Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mercedes Klasa S 350
»
wymiana klockow hamulcowych -. tyl
Wpis w blogu auta
Mercedes Klasa S
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 7229 razy
Data wydarzenia: 19.07.2012
wymiana klockow hamulcowych -. tyl
Kategoria: serwis
Postanowilem troszke zaoszczedzic i wymienic klocki z pomoca syna w garazu.
Klocki BOSCH do w220 kupilem na Allegro za okolo 120 zl.
Po zdjeciu starych klockow z przerazeniem

Trzeba bylo kupic nastepne klocki ... oczywiscie tez na Allegro. Koszt nastepnych klockow tez okolo 120 zl.ALE TE BYLY JUZ DOBRE!
Zalozylismy nowe klocki , ale po uruchomieniu silnika (samocjod byl jeszcze podniesiony )pedal hamulca byl strasznie miekki co wskazywalo na zapowieczony uklad.
Musialem dokupic litr plynu hamulcowego - 130 SKR i zestaw do odpowieczania za 50 SKR.
Po przepuszczeniu litra plynu przez uklad pedal hamulca byl nadal bardzo miekki.
Postanowilismy opuscic samochod na kola i sprawdzic skutecznosc hamowania w jezdzie.
Okazalo sie , ze wszystko jest w jak najlepszym porzadku!!!
Kurza twarz! narobilismy sie przy tych hamulcach okrutnie ... hmmm.
Dwa podejscia i oba z atrakcjami.
Dodam , ze pomagali mi synowie ktorzy w swoich BMW wszystko co mozna robia sami, wiec znaja sie na takich drobnych przeciez serwisach.
Ale do czego zmierzam opisujac tak dokladnie ta wymiane.
Popelnilem kilka bledow - chcac zaoszczedzic kilka groszy , a moze chcac troszke samemu pomajstrowac przy samochodzie. Trzech facetow narobilo sie po pachy, nie mowiac o nerwach

Po pierwsze - powinienem sprawdzic dokladnie jakie klocki pasuja do mojego modelu i rocznika , a ja patrzylem tylko na w220

Po drugie - mozna bylo sprawdzic klocki po zdjeciu pierwszego kola ... my zdjelismy oba , nastepnie zdjelismy klocki ... i dopiero przy wyjeciu klockow z pudelka zobaczylismy, ze klocki sa inne

Po trzecie - nie wzialem pod uwage, ze pompujac plyn pedalem hamulca przy wylaczonym silniku pedal naciska sie bardzo twardo. Po wlaczeniu silnika wiadomo ,ze bedzie miekki... do tego w mercedesie pedal hamulca jest bardzo delikatny i nie trzeba go mocno cisnac aby skutecznie zahamowac.( dlatego wydawalo mi sie , ze system byl zapowietrzony - a nie byl)
Reasumujac ... powiedzialem sobie , ze juz nigdy wiecej nie bede tak oszczedzal!!!!!!!
W warsztacie zrobilbym to w 30 minut i zaplacil moze 200-300 SKR no i nie musialbym dokupywac plynu , zestawu do odpowieczania , no i dwoch kompletow klockow.
Teraz tylko sie z tego smieje!

Pozdrawiam wszystkich odwiedzajacych!
Dodam , ze na zdjeciu sa prawidlowe klocki .
Zdjecie wzialem z Allegro z innego ogloszenia , gdyz nie zrobilem zdjecia moich klockow.
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem.
Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego.
W każdej chwili może ...
14
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
15
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

ja ostatnio przy wymianie klockow (no dobra, wymiana tarcz i jednym zaciskiem) przekrecilem przez przypadek gwint w zwrotnicy. zwykle taka robota zajmuje mi jakies 45 minut, a teraz skonczylo sie na wizycie u mechanika.