanego pod korek) dużo wolniej się zużywa niż końcówka, nie mówię już o spadaniu wręcz na oczach wskazówki poniżej 1/4 zbiornika ;) Bardziej mnie dziwi, że kiedyś zajechałem na stację nie mając już w ogóle paliwa (silnik się dławił i zgasł), wlałem niecałe 43l, podczas gdy zbiornik wg producenta ma 48l. Gdzie się podziało te ponad 5l paliwa w takim razie?
Dodano: 13 lat temu
Odświeżenie tematu [puchar]
Dodano: 13 lat temu
W mojej Ibizie też nie jest dobrze wyskalowany licznik(analogowy). Jak naleje do pełna, aż kilka razy pistolet wybije to robie 200km czyli ok 9-10l zanim wskazówka zaczyna spadać. Na pierwszej połowie baku robie ok 550-620km a maksymalnie udało mi się przejechać niecałe 1000km na baku, przy czym była to już na serio pustynia w baku.
Dodano: 13 lat temu
Każde moje auto miało (ma) nieprecyzyjny wskaźnik. Norma...;)
Dodano: 13 lat temu
a zaważył ktoś że wskaźniki (czy to elektryczne czy zwykłe) pokazują różne wartości w zależności od tego jak auto jest ustawione? Może z tego powodu wynikają wnioski zawarte w dzienniku. A jak sprawdzałeś poziom paliwa w baku? Jak pokazywało 1/2 to widziałeś na własne oczy ile jest paliwa w baku cz tylko Ci się "wydawało" że powinno być 1/4??
Dodano: 13 lat temu
W clio tez tak miałem jak kupiłem komp. pokładowy to wskazniki juz tak nie robiły ja zawsze sprawdzałem ile zużyłem paliwa a ile w baku mam i na rezerwie przejechałem max 140km
Dodano: 13 lat temu
po co cholere robią elektroniczne wskażniki a nie mogli zrobic cyfrowe licznik ile litrów jest w baku??
Dodano: 13 lat temu


jakoś też do końca nie dowierzam mojemu wzkaznikowi paliwa zwłaszcza w corsie
Dodano: 13 lat temu
W mojej Astrze też tak było!
Dodano: 13 lat temu
Do Olo80:
OK, dzięki! :)
Dodano: 13 lat temu
Czyli, z wyjątkiem użytkownika majcher836, wszyscy potwierdzają podobne zachowanie. Hmm, jak VW tak ma, to aż strach myśleć jak jest w innych markach! ;)
Dodano: 13 lat temu
Do tofana: Jak zapala się lampka i pika to zostało około 7 litrów rezerwy, najlepiej zatankować odrazu żeby nie zassało brudu który znajduje się na dnie baku.
Dodano: 13 lat temu
W Polo 4-tej generacji było podobnie. Ten "problem" występuje we wszystkich autach należących do grupy Volkswagena. U mnie z reguły pierwsza kreseczka znika po przejechaniu około 220 km tankuje zawsze do pierwszego "wybicia". Nawet w poczciwym maluszku jak sie zalało do pełna to wskazówka dziwnie nie opadała a potem monentalnie "leciało" na dół i znów trzeba było tankować. Pamiętam czasy w których za 33zł można było zalać do pełna :)
Dodano: 13 lat temu
Wskażnik jest po to, żeby odwaracać Twoja uwagę od sytuacji na drodze...
Dodano: 13 lat temu
Wskaźnik jest po to, żeby odwracać Twoja uwagę od prowadzenia auta...
Dodano: 13 lat temu
Na plus jest to, że pika, jak przechodzimy na rezerwę i to za każdym razem jak włącza się silnik! Ale nie wiem ile ta rezerwa wynosi. ;)
Dodano: 13 lat temu
Nic nowego! [zlosnik] Już w "Polówkach" trzeciej generacji (1994 r.) ten problem występował! ;)
Dodano: 13 lat temu
A mówiłem nie kupować Volkswagenów ;). W moim Lancelocie w ogóle teraz wskaźnik nic nie pokazuje, bo leży sobie gdzieś na dole i dlatego moja zonka co jakiś czas zajeżdza pompę paliwa (LPG) natomiast w Picadorze wskaźnik jest wyskalowanyy idealnie. Jak "piknie" rezerwa to do zatankowania dokładnie 50litrow (rezerwa 10litrow jak w książce). Muszę jeszcze przetestować minimalny poziom, wtedy gry ostatnia kreska na rezerwie zniknie, w baku ma być jeszcze 2,5litra ON.
Dodano: 13 lat temu
Wydaje mi się, że u mnie jest bardzo podobnie. Nie wiem jakie proporcje, ale zauważam, że jak mam pół baku (chociaż strzałka się utrzymuje tu przez dłuższy czas), to na pewno już drugie tyle nie zrobię. A od połowy to jakoś szybko spada.
Dodano: 13 lat temu
Ja się z tym napewno nie zgodzę Oczywiście może delikatnie przekłamuje ale gdy mam połowę baku a na liczniku zrobione około 500 km to teoretycznie powinienem zrobić ponowne 500 km Jednak zrobię max 400 km
Ale napewno mając 1/4 baku ok.10l możesz zrobić jeszcze 200 km Wiele razy mi sie udawało Sądzę że wiele też zależy tu od samego spalania auta
Dodano: 13 lat temu
Witam, zgadzam sie, mam podobne spostrzezenia. Jednakze zawsze tankuje jak mi wskaznik pokazuje polowe baku i jestem spokojny. Ale faktycznie, tez mam wrazenie, ze to co pokazuje wyswietlacz nie do konca odzwierciedla stan baku ;) W poprzednim aucie (Seicento) natomist czasami zawieszal sie plywak w baku i po zatankowaniu do pelna pokazywal 3/4...
Dodano: 13 lat temu
Ładny, cyfrowy, nie ważne że źle wskazuję ale ma być, bo taka moda - to chyba za cel przedłożyli sobie inżyniery z VW:) Pozdro
Dodano: 13 lat temu
Te wskaźniki to czasem wariują! Ja kiedyś po odpowietrzeniu baku zatankowałem 61L a bak mam 55L. Praktycznie wyjeździłem go do 0 i wyszło przejechanych 1200km na koniec w cyklu mieszanym. Taki mój rekord. Wskazówka na liczniku wariowała w te i wewte.
Dodano: 13 lat temu
Moje Aveo ma odwrotnie. Tankuję gdy pokazuje 1-2mm powyżej zera, ale wchodzi wtedy max 35-36litrów (a więc jeszcze miał 9-10 litrów, niespełna 1/4zbiornika). Moim zdaniem zawsze lepiej jest, gdy pokazuje mniej niż jest w rzeczywistości... Tyle że ja mam tradycyjną wskazówkę poziomu paliwa, nie elektroniczną
Dodano: 13 lat temu
Futrzak ma to samo.
Dodano: 13 lat temu
Heh, dlatego wolę gaz i brak jakiegokolwiek wskaźnika (bo zgubiłem :P). Jeżdżę do 430km i tankuję :P

W skuterze też mam wskażnik cyfrowy i tez jest on raczej nędzny - z 6 kresek 3/4 czasu utrzymują się trzy, a dwie to już rezerwa... 6 kreska znika już po wyjechaniu ze stacji benzynowej :)
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl