Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Polo Poli :)
»
Wycięcie dpf-u, chip tuning + wymiana filtra powietrza cz.2 (realizacja)
Wpis w blogu auta
Volkswagen Polo
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 3624 razy
Data wydarzenia: 14.12.2014
Wycięcie dpf-u, chip tuning + wymiana filtra powietrza cz.2 (realizacja)
Kategoria: zmiany w aucie
Tak jak wcześniej pisałem udałem się w sobotę do W-wy na usunięcie filtra cząstek stałych oraz chip tuning. Wyjechałem o 3.30 i przyjechałem dokładnie na 8.00 pokonując ok. 450 km ze spalaniem 6,6 l/100 km. Trasa to krajowa 94, ekspresówka S8, S14, 14 i autostrada A2 tak więc dość szybka

Panowie już na mnie czekali i powiem szczerze że jestem mega zadowolony z obsługi - wiedzą co robią.
Na początek trafiłem na hamownię gdzie w serii uzyskałem 91 KM i 232 Nm momentu tak więc identyczne wartości jak fabryka dała.
Następnie auto trafiło na usunięcie dpf-u ale tej operacji już nie widziałem ponieważ udałem się na małe zwiedzanie z moją ukochaną (galeria Złote Tarasy itp.)
Po ok. 4 h byliśmy już z powrotem auto było zawirusowane ale nie sprawdzone na hamowni. Trochę musiałem czekać bo przez sobotę przewaliło się trochę aut u nich.
Po modyfikacjach wyszło bezpieczne 130 KM oraz prawie 300 Nm

Szef pytał się czy nie chcę pod 145 KM bo te silniki przyjemnie się poddają modyfikacjom ale ja grzecznie odmówiłem zależało mi na bezpieczeństwie silnika.
Modyfikacja przerosła moje oczekiwania. Auto tak pięknie przyspiesza że hej. Normalnie mi i dziewczynie szczęka opadła co ta Poli teraz potrafi. Istny wariat na drodze. Pomaga to głównie przy wyprzedzaniu ale na autostradzie dopiero czuć różnicę. Auto pieknie ciągnie i sunie do przodu - normalnie bajka.
Auto spod świateł zrywa przyczepność dzieje się to też na 2 biegu - cały czas pracuje kontrola trakcji by okiełznąć tego wariata.
Z powrotem spalanie wszyło 6,3 l/100 ale nie oszczędzałem auta wcale dając się ponieść fantazji i się wręcz pościgać na drodze.
Ciekawostką jest również to że na postoju mogę ten silnik kręcić na maksa wcześniej była blokada do 2500 obrotów.
Niedługo na ich stronie ukaże się moja Poli tak więc każdego zapraszam do odwiedzenia ich strony i polecam jak najbardziej zakład.
Chłopaki oddali mi dpf i szczerze powiedziawszy nie wygląda on na jakiś mocno zaj...ny.
Wymieniłem również filtr powietrza bo na starym przejechałem już 30 000 km.
Zrobię jeszcze osobny filmik jak to auto przyspiesza na setkę.
Narazie wrzuciłem proces wypalania filtra (dłuższy) oraz filmik po modyfikacji.
Pozdro

Najnowsze blogi
Dodano: 12 godzin temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
4
komentarze
Dodano: 23 godziny temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
19
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
29
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Spytaj blacharza to poza markami premium z Niemiec najlepsza blachę ma vw - reszta to lipa
"- auto na 100% przechodzi analizę spalin ponieważ zostawiony jest katalizator i czytałem gdzieś że i tak są u nas wysoko postawione normy ny tego nie przejść"
Masz auto seryjnie wyposażone w to ustrojstwo tak jak ja więc auto nie spełnia teraz wymogów technicznych. Unia nałożyła przykaz montowania tego filtra we wszystkich nowych Dieslach od 2009r. Pozatym stwierdzić czy go masz idzie bezproblemowo. Przegazówka na luzie lub mocne wciśnięcie gazu przy przyspieszaniu. Jeśli masz filtr nie będzie widać spalin, nie masz - chmurka sadzy.
Nigdy też jakoś nie jarałem się tuningiem, bo wystarczała mi ta moc jaka była. W pakiecie było taniej (1600 zł) więc zdecydowałem się też na chipa i nie żałuję
- nie ma możliwości sprawdzenia czy ten filtr tam jest czy go nie ma. Mi go wycieli, wykonali atrapę i nie widać żadnej różnicy
- auto na 100% przechodzi analizę spalin ponieważ zostawiony jest katalizator i czytałem gdzieś że i tak są u nas wysoko postawione normy ny tego nie przejść
Mając auto zarejestrowane w PL nie płacisz Kfz-Steuer:
http://www.loogis.eu/pl/wiadomosci/48/obowiazek-przerejestrowania-samochodu-na-niemieckie-numery-rejestracyjne
co do analizy spalin, wszystko zależy od celu badania
- czy na rocznym przeglądzie okresowym w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów zorientują sie że nie ma filtra DPF ?
- czy auto przeszłoby analizę spalin?
Na razie w Polsce te sprawy "olewaja" ale w Niemczech jest inaczej.
Ciekawe kiedy zmieni się to u nas, akurat w kwestii filtra oby jak najpóźniej.
Sam mam zakusy kupić i wyciąć. I nawet jak będzie trzeba to zarejestrować w Polsce o ile w Niemczech miałbym mieć kłopoty.
Tez jestem ciekaw kosztów
Trzycylindrowy 1,4 TDI wyróżnia się tak jak piszesz tylko ekonomiką w dodatku jedynie podczas oszczędnej jazdy,kiedyś czytałem test Fabii w którym okazało się że podczas dynamicznej jazdy pali więcej niż 1,9.