Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta FSO Polonez Ślizgacz » Wycieraczki, Lakiery i Koks + 100 pytań do...







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta FSO Polonez
  • przebieg 149 315 km
  • rocznik 1998
  • kupione używane w 2013
  • silnik 1.6 GLi
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 650 razy
Data wydarzenia: 17.10.2013
Wycieraczki, Lakiery i Koks + 100 pytań do...
Kategoria: obserwacja
Hoł Hoł Hoł Meri... to nie to.


Zmiany, zmiany, zmiany! W końcu, po prawie 2 tygodniach zakupiłem nowe wycieraczki. W sumie dostałem prawą wycieraczkę od Fi(a=u)ata Uno, kumpel gdzieś przed pracą buchnął bo stwierdził, że może padać z rana, ale się nie przydała i krótka była. Teraz mam wycieraczki 530mm (l) i 480mm (p) jednak mogłem spokojnie zakupić 55 i 50. Wycieraczki mejd by kerfur za 33zł (miałem zamiar wydać max 23zł) z jakimiś nie gumowymi a lepszymi, silikonowymi czy coś, takie szare te ściągaczki. Nie ważne. Ładnie działają, zbierają wodę piknie. To było w niedzielę, a dzisiaj jest czwartek.

Czwartek - dzień poszukiwań. Poszedłem właściwie do jednego sklepu z farbami i lakierami i kupiłem wszystko. Lakier (kolor nie taki oryginalnie oznaczony, ale pasuje nakrętkom), popielaty podkład, odtłuszczacz silikonowy z zabezpieczeniem, papiery ścierne (240, 800 i 1500), taśmę malarską, i szpachlę. Kumpel ma jakąś nakładkę z druciaka to rdzę mam czym katować. Burnoxa nie dostałem, ale to silikonowe coś działa ponoć podobnie, takie 2in1. No i buchnąłem Kau(f)Land-y ze skrzynki w bloku. A jutro po pracy do kumpla na podwórze. I działam. Będą fotki, i relacja. Może być wesoła, zaraz wuj google nauczy mnie jak korzystać ze szpachli, jak nakładać to z największej puszki, i co to mgiełka lakieru do oszlifowania (jak bd szlifował gotowy lakier po 24h to go nie zedrę?).


A teraz pytania... no to zaczynam:
1.Kategoria LPG - czy jesienią - zimą spalanie gazu może wzrosnąć, przez niskie temperatury?

2.Kategoria LPG - Z tego co wiem minimalna temp. płynu chłodniczego, by sekwencja się włączyła to 30'. Jeżeli mam więcej i zmniejszę ją do tych 30' to to będzie bardziej korzystne czy ma to swoje wady (głownie chodzi o spalanie)?

3.Kategoria Technika Jazdy - Czy dojeżdżając do świateł (300m powiedzmy) widzę, że włącza się czerwone, lepiej jest wrzucić na luz i się toczyć, czy lepiej na powiedzmy 2 bieg i trzymać sprzęgło wbite w glebe do puki nie dojadę do tych świateł? Właściwie to czy jazda na luzie jest ekonomiczna, czy nie, bo zawsze kiedy mam możliwość dojazdu, zjazdu z górki, delikatnego spowolnienia auta wyrzucam bieg, gdyż wydaje mi się to logiczne.

4.Kategoria podzespoły - Auto stoi odpalone na luzie. Padł mi w sumie czujnik temp. chłodnicy i znowu nie kręcą mi się wiatraczki jak się grzeje. No i stoję. Mam luz i silnik jak by ciut głośniej chodzi. Wydaje taki dziwny dźwięk, cichy ale słyszalny. I ma troszkę mocniejsze drgania. Gdy deptam sprzęgło chodzi normalnie (nie wiem jak bez biegu ale bieg tak automatycznie wrzucałem jakoś). Czy to może być oznaka kończącego się sprzęgła/skrzyni?

5. Kategoria sens myślenia - Jadę sobie trasą, w terenie zabudowanym wieczorem cisnę 70km/h (trasa, wieś, ludzie już śpią, a pasek mi już nie piszczy więc się nie budzą) i lewym pasem mijają mnie Cienkłaczento, stare Szkody, Astry i inne. No i mija takie Audi A4 czy tam BMW E36 (takie te nowsze, ale nie najnowsze). Spoko. I dla czego te dwa ostatnie auta po wyjeździe z wioski gdy ja wchodzę na obroty 2.5k (90km/h) zwalniają nagle i jadą "przepisowo" (można 100 cisnąć) blokując przejazd? Właściwie mam lewy pas, ale kiedy to oglądam lusterka i włączam kierunek zawsze jakiś człek z początkiem blachy "W" bądź "Made by Germany" idzie w mój przykład, lecz nie jedzie tam za mną tylko pcha się, i ma ochotę staranować?

6.Kategoria K*#$^ N@( - czy jeżeli jedziecie swoim autem, po prawiej siedzi inny kierowca, to czy nie denerwuje was to, kiedy taki pasażer zamiast "kierować" na prośbę do azymutu mówi jak jechać wraz z potrzebą włączania kierunkowskazów? Czy wam też nóż w kieszeniach się otwiera (ten przysłowiowy, chociaż kto co lubi:P)? Czy to tylko na mnie jak płachta na byka oddziaływało?

Relacja relacją, dziennik pokładowy w sumie. Lecz za pomoc, odpowiedzi na moje pytania, które mnie ciekawią, nurtują wstawiam nizej 2 fotki gratis! Woodstockowa wyprawa ok 2km do Tesco na zakupy Tarpanem (nie ja tym razem pasażer, właściciel bez prawka kierowca stoi sobie za autem bo po co kierować), oraz mojego Szynszyla, który jest prezesem.
Dodano: 11 lat temu
Do Reginald911: Jak dobrze działać w momencie, gdy muszę używać hamulca, by szybko wytracić prędkość, czy też dohamowywać biegami (aktualnie tak działam). Ale to w weekend poczytam ;)

Co do spalania, po ~140km zacząłem zabawy z redukcją biegów no i spalanie zmalało. Z jednej strony nie było aż tak zimno, jak jeszcze tydzień temu, jednak więcej jazdy po mieście no i nie 280km tylko 300km na pełnej butli.
Dodano: 11 lat temu
Do Nex1130: Nie do końca rozumiem co tu jest do łączenia skoro redukując bieg na niższy samochód sam jak to napisałeś 'dohamowuje'
Dodano: 11 lat temu
Do Reginald911: Jak na razie to testuję. Póki co ciężko się przestawić i połączyć zmianę biegów przy dohamowaniu biegami, ale o tym jeszcze w sieci poczytam :D

No i będzie czas na testy. Na 90% na Wszystkich Świętych na tydzień bd leciał do Hrubieszowa. Będzie porównanie w spalaniu, bo 3 tankowania na 1100km trasy się trafi ;)
Dodano: 11 lat temu
Do Nex1130: Z tego co mi wiadomo hamując biegami silnik nie zużywa się bardziej,przynajmniej przy normalnej eksploatacji.Osobiście już 4 swoim samochodem hamuje biegami przed każdym skrzyżowaniem etc i nic się nie działo i nie dzieje :)
Dodano: 11 lat temu
Do Bullet_: O to tam pisz na FB co i jak z mieszkaniem :D A najlepiej w listopadzie do LHR wpadaj :P A co do rdzy, to ja się nie bawię, bo bym musiał za dużo łatac i lepiej kupić wszystko nowe :P
Dodano: 11 lat temu
Przy niskiej temperaturze wszystkie palą więcej, przy dobrej sekwencji gaz przełączyć się może nawet na zimnym silniku, ale po przekroczeniu np 1500 obr/min, na układach wtryskowych do świateł należy podjeżdżać na biegu, bez gazu, wtedy komp nie otwiera wtryskiwaczy i nic a nic nie podaje paliwa. Z góry zjeżdżaj na biegu, auto jest stabilniejsze i trakcyjnie posłuszne. Na przyszłość kup wycieraczki unipoint, one są ze spoilerem, kosztują nie więcj niż 15 zł za sztukę, są rewelacyjne.
Dodano: 11 lat temu
Ja sobie ostatnio zakupiłem wycieraczki typu flat - całkiem fajnie się prezentują :P Za jakieś 2 tygodnie przeprowadzka do innego apartamentu, będę miał w końcu garaż, to też nad rudą trochę popracuję...

Teraz kilka odpowiedzi, jednak nie dam sobie ręki uciąć, że mam 100% racji:
1. Oczywiście, to jest zupełnie normalne.
2. Wydaje mi się, że na gaz powinno się przełączać w momencie, kiedy silnik jest pełni rozgrzany. Wpływa to na jego trwałość.
3. W gaźnikowców takim jak ja miałem, to nie miało większego znaczenia. U siebie masz wtrysk, masz komputer. Jak hamujesz silnikiem, komputer odcina dawkę. Wpływa to na zużycie paliwa, ale z drugiej strony hamowanie silnikiem męczy sprzęgło.
4. Proponuję jak najprędzej wymienić ten czujnik. Ja na szrocie dałem 5 zł, wymiana to 5 minut, trzeba będzie tylko potem wodę w chłodnicy uzupełnić bo troszkę się wyleje ;P
5. Proste - mam więcej kasy, mam lepsze auto to masz tańczyć tak jak ja zagram. Takich buraków spotyka się wszędzie. Tej zarazy nic nie zwalczy.
6. Tego to na pewno nikt nie lubi. Ja nie znoszę jeździć z moją matką, cały czas komentuje mój styl jazdy, oczywiście go w pełni krytykując...

Niezmiernie mnie ciekawi, jaki wehikuł się pojawi w przyszłym roku na Woodzie
Dodano: 11 lat temu
Do Reginald911: Ja ciągle na LPG (chyba, że się w trasie skończy przypadkowo). Więc te spalanie tam większe na biegu czy luzie? I jeżeli chodzi o luz... ma to negatywne działanie na sam samochód? Zużycie, awaryjność itp.? Pomijając hamulce :P
Dodano: 11 lat temu
Do Niżej piszących: Wiem, że nie ładnie. Jednak prezenty się przyjmuje raczej :P Tym bardziej, że człowiek widzi wszystko na gotowe zamocowane :D

Do thinkpadder: Wiem, iż może być do d, liczę się z tym ale wszystkiego człowiek uczy się na drodze ;) Co do sprzęgła... dla mnie tez to było absurdalne, tak tylko zapytałem gdyż ktoś mi taką teorię spisku przedstawił.
Co do redukcji, zawsze wydawało mi się to męczeniem silnika, takie nagłe skoki obrotów o te 0.5k jak i troszkę więcej (niektórzy nie mają wyczucia - nie nie ja). A na luzie to właściwie silnik działa jak na postoju bo skrzynia nie łączy go z wałem napędowym. Poczytać poczytam, jednak artykuły a opinie ludzi to inna sprawa. Wiem, że jest coś takiego jak "komentarze" jednak korzystając z takiego portalu jak aWc liczę tez na opinie tutaj użytkowników.
Dodano: 11 lat temu
Wypad rodziny do Tesco i szynszyla, to znaczy szczur najlepsze [up]
Dodano: 11 lat temu
Technikę jazdy masz do dupy, w sieci od groma można o tym przeczytać. Pomysł z trzymaniem sprzęgła już w ogóle jest poroniony - im krócej dotykasz sprzęgła, tym lepiej. Dojeżdżając do świateł w ogóle nie trzeba tykać hamulca, wystarczy redukować stopniowo. Jazda na luzie jest niebezpieczna (długi czas reakcji w razie czegoś) i nie zmniejsza spalania.
Dodano: 11 lat temu
P.s. Zajebi**a Szynszyla :)
Dodano: 11 lat temu
Podłączam się do komentarza poniżej..
Co do pytań: 1 Zawsze wraz ze spadkiem temperatur podnosi się spalanie nie tylko lpg 2 Temperature tą można zmniejszyć tylko może się zdarzyć że silnik tego nie będzie "tolerował" (szarpanie,kichanie,psikanie) 3 Jeśli jeździsz na benzynie zawsze dojeżdżaj na biegu (do około 1200rpm silnik nie pobiera paliwa),na lpg na biegu pobiera gaz,druga sprawa dojeżdżając na biegu i nimi oszczędzasz hamulce 4 Dopytaj na forum (nie wiem :P ) 5 Najgorszy typ kierowcy,ja mam beemwu tudzież ałdi ty poldżersa więc spie**alaj mi z drogi.. 6 Chyba każdego denerwują tacy pasażerowie a już najgorzej jest jeździć z ojcem..
Dodano: 11 lat temu
O nie ladnie krasc wycieraczki komu innemu " alt=""/>
Przejażdżka Tarpanem [up]
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
16 komentarzy
Dodano: 10 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
8 komentarzy
Dodano: 12 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl