Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra J » Wymiana filtrów, oleju, diagnstyka zawieszenia + spalanie







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
EL
Jeździ: Audi A3
Wcześniej jeździł: Opel Astra J
  • przebieg 188 930 km
  • rocznik 2010
  • kupione używane w 2014
  • silnik 1.7 CDTI ECOTEC
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 9118 razy
Data wydarzenia: 04.10.2014
Wymiana filtrów, oleju, diagnstyka zawieszenia + spalanie
Kategoria: serwis
Żywotność oleju, od czasu zakupu auta, spadła z 13% do 4%, tak że to dobry moment,na delikatny serwis.
Do wymiany filtry oraz olej.
Filtry: oleju, paliwa oraz powietrza 138 zł
Olej Liqui Moly 4600 -6 litrów 195 zł
Przy okazji diagnostyka zawieszenia + podłączenie pod kompa co, mam nadzieję, pozwoli na ustalenie dość wysokiego spalania, które utrzymuje się na poziomie 9/10 litrów na "sto" :-)
Z uwagi na informacje o średnim spalaniu,od innych użytkowników, nie mało.
Warto poszukać przyczyny.
Dodano: 10 lat temu
Bardzo ciekawe to wskazanie w oplu 3%. Liqui 4600 jaki zastosowales to olej o bardzo dobrych parametrach. Nie jest to co prawda syntetyczny a dobry hydrocrack. A co do spalania to podejrzewam, ze masz filtr czastek stalych czyli DPF i stad te masakryczne spalanie. Robisz krotkie trasy i system permenentnie probuje przeprowadzic regeneracje filtra. Co mu sie nie udaje. Takie spalanie to poprzez dodatkowe dawki paliwa realizowane poprzez zmiane kata wtrysku i niespalona rope wyrzucana do wydechu zeby sadza w filtrze sie wyjarala. Dodatkowo olej w silniku mocno jest rozrzedzany paliwem degradujac go. Za troche kolego wyladujesz na lawecie. Albo w najlepszym wypadku bedziesz kulal sie do warsztatu w trybie serwisowym silnika.
Wyjedz za miasto. Obroty 3 do 3,5 tys. 70-90 /godz i zrob 30 do 40 km. Wlacz na chwilowe spalanie.Jezeli w takich warunkach bedzie sie utrzymywalo na poziomie 10-12l/100 tzn ze filtr sie wypala.Jezeli regeneracja przebiegnie pozytywnie to spalanie spadnie w tych warunkach do 5-6l/100: Regeneracji filtra sterownik nie zainicjuje jezeli silnik jest zimny.
Jezeli regeneracja nie zakonczy sie powodzeniem pozostaje tylko podjechac na tester do Opla.
Edit: DPF lubi temperature a nie lubi miasta. Zafundowanie sobie nowoczesnego diesla na miasto to nieporozumienie. Nerwy i wydatki.
Dodano: 10 lat temu
Ciekawe jakimi kryteriami jest mierzona żywotność oleju przez Opla.
Dodano: 10 lat temu
Do Manto10: Dzięki za fatygę. :)
Zdjęcie obejrzałem i aż trudno mi uwierzyć, że Opel coś takiego wymyślił i zastosował. :)
Dodano: 10 lat temu
Do giernal: Specjalnie dla Ciebie, w galerii załączam zdjęcie,
byś mógł, również pierwszy raz, zobaczyć :-)
Dobrego dnia :-)
Dodano: 10 lat temu
Do benny86: No to masz odpowiedź. Po Łodzi swoim ix20 o takim spalaniu mógłby zapomnieć, jeżdżąc w ten sposób. Dlatego ja jeśli tylko mogę staram się jeździć poza godzinami szczytu, a często sporo nadkładam, żeby tylko nie stać w korkach - czasem nawet pokonuje ponad dwa razy większą odległość, bo i tak jest szybciej. Jednak jeśli ktoś musi być na konkretną godzinę w pracy i o konkretnej wychodzi to nie ma raczej wyboru. A jak do tego jeszcze mu przyjdzie przejeżdżać przez centrum to kaplica i o niskim spalaniu można zapomnieć. Nawet start-stop nic nie pomoże, jak co chwila musisz podjeżdżać co kilka metrów a wrzucenie trzeciego biegu jest w zasadzie niemożliwe. Często dwójkę jest ciężko wrzucić.
Dodano: 10 lat temu
Do autre2003: No do pracy jedzie jakieś 22-25 minut, po południu z 5-7 minut dłużej powrót, z reguły jeszcze coś na mieście do załątwienia więc odcinki 2-4 km może nie w korkach ale co chwilę światła i ronda...
Dodano: 10 lat temu
Do benny86: A ile Twój ojciec potrzebuje czasu by pokonać te 15 km?
Bo ja w godzinach szczytu często potrzebuje co najmniej godzinę a czasem i więcej. A jak się trafi na nowy kolejny remont to jest jeszcze gorzej. Mój znajomy całkiem niedawno potrzebował półtorej godziny na dojazd do pracy, do której ma... 6 km.
A mój rekord to niemal godzina na przejechanie 2 km.
Dodano: 10 lat temu
Spalanie masakryczne... Ojciec ma jeszcze nie dotarte ix20 z benzyniakiem 1.6 125 KM i pali mu na odcinkach 5-15 km w granicach 7.5-8 litrów...
Dodano: 10 lat temu
pomimo tego że samochód nie jest stary to dobrze dbać o serwis autka.
Spalanie w dieslu trochę za duże. Napisz o swojej technice jazdy i jakie dystanse pokonujesz. Jeżeli jedziesz 2-5 km i gasisz to takie spalanie w tak ciężkim aucie jest możliwe. Diesel się wolno nagrzewa.
Dodano: 10 lat temu
Żywotność oleju mierzona procentami? Pierwszy raz o czymś takim słyszę! [totalszok]
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl