Wpis w blogu auta
Daewoo Lanos
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 8675 razy
Data wydarzenia: 21.09.2011
Wymiana filtra paliwa
Kategoria: serwis

Dzisiaj lanosik otrzymał nowy filterek paliwa. Poprzedni już był dość zmęczony bo poprzedni właściciel mówił, że go nie zmieniał.
Czytając opisy wymiany o jakimś bezpieczniku, odpalaniu samochodu i czekaniu aż zgaśnie itp można się przerazić i zaniechać roboty przez zwykłego laika. Ale wymiana okazała się banalnie prosta i bardziej wymagało to przekonania się do wykonania tej roboty oraz chwili przemyśleń - choćby takich by podłożyć papier czy cokolwiek innego pod przewody by pozostałe krople paliwa spadły właśnie na niego.
Jako, że 2 dni nie jeździłem to po wyjęciu bezpiecznika w komorze silnika oznaczonego, jako FUEL PUMP (lub może być też sama literka A lub F16 lub też nawet eF16 - ogólnie ostatni bezpiecznik w prawym dolnym rogu) samochód nie chciał zapalić. Po dwukrotnej próbie stwierdziłem, że można podejmować się wymiany.
Filtry te posiadają bardzo ciekawe plastiki z zapadkami. Po oględzinach filtra zamontowanego i nowego (jak to wszystko wygląda) każdy domyśli się co trzeba zrobić.
Odłączamy przewód jeden (zaciskamy plastiki na starym filtrze i drugą ręką zsuwamy ów przewód). Potem robimy to samo z drugim przewodem i możemy już spokojnie wyjąć filtr. Ważne by robić to w poziomie, gdyż pozostałością benzyny w filtrze oblejemy pół silnika..
Zakładamy nowy filtr w odwrotny sposób (oczywiście montując go tak jak był zamontowany poprzedni - zgodnie ze strzałką przepływu paliwa). Sprawdzamy wizualnie czy wszystko ok. Wkładamy bezpiecznik na swoje miejsce.
Trzeba pamiętać też, że filtr może być z uziemieniem lub bez. Trzeba to zrobić pod maską przed kupnem.
Po udanej wymianie i stracie około 300 ml benzyny (pozostałej w filtrze). Przekręcamy kluczyk na zapłon i czekamy aż pompa paliwowa się załaduje. Czekamy jeszcze.. wyłączamy zapłon i przekręcamy go ponownie by pompa jeszcze raz się załadowała.
START ENGINE i od strzału powinien palić jeśli wszystko jest ok

Sprawdzamy czy nie ma gdzieś wycieku. Jazda próbna. Ponowne oględziny czy nie ma wycieku i wszystko gra

Operacja się udała

W sumie teraz to żałuję, że nie zrobiłem zdjęć..
Dziękuję za dotrwanie do końca. Może komuś się przyda

Pozdrawiam

Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez yatsec
I znowu stajnia się rozrosła. Trochę niekontrolowanie bo dobiłem do 13 aut a mówiłem sobie, że będę ją zmniejszać a nie zwiększać.
Życie pokazuje jednak, że łatwiej kupić niż ...
2
komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Tym razem trochę o Picadorze, który powrócił na ojcowskie łono ;) Ponownie stałem się jego współwłaścicielem razem z młodszą córą Dlatego też przed przekazaniem jej do jazdy ...
2
komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Tutaj w Lanosie ku mojej wielkiej uciesze filtr jest pod maską zaraz przy serwie. Zamieszczam filmik, gdzie gość wymienia go w 2 minuty:
http://www.youtube.com/watch?v=xpTZ56tDxLQ
Osobiście zachęcam do wymiany samemu (tylko tak jak mówię - w Lanosie, u Ciebie może być trudniej). Zawsze to nowe doświadczenie, banan na twarzy, a i pieniądze zostają w kieszeni.
Trzeba się tylko dobrze przygotować, jeśli robi się to pierwszy raz.
Jak coś będę robił sam będę się starał to opisywać i tym razem robić to już ze zdjęciami
Po odpięciu wężyków troszkę z nich pokapało, ale może to nienajlepsze porównanie było ich tyle co ktoś by się wysmarkał
Ów bezpiecznik nawet przy wyłączonym silniku i zapłonie podtrzymuje ciśnienie w zbiorniku. Odłączenie go powoduje, że ciśnienie opada. Inaczej po odpięciu przewodów paliwowych byłaby niezła sikawka