Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Ford Focus
»
Wymiana filtra paliwa po 55tys, tylko paliwa PREMIUM
Wpis w blogu auta
Ford Focus
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 14917 razy
Data wydarzenia: 18.02.2012
Wymiana filtra paliwa po 55tys, tylko paliwa PREMIUM
Kategoria: serwis
Mocno się wystraszyłem, pojechałem od razu do ASO, gdzie miałem szczęście zostać obsłużonym od razu pomimo, że nie byłem umówiony (godz. 13; serwis otwarty do 15 w soboty). Okazało się, że konieczna była wymiana filtra paliwa (podobno była przytkana parafiną, która wytrąciła się po ostatnich mrozach).
Napiszcie proszę co o tym myślcie- z jednej strony ulżyło mi, że to nic bardziej poważnego, ale z drugiej strony po to tankowałem tylko i wyłączenie tzw. paliwa PREMIUM żeby chyba właśnie takich problemów nie mieć?? Od kupna samochodu tankowałem w 90% Shell V-Power, a reszta to Diesel Gold ze Statoil lub BP Ultimate.
Ostatnia aktualizacja: 18.02.2012 20:08:00
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
JA tankowałem zwykłe paliwo. Półtora tygodnia w nocy było u mnie między -25 a -32 stopnie, w dzień od -15 do -20 i zero problemów.
W Polsce stacje oszukują, a najgorzej z tym jest na BP
Weź tylko pod uwagę, że to co najdroższe nie od razu oznacza najlepsze, szczególnie u nas. Specyfikacja techniczna tego paliwa na pewno mówi do jakiej temperatury gwarantują jego jakość.
W każdym razie powodzenia .
Samochód jest garażowany i nie stał na większym mrozie niż kilkanaście stopni poniżej zera.
Wszystkie czyli jeden - ten na 20 - skoro nie przekroczyłeś jeszcze 60 tys . A skoro teraz masz nowy, to za 6 tysięcy nie będą Ci po raz kolejny go przecież wymieniać.
W naszym Focusie robimy przeglądy co 20 tys. Profilaktycznie, ale myślę, że co 40 też by wytrzymał.
W takim razie u mnie też był wymieniony przy 20tys- wszystkie przeglądy wykonywałem zgodnie z zaleceniami; przy okazji wymiany filtra usłyszałem, że najbliższa zmiana przy 60tys. - jakoś tak zrozumiałem, że to będzie pierwsza wymiana- być może błędnie.
Nie wiem co to masz za harmonogram przeglądów Forda, bo mój z 2009 mówi o wymianie po 20 i następnie co 40 tys.
A na wytrącającą się parafinę najlepszy jest depresator, nie ma większego znaczenia czy lejesz lepsze paliwa. Po każdym tankowaniu przy dużych mrozach miarka specyfiku załatwia sprawę. Przynajmniej w moim przypadku.
Co do wymiany filtra paliwa częściej- prawdopodobnie również przyjmę praktykę wymiany częściej- ale nie rozumiem tego co piszesz o stacjach paliw, czy paliw, które się rzadko tankuje. Właśnie po to żeby uniknąć sytuacji jaką opisałeś w dzienniku pokładowym- tankuję tylko na stacjach markowych- paliwo premium; stacje "przymarketowe" omijam szerokim łukiem.
http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/kia-rio/kontrolka-filtra-paliwa-5962/
przebieg 16 tys
chce powiedziec ze paliwa ktorych sie nie kupuje czesto lub stacje ktore ludzie zawyczaj omijaja szerokim lukiem nie wroza nic dobrego a filtr paliwa nie ma dla mnie jako takiego okresu wymiany
sam teraz wymieniam co 30 tys tj co druga wymiane oleju
Zgodnie z harmonogramem przeglądów Forda- wymiana filtra paliwa po 60tys
to jest tak
paliwo premium tzn ma dajmy na to iles tam centanow lub oktanow wiecej ale nikt nie mowi ze nalewajac je ne zaciagniesz przy dystrybutorze fafrochow i innych takich rzezcy
paliwa premium jak wspomnialem w dieslu maja do gory podciagnieta liczbe centanowa co nie oznacza ze nadaja sie na antarktyde i parafina sie wytracic w koncu musi
nie mniej jednak ze teraz mrozu nie mam stawiam na zwyczajny syf
a tak na koniec :
nie wiem jak czesto masz przeglady ale 55 tys km na filtr paliwa to az nadto duzo, za duzo