Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen Xantia Księżna » Wymiana końcówek,sworzni i ...mechanik stojący przed warsztatem w oczekiwaniu na klienta.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen Xantia
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 6871 razy
Data wydarzenia: 04.10.2012
Wymiana końcówek,sworzni i ...mechanik stojący przed warsztatem w oczekiwaniu na klienta.
Kategoria: inne
Nadszedł wreszcie czas aby przed okresem zimowym a więc czasem gdy niektóre zwierzęta zapadają w zimowy sen powymieniać w aucie części które wcześniej zostały zakupione.Fakt że skupiłem się bardziej na garażu i jego przygotowaniu,odwlekł trochę wymianę w czasie.Zostały wymienione końcówki drążków oraz sworznie wahacza.Szkoda mi tylko że nie odbyło się to wszystko w obecności grona osób dumnie nazywających się mechanikami.Kolejny raz udowodnić by można że jeżeli ktoś ma odrobinę zdolności manualnych,chęci i nie boi się pobrudzić rąk to można zaoszczędzić dużo kasy którą zazwyczaj zostawia się marudzącemu mechanikowi.Jest też dodatkowa sprawa.To fakt że wszystko co zostało odkręcone,zostanie przykręcone tam gdzie było i w sposób właściwy.Jak pisałem w innym miejscu,pozbywszy się wszelkich obaw związanych z marką Xantia,zabrałem się za wymianę.Okazało się że mając do dyspozycji kanał,nie wjechałem tam a wszystko zrobiłem unosząc auto z jednej strony na podnośniku.Zdejmując koło i skręcając kierownicą wszystko mamy jak na dłoni.Przygotowałem klucze i inne narzędzia i do dzieła.Kluczowym narzędziem było "ustrojstwo" zakupione kiedyś od braci Ruskich na targowisku za czasów małych Fiatów a służące do rozdzielania stożkowych połączeń.Trochę obaw było ale dwa "strzały" młotkiem i końcówki wyskakiwały aż miło.Wcześniej przygotowałem też sposób który pozwolił mi,aby po wymianie nie trzeba jechać na geometrię.Wymiana jednej końcówki to piętnaście minut.Mając bardzo dobry dostęp,przystąpiłem do wymiany sworznia wahacza.Kolejne piętnaście,dwadzieścia minut i sprawa zakończona.Bardzo pomocny był stary klucz od roweru do przykręcania piasty.Gdy już wszystko pozostało poskręcane odpowiednio mocno i upewniłem się że niczego nie pominąłem,założyłem koło i stanąwszy z dumą popatrzyłem na swoje dzieło.Po chwili,te same czynności wykonałem z drugiej strony.Wymiana okazała się prozaicznie prosta i po raz kolejny przekonałem się że wcześniej wykazywałem nazwyklejsze lenistwo i ...chyba miałem zbyt wiele pieniędzy i ich nie szanowałem.No coż.Do pewnych rzeczy trzeba po prostu dorosnąć.W moim przypadku lepiej późno niż wcale.Nie zakładam narazie zmiany auta ale nie wiem też czy dopuszczę do niego kiedyś mechanika.To małpia robota.Stare odkręcić i w to miejsce wmontować nowe.Jakie to proste.I pieniądze w kieszeni.
Dodano: 12 lat temu
Przy dobrym nastawieniu psychicznym [dobra kawka,fajna muzyczka w tle],wcześniejszym spryskaniu nakrętek [nie sworzni w całości] aby "odmiękły" jestem przekonany że się uda.Powodzenia.
Dodano: 12 lat temu
Szacunek :) za kawał dobrej roboty , mnie jutro to czeka :( zobaczymy jak u mnie to pójdzie ?
Dodano: 12 lat temu
Trochę źle ująłem kwestię ustawienia lub nie zbieżności.Powinienem napisać że nie trzeba od razu jechać na zbieżność.Posłużyłem się specjalnym schematem aby jak najbardziej zbliżyć się do tego co być powinno.Macie koledzy zdecydowaną rację.Telefonicznie umówiłem się w jednym z warsztatów gdzie już używając specjalistycznych urządzeń ustawiono to za kwotę 60 zł.Wymiana "zjechanych" opon zapewne przewyższa tą kwotę.Pozdrawiam.
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin: [up] ja też bym sprawdził[up]
Dodano: 12 lat temu
"Wcześniej przygotowałem też sposób który pozwolił mi,aby po wymianie nie trzeba jechać na geometrię"

Ciekawi mnie ten sposób Nie wierzę w takie ustawianie "na oko" i wg. mnie to nie ma możliwości dokładnego ustawienia zbieżności/geometrii bez fachowego sprzętu, a liczenie zwoi (bo pewnie tak robiłeś odnośnie końcówek) już nie jednego zgubiło.. Weż pod uwagę,że zamiennik nie jest identyczny jak oryginał i odchyłka 1mm może pociąć oponę i tak w większości przypadków kończy się wymiana końcówek drążków bez póżniejszego ustawienia zbieżności..
Niektórych rzeczy nie można pomijać chcąc zaoszczędzić 50zł, bo pózniej może to dużo więcej kosztować i z reguły tak jest.
Co innego jest ze sworzniami.. przeważnie ich wymiana nie wpływa na geometrię, ale też dobrze byłoby podjechać i sprawdzić już wszystko przy okazji;)

P.S. szacunek za to,że się podjąłeś wymiany![up]
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl