Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Fiat Stilo MultiWagon W.O.L.F
»
Wymiana filtra paliwowego
Wpis w blogu auta
Fiat Stilo
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 7436 razy
Data wydarzenia: 16.09.2011
Wymiana filtra paliwowego
Kategoria: serwis
Najważniejsze przed całą procedurą to odpięcie połączeń giętkich doprowadzających ropę do filtra.
Aby nie uginać przewodów należy najpierw porozpinać plastikowe zapadki przytwierdzone do ściany grodziowej - ułatwi nam to odsunięcie rurek w bezpieczne miejsce.
Przewodów mamy trzy sztuki, rozpinamy je poprzez ściśnięcie zielonych guzików na łączeniu i odsunięciu wtyku z nasady dystrybutora do którego przykręcony jest filtr. Wycieka przy tym ropa więc polecam zaopatrzyć się w chusteczki higieniczne do owinięcia końcówek.
Najlepszym rozwiązaniem przed odkręceniem filtra jest demontaż całego dystrybutora z samochodu. Jest to bardzo proste gdyż trzyma się ściany grodziowej jedynie na dwóch śrubach. Wyjęcie dystrybutora pozwoli nam sprawniej przeprowadzić proces odkręcenia filtra nie męcząc się z tym na samochodzie.
Po odkręceniu dystrybutora czeka nas jeszcze jeden szczegół
Pozbycie się okablowania z czujnika paliwa. Specjalnie napisałem ten krok po demontażu dystrybutora gdyż w taki sposób będzie nam łatwiej się do niego dostać. Umiejscowiony jest na samym dole filtra. Kabel zabezpieczony przed zsunięciem jest metalową zapadką którą należy zsunąć paznokciem aż wyskoczy, wtedy możemy odpiąć kabel i wyjąć cały dystrybutor z samochodu.
Teraz dobieramy się do filtra. Musimy spuścić z niego całe paliwo którego w środku mamy dobre z pól litra. Najlepiej do tego celu odkręcić delikatnie czujnik wody ( pisze delikatnie gdyż czujnik jest plastikowy i łatwo go uszkodzić szczególnie przy wkręcaniu )
Teraz możemy ściągaczem do filtrów ( może być zarówno gumowy jak i łańcuchowy ) odkręcić filtr kręcąc przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
Może, ale nie musi wypaść nam mała centralna uszczelka na osi gwintu, należy o niej pamiętać bo łatwo ją zgubić.
Teraz mamy dwie opcje, albo zalać nowy filtr paliwem albo nie System paliwowy w STILO jest samo odpowietrzający się, więc nic tutaj nie zepsujemy. Zalanie filtra zlanym ze starego paliwem pozwoli na szybsze odpowietrzenie układu. Uważajmy aby wlewane paliwo było czyste i zlane wcześniej do czystego pojemnika.
W nowym filtrze smarujemy dużą gumową uszczelkę olejem albo innym mazidłem ( mało ) i przykręcamy go mocno ręką do dystrybutora, nie używając ściągacza szczególnie tego łańcuchowego gdyż łatwo zrobić w nowym filtrze dziurę.
Teraz pozostaje nam poskładać wszystko w odwrotnej kolejności i cieszyć się sprawnym układem paliwowym
Wymianę filtra paliwa przeprowadzamy co drugą wymianę oleju. Nie rzadziej jednak niż co 40 kkm.
Polecane marki filtrów: UFI, KNECHT, MANN.
Ostatnia aktualizacja: 17.09.2011 18:27:26
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
A co do testów na filtrach to nie czytałem ale z podstaw machaniki filtr ma za zadanie wychwytywanie drobinek o określonych rozmiarach, duża powierzchnia to większy przepływ i dłuższa żywotność.
Jeżeli w testach które kolega czytał wyznacznikiem oceny była powierzchnia filtrująca to zostaję przy Filtronie.