Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Citroen Berlingo Berlo
»
Wymiana nagrzewnicy - Berlingo I facelift, Peugeot Partner. Czyli jak zrobić a nie zwariować.
Wpis w blogu auta
Citroen Berlingo
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 43830 razy
Data wydarzenia: 29.03.2015
Wymiana nagrzewnicy - Berlingo I facelift, Peugeot Partner. Czyli jak zrobić a nie zwariować.
Kategoria: inne
Nigdzie nie znalazłem konkretnych porad i zdjęć. Mam nadzieję, że moje komuś się przydadzą.
Niestety do tego samochodu nie ma nigdzie rysunków i musiałem działać na ślepo. Wszystko jest do Berlingo I, ale przed liftem albo już do Berlingo 2. Peugeot partner mimo, że ide=entyczny też nie ma sensownych schematów nigdzie.
Całość zajęła mi dwa dni, nowa nagrzewnica to koszt 90zł za dobry zamiennik.
Największy problem to zdjęcie poduszki powietrznej, która trzyma się na sprężynach. Trzeba włożyć trzy cieniutkie kluczyki (np. torx) z tyłu w otwory w kierownicy i jakimś cudem odblokować poduszkę. Trzyma się ona sprężynach i trzeba je odgiąć do środka.
Deska rozdzielcza przykręcona jest głównie pod podszybiem, trzeba zdjąć wycieraczki (ściągaczem lub nakrętką na gwint i młotkiem), potem podszybie (dwie śrubki na rogach, jedna na środku i zapinki na całej długości), jedna śruba od strony pasażera znajduje się pod mechanizmem wycieraczek - trzeba go wysunąć. Druga centralnie na środku a trzecia po prawej stronie przy lince otwierania maski. Dostęp do śrub jest beznadziejny. Są to 10 i trzeba mieć kluczyk płasko-oczkowy z grzechotką.
Dwie śruby 13 trzymają cały układ kierowniczy i je też trzeba wykręcić (potrzebne przy późniejszym odsunięciu układu na bok).
Dodatkowo deska trzyma się na dwóch bocznych śrubach, jedna przy wyłączniku poduszki, druga w tym samym miejscu od strony kierowcy. Za radiem też jest jedna śruba i na dole pod tunelem środkowym (jego też trzeba całego wymontować).
Nie da się pomylić kostek, każda pasuje tylko do jednego przycisku/zegarów czy wyświetlacza.
Problemem może być jak w moim przypadku wypięcie poduszki pasażera, kostka jest beznadziejnej konstrukcji i po prostu trzeba ją siłą rozpiąć i modlić się, aby coś z niej zostało.
Całość do kupy składa się dość szybko, największy problem to rozebrać i zlokalizować wszystkie śruby.
Nie ma zatrzasków więc jak deska dalej się trzyma to znaczy, że coś jeszcze jest przykręcone.
Konieczny będzie zestaw narzędzi np. NeoTools 08-666 lub mniejszy. Ciężko wskazać konkretne klucze, na pewno są to 6, 10, 13, masa przedłużek, nawet taka sprężynowa oraz torxy różnych rozmiarów.
Ogólnie wymiana nie jest łatwa i nie życzę tego nikomu.
Da się to zrobić w domowych warunkach, ale trzeba mieć sporo (naprawdę sporo) chęci. Do mechanika oddałbym tylko jakiegoś zaufanego bo wiele można popsuć.
Ostatnia aktualizacja: 29.03.2015 23:10:49
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 23 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Co najmniej jak wiklina 😄
Ta w mącznej panierce?
Mokrego bez podkoszulka. 😂
Dziś oglądalam coś na wp z Dworczykiem (chyba tak ma na nazwisko) i patrzę..qva..prawie Twój sobowtór
Skierowanko na badanko - Jacek Balcerzak
Zajrzyj Doktorem
Zajrzyj tu
A Ty gdzie się podziewasz? tak byłeś zaangażowany w wybory, czy co?
Kolejny już 44-y za robotę.
Ale czy to dało się poskładać?
Nie chciałem dawać mechanikowi bo bałem się o swoje kable od kamery i radia, które samemu lutowałem.
Ciekawe ile za to wzięliby w ASO?
:-O