Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Polo Poli :) » Wycięcie dpf-u, chip tuning + wymiana filtra powietrza cz.2 (realizacja)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Polo
  • przebieg 72 088 km
  • rocznik 2009
  • silnik 1.6 TDI-CR DPF
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 3575 razy
Data wydarzenia: 14.12.2014
Wycięcie dpf-u, chip tuning + wymiana filtra powietrza cz.2 (realizacja)
Kategoria: zmiany w aucie
Hej
Tak jak wcześniej pisałem udałem się w sobotę do W-wy na usunięcie filtra cząstek stałych oraz chip tuning. Wyjechałem o 3.30 i przyjechałem dokładnie na 8.00 pokonując ok. 450 km ze spalaniem 6,6 l/100 km. Trasa to krajowa 94, ekspresówka S8, S14, 14 i autostrada A2 tak więc dość szybka:)

Panowie już na mnie czekali i powiem szczerze że jestem mega zadowolony z obsługi - wiedzą co robią.
Na początek trafiłem na hamownię gdzie w serii uzyskałem 91 KM i 232 Nm momentu tak więc identyczne wartości jak fabryka dała.

Następnie auto trafiło na usunięcie dpf-u ale tej operacji już nie widziałem ponieważ udałem się na małe zwiedzanie z moją ukochaną (galeria Złote Tarasy itp.)

Po ok. 4 h byliśmy już z powrotem auto było zawirusowane ale nie sprawdzone na hamowni. Trochę musiałem czekać bo przez sobotę przewaliło się trochę aut u nich.

Po modyfikacjach wyszło bezpieczne 130 KM oraz prawie 300 Nm:)

Szef pytał się czy nie chcę pod 145 KM bo te silniki przyjemnie się poddają modyfikacjom ale ja grzecznie odmówiłem zależało mi na bezpieczeństwie silnika.

Modyfikacja przerosła moje oczekiwania. Auto tak pięknie przyspiesza że hej. Normalnie mi i dziewczynie szczęka opadła co ta Poli teraz potrafi. Istny wariat na drodze. Pomaga to głównie przy wyprzedzaniu ale na autostradzie dopiero czuć różnicę. Auto pieknie ciągnie i sunie do przodu - normalnie bajka.

Auto spod świateł zrywa przyczepność dzieje się to też na 2 biegu - cały czas pracuje kontrola trakcji by okiełznąć tego wariata.

Z powrotem spalanie wszyło 6,3 l/100 ale nie oszczędzałem auta wcale dając się ponieść fantazji i się wręcz pościgać na drodze.

Ciekawostką jest również to że na postoju mogę ten silnik kręcić na maksa wcześniej była blokada do 2500 obrotów.

Niedługo na ich stronie ukaże się moja Poli tak więc każdego zapraszam do odwiedzenia ich strony i polecam jak najbardziej zakład.

Chłopaki oddali mi dpf i szczerze powiedziawszy nie wygląda on na jakiś mocno zaj...ny.

Wymieniłem również filtr powietrza bo na starym przejechałem już 30 000 km.

Zrobię jeszcze osobny filmik jak to auto przyspiesza na setkę.

Narazie wrzuciłem proces wypalania filtra (dłuższy) oraz filmik po modyfikacji.




Pozdro:)


Ostatnia aktualizacja: 14.12.2014 14:12:51
Dodano: 9 lat temu
Do majcher836: Cyt."Pamiętam że kiedyś wracałem z Niemiec 700 km do domu i auto rzeczywiście spaliło 5,9 l/100 więc jest to wynik bardzo niski". To teraz już w Niemczech nie pojeździsz!
Dodano: 10 lat temu
Do majcher836: Pewnie, że będzie dobrze, a jak nie to pewnie nam to tu opiszesz. Jak tak pewnie też coś skrobniesz i jak to się mówi: poczekamy, zobaczymy...
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: Wiesz legendarna niezawodność to już nie jest. Ale trwałość została. Zresztą niewiele widać fiatów i Renault w dobrej kondycji co maja po 15 lat a vw jeżdżą.
Spytaj blacharza to poza markami premium z Niemiec najlepsza blachę ma vw - reszta to lipa
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: jejku co Wy tak narzekacie bedzie dobrze ;) najwazniejsze ze tego dpfu nie ma a mocy zawsze sie przyda na drodze w jakis sytuacjach Wlasnie zrobili octavie z tym silnikiem i z 105 km ma 144 a z 250 nm ma teraz 311 nm wiec to jest norma:)
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Co będzie to zobaczymy, w każdym razie tuż przed awarią majcher836 i tak będzie miał banana na twarzy. Poza tym to jest słynące z legendarnej wytrzymałości i niezawodności VW więc nic złego stać się nie może. Z naciskiem na "legendarnej" ;-)
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Będzie miał żywot krótki ale jaki tresciwy :-)
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: Dla nnie nieco przesadzili z moca. Z 90 koni 130 to o 40 koni wiecej. Procentowo to sporo. Ja postawilbym na 115 koni i ok 280 Nm. Przeciez polosie i przeguby w tym autku nie wytrzymaja 300 Nm bo tyle to chyba nawet nie ma polo GTI (250 Nm)
Dodano: 10 lat temu
Do majcher836: Modyfikacja pewnie przyprawiła Ci niezłego banana na twarzy ;-) Taki wzrost przy takim lekkim autku jest pewnie bardzo mocno odczuwalny, a że wyciąłeś "samo zło" to tylko na plus pod względem kosztów w przyszłości. Ciekawy jestem jak to się będzie miało do trwałości i bezawaryjności silnika, półosi, sprzęgła, przegubów itp. No ale na to musimy poczekać trochę czasu aby się przekonać.
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Wszystko będzie dobrze jeśli tym współwłaścicielem nie będziesz Ty lub inna osoba mieszkająca w DE.
Dodano: 10 lat temu
Do Askaron: no wlasnie to jest najlepsze ze czasem chmurka sie pojawi a czasem jej nie ma wogole:)
Dodano: 10 lat temu
Do majcher836:
"- auto na 100% przechodzi analizę spalin ponieważ zostawiony jest katalizator i czytałem gdzieś że i tak są u nas wysoko postawione normy ny tego nie przejść"

Masz auto seryjnie wyposażone w to ustrojstwo tak jak ja więc auto nie spełnia teraz wymogów technicznych. Unia nałożyła przykaz montowania tego filtra we wszystkich nowych Dieslach od 2009r. Pozatym stwierdzić czy go masz idzie bezproblemowo. Przegazówka na luzie lub mocne wciśnięcie gazu przy przyspieszaniu. Jeśli masz filtr nie będzie widać spalin, nie masz - chmurka sadzy.
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Tu nie do końca się zgodzę. Pali mało jeśli jeździ się dłuższe trasy. Na krótkich do 5km średnie wyjdzie ponad 6. Ale trasa nad morze 2 osoby, klima, 140km/h tyle że płynnie bez korków i spalanie na poziomie 4,5-4,7. Jak kiedyś jeździłem ciągle trasę Gliwice-Kryry to jest ok 44km, z czego 27km autostradą 160+ średnie wyszło 5,5l więc tragedii nie było. Jednak kultura jazdy tym silnikiem poniżej 1,8 kRPM i ponad 3kRPM jest straszna.
Dodano: 10 lat temu
Do majcher836: Dzięki. W PL to przejdzie wszystko. W DE to nie wiadomo. Wiem ze kiedys i u nas beda z tym problemy. Cena za wszystko atrakcyjna
Dodano: 10 lat temu
Modyfikację robiłem ze względu na usunięcie tego dziadostwa. A że pojawiła się kontrolka w trakcie jazdy więc szybko zareagowałem bo nie chcę mieć z nim żadnych problemów. Auto od początku w pełni dokumentuje więc każdy może się dowiedzieć co z nim jest robione.
Nigdy też jakoś nie jarałem się tuningiem, bo wystarczała mi ta moc jaka była. W pakiecie było taniej (1600 zł) więc zdecydowałem się też na chipa i nie żałuję:) Auta i tak nie będę katował głównie będzie to potrzebne do wyprzedzania. Bardzo dbam o swoje 4 kółka i tyle.
Dodano: 10 lat temu
Auto jest i tak mega oszczędne Wystarczy zobaczyć po wpisach w dziennikach kosztów. Autem średnio robię 800 km na 45 l baku więc nie jest źle. Teraz wyszło tyle ponieważ go nie oszczędzałem wcale i naprawdę jechałem dynamicznie a i wynik wcale nie jest wysoki. Pamiętam że kiedyś wracałem z Niemiec 700 km do domu i auto rzeczywiście spaliło 5,9 l/100 więc jest to wynik bardzo niski.
Dodano: 10 lat temu
Juz mi sie podoba:) Wysoko dosc poszedles i tak z tymi kunmi pod maska
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Już Ci odpowiadam:
- nie ma możliwości sprawdzenia czy ten filtr tam jest czy go nie ma. Mi go wycieli, wykonali atrapę i nie widać żadnej różnicy
- auto na 100% przechodzi analizę spalin ponieważ zostawiony jest katalizator i czytałem gdzieś że i tak są u nas wysoko postawione normy ny tego nie przejść
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: No to moje jest zarejestrowane w DE. A drugie w Polsce i ma współwłasciciela. Wiec wszystko ok.
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: W zasadzie może Cię wkąpać właśnie ten wpis na współwłaściciela,"pożyczonym" autem możesz jeżdzić dotąd aż Ci nie udowodnią że to fikcja,Twoje MUSI być zarejestrowane tam gdzie mieszkasz.
Dodano: 10 lat temu
Do kstilger: O wymogu przerejestrowania wiem. Ja mam 2 auta. Jedno zarejestrowane w DE a drugie ma wspólwłasciciela w PL wiec nie piwinno byc problemów.
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Znajomy spotkał się z takim czymś, podobno nie jest to bardzo odosobniony przypadek:)
Mając auto zarejestrowane w PL nie płacisz Kfz-Steuer:
http://www.loogis.eu/pl/wiadomosci/48/obowiazek-przerejestrowania-samochodu-na-niemieckie-numery-rejestracyjne
Dodano: 10 lat temu
Do kstilger: Nie do konca rozumiem. To znaczy ze sasiedzi w Niemczech zakapowaliby mnie bez wzgledu czy mialbym auto zarejestrowane w PL czy w DE ? Musialoby chyba dymic. Kolega ponizej napisal ze rejestracja w DE odpada po wycieciu
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: większa moc bardzo wciąga;)

co do analizy spalin, wszystko zależy od celu badania;) i tego czy ktoś sprawdza czy mieści się ogólnych normach czy w wyśrubowanych normach np. euro 6:) auto bez DPF z wstawionym katalizatorem nie powinno specjalnie dużo więcej dymić o ile silnik jest w dobrym stanie i nie spala oleju;) co do używania przez dłuższy czas auta z rejestracjami poza DE to pewnie życzliwi sąsiedzi się już tym zaopiekują:)
Dodano: 10 lat temu
Do MaArek77: Diagnosta na SKP teoretycznie ma obowiązek poddać samochód kontroli spalin, celem określenia w nich zawrtości związkó toksycznych. Mierzone jest CO, NOx, HC oraz właśnie PPM - czyli cząstki stałe... Skoro nie ma filtra, to występuje intensywne dymienie. Tak więc odpowiedź brzmi: nie przeszłoby analizy spalin. Za to w 99% przypadków analiza nie jest przeprowadzana - diagności boją się uszkodzenia silnika (wysokie obroty), również aparatura często daje niejednoznaczne wyniki i badanie przeciąga się w nieskończoność.
Dodano: 10 lat temu
Ostatnio nikt mi nie potrafił odpowiedzieć. To spytam ponownie:

- czy na rocznym przeglądzie okresowym w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów zorientują sie że nie ma filtra DPF ?

- czy auto przeszłoby analizę spalin?

Na razie w Polsce te sprawy "olewaja" ale w Niemczech jest inaczej.
Ciekawe kiedy zmieni się to u nas, akurat w kwestii filtra oby jak najpóźniej.

Sam mam zakusy kupić i wyciąć. I nawet jak będzie trzeba to zarejestrować w Polsce o ile w Niemczech miałbym mieć kłopoty.

Tez jestem ciekaw kosztów
Dodano: 10 lat temu
a nie mówiłem że będzie fajnie. Cieszyć się będziesz jeszcze troche a potem noga się przyzwyczai i znowu będzie mało mocy
Dodano: 10 lat temu
ze spalaniem w polo szału nie ma, mój 105 konny pali w trasie min 4,5 litra przy toczeniu się bez wyprzedzania a jak się chce jechać to 5-5,5 w mieście do 6,5; Golf IV 1,9 tdi 100 KM pali tyle samo, urok nowoczesnych dieselków, oby poli sprawowało się jak najdłużej i bezawaryjnie, 130 koni na pewno zrywa przyczepność nawet przy tej szybkiej skrzyni biegów. Tunerzy chętnie rasują ale dla nich liczy się chwila i osiągi, nikt nie patrzy na trwałość, na pewno jeśli Majcher nie będzie często korzystać z całych możliwości koników to pojeździ, jeśli za często to wiadomo co może się stać.
Dodano: 10 lat temu
Do Askaron: Nowoczesne silniki w erze downsizingu są fabrycznie bardzo wysilone,ten dieselek w mocniejszej wersji ma 105 KM i podkręcenie do tej wartości byłoby w miarę bezpieczne.W tym wypadku jeśli zwiększona moc będzie często wykorzystywana to nie wróże bezawaryjnej eksploatacji,wyłączenie ogranicznika obrotów na postoju może spowodować rozsypanie się turbosprężarki i to całkiem niezadługo.
Trzycylindrowy 1,4 TDI wyróżnia się tak jak piszesz tylko ekonomiką w dodatku jedynie podczas oszczędnej jazdy,kiedyś czytałem test Fabii w którym okazało się że podczas dynamicznej jazdy pali więcej niż 1,9.
Dodano: 10 lat temu
Ja zastanawiam się też nad zawirusowaniem mojego ale musi się gwarancja skończyć. Czy możesz mniej więcej podać ile ta przyjemność u nich kosztowała.
Dodano: 10 lat temu
Do rekord5: Ja mam 1,4 TDI i powiem ci że ten silnik wyszedł VW tylko ze strony ekonimicznej. Trasa dość dynamiczna nie ma problemów ze spalaniem ~4,7 a normalnie 50% autostrada, 35% drogi wiejskie i 15% miasto jeżdżąc jak więkość ludzi, autostrada 120 pali ok 5l/100km. A modyfikować nowoczesnego diesla o 40% moc i 30% moment to bałbym się.
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
Szukam rzetelnej opinii a nawet oferty: RENAULT CAPTUR 1.5 DCI w automacie z rocznika 2015 - 2018. Budzet do 40.000 zl.
5 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
Jak już kiedyś pisałem, Megane fajny samochód, silnik niezwykle ekonomiczny (4.2l/100km w trasie żaden problem) tyko 95koni trochę za mało. 900zł ta przyjemność, 300Nm zamiast 240Nm robi ...
4 komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
14 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl