Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Polo Poli :)
»
Wycięcie dpf-u + chip tuning
Wpis w blogu auta
Volkswagen Polo
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2043 razy
Data wydarzenia: 10.12.2014
Wycięcie dpf-u + chip tuning
Kategoria: zmiany w aucie
Od jakiegoś już czasu miałem takie sytuacje z autem:
- w czasie jazdy na pierwszych kilometrach zauważyłem że auto lekko przyhamowuje, tak jakbym zaciągnął ręczny
- w czasie postoju silnik wchodził na wyższe obroty i lekko cały drżał, spalanie zeszło do wartości 0,1 l/100 km
Już wtedy wiedziałem że to może być dpf.
Jednak ostatnio jadąc do Lubina pokazała się kontrolka dpf-u, ale po jakiś 30 sekundach znikła i w sumie z autem nic się nie dzieje. Ale doskonale wiem że może być to początek moich problemów więc pomyślałem że muszę szybko działać.
Porozglądałem się w Internecie i zdecydowałem się na usunięcie tego dziadostwa oraz delikatne i bezpieczne podniesienie mocy.
Wybrałem firmę Kreator Mocy z Warszawy i już w sumie nie mogę się doczekać efektów działań. Wyjazd w sobotę w nocy
Interesuje mnie podniesienie mocy o jakieś 30-40 KM i 60-70 momentu. Zobaczymy jak to wyjdzie.
Pozdro
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
ACV jak na 102km jest na prawdę dynamiczna, ja mixtem jechałem właśnie te 175 ale powyżej 160 an 15" auto robi się mało stabilne.
AXG 151km równe 200.
T4 TDI praktycznie jest stworzone do lawet i targania aut.
Dzięki, póki co nie żałuję że zostałem przy T4.
Chipa założyliśmy przy przebiegu ok 50 tys. Rekord spalania przy prędkości do 80 km/h jednostajną jazdą to 6,6 litra mierzony do pełna. To dobry samochód ostatni tak trwały z rodziny T VW.
Rzeczywiście miał skrzynię krótką i vmax to 175, ale z przyczepami radził sobie świetnie. 2 ośki nawet do 3,5 T pomimo że miał mniej na haku to sobie radził,do niego ładowaliśmy ok tony choć jak dostał 1600 kg to też dał rade ale trzeba było chlapacze ponaciągać do góry, samochodzik jest miękki i wynosi go na zakrętach ale jest wygodny.
Powodzenia w eksploatacji.
102km/151km seryjne to identycznie te same silniki na tym samym osprzęcie tylko skrzynia biegów inna i fabryczny soft na większa moc. 102km jeżeli się zrobi na 130 i więcej zawsze będzie żwawsza od ori 151km bo ma skrzynie krótką.
Ja jestem przeciwny takim "chipom" no chyba że silnik jest meega zadbany i ma ori 180tys.km. Wiele osób mnie namawia na niby bezpieczne 180km i niecałe 400Nm ale ja wolę być spokojny a mocy nie brakuje.
Bolid to nigdy nie będzie...
Kolega jeździ tym samym polo ale z silnikiem 1,6 tdi 75 KM, a dokładniej jego mama, mówi że regularnie mu się zapala lampka dpf, bo jeździ wolno i w mieście ale bierze on albo tata polo na obwodnicę i trzyma na co najmniej 3 tys obrotów i zawsze gaśnie, po prostu trzeba przepalić. Rozumiem Twoją decyzję z chipowaniem bo sam myślałem o lekkim podniesieniu mocy swojej, ale pytanie czy chcesz ten samochód eksploatować przez co najmniej kilka lat, czy krócej i sprzedać, w Polsce jak na razie nie sprawdza się czy samochód który powinien mieć Euro 5 ma dpf czy fap ale nie wiadomo jak z tym będzie na przestrzeni kilku lat do przodu, skoro nakłada się na mleczarzy milionowe kary za to że produkują więcej mleka niż sz.p. Unia sobie tego życzy to kto wie czy się nie wezmą za ekologię i podatek ekologiczny.
Na pewno pełnowartościowe auto z euro 5 lepiej będzie sprzedać i bezpieczniej po niemczech jeździć , ale jeśli chcesz nim pojeździć parę lat to jak najbardziej, silnik i turbo odetchnie.
Pytanie drugie. Skąd padł wybór na firmę z Warszawy. Czy sugerowałeś się opiniami z sieci ?? we Wrocławiu jest niesamowicie doświadczona firma w czipowaniu Jetronic, który podkręcał tdiki jak inni dopiero raczkowali, w Żernikach Wrocławskich jest też dobra firma, wielu moich znajomych tam usuwało DPF. Dziwi mnie wybór wawy bo jak przypuszczam kierowałeś się opinią z sieci ?? a po drugie wyobraź sobie że musisz pojawić się (odpukać) na reklamację, ile masz do wrocka a ile do wawy.
Decyzja należy oczywiście do Ciebie i 3mam kciuki za to żeby była słuszna, oczywiście czekamy na relacje z operacji i na efekty po.
Powodzenia.
Nie kupie juz bez DPF-u bo takich nie ma a ja chce auto z roku 2012-2013.
W Niemczech od 2005/2006 raczej filtr jest montowany w każdym aucie a w Polsce tak porobiło sie ok 2009 roku.
Ale trzeba zauważyć że filtry sa juz od okoo 10 lat, na pewno sa ulepszane.
Przecież diesle kupują też ludzie którzy jeżdżą po mieście a nie tylko 30 czy 50 tys km rocznie w trasach.
Dieslami ludzie stoją w korkach w Londynie czy Paryżu.
I zapewne setki tysięcy właścicieli miało problemy i wyrażało niezadowolenie z powodu DPF-u.
Dlatego koncerny pomimo stosowania tego ustrojstwa pracują aby można było tymi autami jeździć normalnie.
Bo nikt nie użytkuje auta codziennie 30 km i tylko z prędkością autostradową (chyba że pracuje w ten sposób jako kurier czy cos w tym rodzaju)
BTW jeśli kupisz diesla który nie miał tego w standardzie (mój przypadek) to nie wyśledzą tego na stacji diagnostycznej.
- czy wycięcie DPF-u sa wstanie sprawdzić podczas przeglądu znaczy okresowego badania technicznego? (komputerem bądz fizycznie w kanale)
- czy podłączając analizator spalin będzie
wynik zgodny z norma? Podobno tak ale to robią w Niemczech, w Polsce jeszcze nie.
Ja tez chce kupić diesla bo nie wyobrażam sobie mieć benzynę (tym bardziej TSIa kupie cos ze stajni vw/skoda/audi).
O filtr sie boje bo nie jeżdżę tras ale raz w tygodniu autostrada 30 km powinna załatwić temat.
Poza tym naczytałem sie że najnowsze modele aut od jakichś 2 lat maja zmiany w wypalaniu filtra, sa one pojemniejsze i komputer nie czeka do ostatniej chwili aby wypalić sadze.
Pracują nad tym aby było to mniej kłopotliwe