Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mercedes W124 Mesiek
»
Wymiana kabli zapłonowych, świec i... niespodzianka!
Wpis w blogu auta
Mercedes W124
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 9832 razy
Data wydarzenia: 04.09.2012
Wymiana kabli zapłonowych, świec i... niespodzianka!
Kategoria: serwis
Planowałem nabyć komplet świec i kabli Bosch. Ale ani tego, ani tego nie było na miejscu. Więc kupiłem kable Magneti Marelli (o dziwo ponad połowę tańsze od Boscha) i świece Denso (poprzednio miałem NGK i się zawiodłem). Wymieniłem wszystko bez większych komplikacji, pełen optymizmu zasiadłem za kierownicą i włożyłem kluczyk do stacyjki. Przekręcam powoli. Cyk (podstawowe systemy elektroniczne włączone). Cyk (zapłon włączony). Ssssss (pompa paliwowa zasysa paliwo). Cyk, trah, wrrr, trah, trah, trah, trah - motor na chwilę zaskoczył, ale zgasł i tylko rozrusznik się męczył. Powrót do zera. Jeszcze raz. I to samo. I jeszcze, i jeszcze i jeszcze. I nic.
Więc jednak problemem są nie tylko pogryzione kable i zużyte świece. I tu pytanie do Was - czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Czy to cewka zapłonowa? Sprężynkę do przepustnicy sprawdzałem, nie spadła...
Najnowsze blogi
Dodano: 16 godzin temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
4
komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
19
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
29
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Kiedyś mój ojczulek kupił japońskie super świece do "niemca" i silnik nie chciał gadać, telepał się jak stara torba itd..- ciepłota świec jest inna w japońcach i to właśnie dlatego nie chciały współpracować z niemiecką technologią.
Założe się,że to właśnie wina świec, a odnośnie NGK to jest sporo podróbek- te kupione okazyjnie to w 99% nie są ori.
Także zanim wymienisz pół układu zapłonowego to radziłbym zacząć od sprawdzenia tych nowych świec, tzn. podmień je na te stare NGK jak je jeszcze masz (wcześniej przeczyść szczotką drucianą) i zobacz jaka będzie różnica- myślę,że możesz się pozytywnie rozczarować
P.S. palec i kopułkę jak sprawdzisz/przeczyścisz styki przy okazji to też nie zaszkodzi
Powodzenia
jak można sprawdzić cewkę? Z elektryki jestem dość zielony...
Poza tym od kilku ludzi z branży słyszałem teorię, że NGK robi świetne świece, ale motocyklowe. Do aut idą na łatwiznę...