Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mercedes W124 Mesiek
»
Wymiana kabli zapłonowych, świec i... niespodzianka!
Wpis w blogu auta
Mercedes W124
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 9726 razy
Data wydarzenia: 04.09.2012
Wymiana kabli zapłonowych, świec i... niespodzianka!
Kategoria: serwis
Planowałem nabyć komplet świec i kabli Bosch. Ale ani tego, ani tego nie było na miejscu. Więc kupiłem kable Magneti Marelli (o dziwo ponad połowę tańsze od Boscha) i świece Denso (poprzednio miałem NGK i się zawiodłem). Wymieniłem wszystko bez większych komplikacji, pełen optymizmu zasiadłem za kierownicą i włożyłem kluczyk do stacyjki. Przekręcam powoli. Cyk (podstawowe systemy elektroniczne włączone). Cyk (zapłon włączony). Ssssss (pompa paliwowa zasysa paliwo). Cyk, trah, wrrr, trah, trah, trah, trah - motor na chwilę zaskoczył, ale zgasł i tylko rozrusznik się męczył. Powrót do zera. Jeszcze raz. I to samo. I jeszcze, i jeszcze i jeszcze. I nic.
Więc jednak problemem są nie tylko pogryzione kable i zużyte świece. I tu pytanie do Was - czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Czy to cewka zapłonowa? Sprężynkę do przepustnicy sprawdzałem, nie spadła...
Ostatnia aktualizacja: 04.09.2012 01:02:37
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Kiedyś mój ojczulek kupił japońskie super świece do "niemca" i silnik nie chciał gadać, telepał się jak stara torba itd..- ciepłota świec jest inna w japońcach i to właśnie dlatego nie chciały współpracować z niemiecką technologią.
Założe się,że to właśnie wina świec, a odnośnie NGK to jest sporo podróbek- te kupione okazyjnie to w 99% nie są ori.
Także zanim wymienisz pół układu zapłonowego to radziłbym zacząć od sprawdzenia tych nowych świec, tzn. podmień je na te stare NGK jak je jeszcze masz (wcześniej przeczyść szczotką drucianą) i zobacz jaka będzie różnica- myślę,że możesz się pozytywnie rozczarować Po takiej chwilowej podmiance świec ojczulkowi opadła kopara ..a też już chciał wymieniać pół układu zapłonowego
P.S. palec i kopułkę jak sprawdzisz/przeczyścisz styki przy okazji to też nie zaszkodzi
Powodzenia
jak można sprawdzić cewkę? Z elektryki jestem dość zielony...
Poza tym od kilku ludzi z branży słyszałem teorię, że NGK robi świetne świece, ale motocyklowe. Do aut idą na łatwiznę...