Wpis w blogu auta
Volkswagen Crafter
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 9222 razy
Data wydarzenia: 02.11.2013
Wymiana klocków tył.
Kategoria: inne
![[up] [up]](/imgs/emoticons/thumbup.gif)
Od około miesiąca zaczęła świecić kontrolka odpowiedzialna za stan klocków hamulcowym. Z powodu intensywnego zapracowania sprawę przełożyłem (aby do pierwszego). No i nastał pierwszy.
Dziś wolne w pracy więc co tu robić a no klocki sprawdzić!
Zacząłem od tego co najczęściej sprawdzamy czyli przednie koła odkręcamy i sprawdzamy klocki. Byłem wręcz przekonany że to są przednie no ale wyszedł tu psikus i klocki przednie były w stanie prawie nowym (czyt. 80-85%).
Wstępne oględziny przez otwory w felgach i rzeczywiście tylne to jedynie "listki" zostały.
Skręcamy i bierzemy się za tył z tyłu wymiana banalnie prosta. Jeden na wzór i jedziemy do sklepu cena 100zł 80gr po upuście z 115zł. Firma "Kraft" ponoć dość dobra czy dobra to się okaże.
Wymiana to jakieś 40min z obu stron i po robocie.
Jazda próbna wszystko ok Ręczny bierze zdecydowanie lepiej ale niestety kontrolka nadal świeci. No tutaj już nie wnikam wiem od wielu osób że komputery w Crafterach czasami lubią płatać figle. Znajdę wolną chwilę to podjadę na Vaga może coś to da.
Załączam kilka fotek z wymiany i dwie fotki z różnicy tylnych lamp. Lewa w stanie idealnym natomiast prawa ma delikatny ubytek i lampa robi się coraz bardziej "czarna" wewnątrz.
Za około tydzień szykuje mi się wyjazd do stolicy więc zakupię taką u Radomskich handlarzy.
To na tyle
Pozdrawiam G

Najnowsze blogi
Dodano: 9 godzin temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia
koszty ...
Dodano: 9 godzin temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
Przyszedł czas na serwis olejowy z filtrami
robota zrób to sam jak zwykle
Olej Total 5W30
filtr oleju PSA 1109CK
filtr paliwa PSA 1906C0
filtr powietrza MANN
filtr kabinowy Valeo 715635/ZAW ...
1
komentarz
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

P.S Grzesio odczytałeś któregoś dnia na czacie co Ci napisałem o Sprinterze z Twoich okolic? Pozdro
Nie dziwię Mu się wcale. Kierowcy i owszem są, ale jeśli zespół jest z kierowcą
Nie musisz nic więcej mówić, zdaję sobie sprawę jak to wszystko wygląda. Ale racja, koniec tematu.
Dobrze, że Autor zmienił te klocki
Jezeli do Mercow i innych aut wyzszej klasy przetaczaja to mysle ze warto sprobowac.
Pierwszy raz klocki w tym aucie
Eee...
Ashika to akurat firma, która robi sporo części do Kia, więc jestem ciekawy co to jest. Niby firma japońska, ceny wielu elementów dość atrakcyjne, dlatego szukam info o tej firmie.
Choć ja osobiście tak nie uważam, to już skala makro, a na nią masz wpływ podczas wyborów.
Dlatego pisałem już wcześniej, że całe szczęście, iż KR nie ściga się dla kasy...
Klocki to koszt 280 zł i to bez zestawu montażowego i czujników, a tarcze to prawie 500 zł za kpl.
Ja mam ori obecnie, nie hamuje ostro jak nie muszę, więc to dla mnie straszny bubel jest. Jeszcze w żadnym aucie nie posypały mi się tarcze po takim przebiegu. Zresztą czytając forum i rozmawiając w ASO to tylne tarcze w Rio tak niestety wytrzymują 60-70 tys. km to już podobno dobry wynik.
Jak wymieniałem łożysko w kole to też włożyłem SKF mimo iż był droższy niż ori, ale tu również fabryczne łożyska najwyższej jakości niestety nie są i często się sypią. Sprzęgło założyłem za to ori i żałuje, nieco szarpie i po niespełna 25 tys. już znów słychać łożysko, na razie delikatnie i nie zawsze ale to jakaś porażka.
Gościu u którego robię różne części z którymi mam czasem problem w maszynach przetacza tarcze, jak patrze co do niego nieraz trafia, to się zaczynam zastanawiać.
Ludzie przetaczają tarcze do bemek, Mercedesów, a ostatnio widziałem jak przetaczali tarcze do jaga, więc się zastanawiam nad tym.
Są jeszcze wystarczająco grube, tylko nierówne, widać fabryczne klocki nie najlepiej pasują do fabrycznych tarcz w Rio. Pozostaje pytanie czy to klocki są tak niskiej jakości czy tarcze.
http://grandprix247.com/2012/02/15/maldonado-sponsors-invoiced-46-million-by-williams-for-2012/
Nie mamy się co o Niego martwić, bo jeśli się nie pojawi, to na pewno będzie to pod względem prawnym tak zorganizowane, że nie straci ani centa
Z drugiej strony Lotus jest po słowie z nowym inwestorem, który chce wykupić 35% udziałów. To powinno rozwiązać Ich wszystkie aktualne problemy finansowe. Mówi się też, że Maldonado razem ze swoim wenezuelskim sponsorem zasili Lotusa, zamykając jednocześnie drogę Hulkenbergowi...
Wiem, że lekko i łatwo nie jest, ale mimo wszystko i tak jest o niebo lepiej niż poprzednio było. Oczywiście to moje prywatne zdanie i nie wszyscy muszą się z nim zgadzać
Zdrowie najważniejsze. Na zdrowie!
Od Państwa to zależało w poprzednim systemie. Teraz Państwo niczego Ci nie racjonuje, do wszystkiego masz dostęp i w głównej mierze od Ciebie zależy gdzie i ile zarabiasz, a w związku z tym na co Cię stać.
Perfetta
Mercedes obudził na to GP, ten tor im pasuje. Ferrari jak dobierze dobrze strategię, to może namieszać - na treningach świetnie jeździli na miękkich. Lotus leci w kulki, dobrze że Kimi wciąż czerpie frajdę z jazdy i kasa nie jest dla Niego najważniejsza. Inaczej Lopez już dawno miałby prawników IceMan'a na karku
Do MarcinGP: Lubię takie wrzuty