Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Lincoln Town Car Executive Series » Wymiana kolektora ssącego







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Lincoln Town Car
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2404 razy
Data wydarzenia: 30.08.2012
Wymiana kolektora ssącego
Kategoria: awaria
Po wielodniowych poszukiwaniach udało mi się w końcu kupić kolektor w Rzeszowie. Nówka już z aluminiowym przodem, kompletem uszczelek i termostatem.
Ten już nie powinien pęknąć ;) Znalazłem też info że Ford prowadził w 2005 roku akcję serwisową i wymieniał kolektory właśnie tym modelu. Mój się niestety nie załapał chociaż w Polsce jest dopiero drugi rok.
Robota poszła szybko i sprawnie, jakieś 3 godzinki bez pośpiechu i z przerwami ;)
Lekko się wspomagałem tym linkiem:
http://www.autoclinix.com/Manifold.htm

Przy okazji przeczyściłem trochę przepustnicę i EGR.
Teraz wszystko szczelne i można bez obaw przygazować ;)

Dodano: 12 lat temu
I na spot gotowy :).
Dodano: 12 lat temu
Do deeptrip: Ja do wymiany uszczelek pod pokrywami też musiałem mechanizm wycieraczek ściągać.. Nie wiem co oni mają z tymi wycieraczkami
Dodano: 12 lat temu
tak samo mialem w intrepidzie - trzeba bylo zdemontowac podszybie. kwestia wprawy :) ja zszedlem do 30 minut z demontazem i montazem kolektora. zdejmowalem go z 6 razy. za kazdym razem po skonczonej robocie mialem przedmuchy i troche czasu mi zeszlo zanim sie kapnalem, ze to przez rozwarstwiana uszczelke przy EGR.
Dodano: 12 lat temu
Do Egontar: mi zostały dwie śrubki ;) to tylko tak groźnie wygląda :) naprawde to pare śrubek do odkrecenia i przykrecenia
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: nad 8 garem jest taka stalowa łapa przykręcona jedną śrubą przez kolektor i trzema z tyłu do bloku. Żeby ją odkręcić musiałem zdjąć cały mechanizm wycieraczek
Dodano: 12 lat temu
Solidna robota, ale to robota nie dla mnie. Za dużo tych wszystkich przewodów, linek i rurek! Wiadro części by zostało po mojej robocie ;). Tym bardziej jestem pod wrażeniem [guru]
Dodano: 12 lat temu
Do deeptrip: do których śrubek??? Samego mechanizmu wycieraczek? czy może o inne śrubki Ci chodzi?
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: no właśnie :) jedynie konieczność zdemontowania wycieraczek i podszybia mnie zdziwiła... ale inaczej nie dało się dostać do trzech śrubek
Dodano: 12 lat temu
Do deeptrip: właśnie... wyciągnąłem... jak ja kocham tę prostotę:)
Dodano: 12 lat temu
Do sajeks: nie było potrzeby odłączać, wyciągnąłem wtryskiwacze i odsunąłem na bok. linek od przepustnicy też nie odłączałem
Dodano: 12 lat temu
Wszystko git. Mucha nie siada. Jak odłączyłeś przewody paliwowe? Ja je odłączałem uciętą opaską zaciskową
Dodano: 12 lat temu
Do deeptrip: obstawiam,że to nie tylko złudzenie;)
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: był walnięty koło termostatu (widać na foto jak silnik obrzygany) i z tyłu gdzie wchodzi wąż prawdopodobnie od nagrzewnicy tak że w głośności różnicy nie zauważyłem, za to mam wrażenie jak by silnik lepiej się wkręcał itp... ale to może tylko złudzenie ;)
Dodano: 12 lat temu
Jak szczelny (nowy) kolektor to i pewnie o niebo ciszej silnik pracuje?
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl