Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Punto » Wymiana oleju.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Punto
  • przebieg 185 330 km
  • rocznik 1996
  • kupione używane w 2014
  • silnik 1.2
Dodano: 10 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 899 razy
Data wydarzenia: 15.08.2014
Wymiana oleju.
Kategoria: serwis
Witam, wczoraj po tygodniu użytkowania mojego pierwszego samochodu wraz z wujkiem znaleźliśmy czas na wymianę oleju oraz filtra oleju i powietrza. Zakup filtrów w miejscowym sklepie motoryzacyjnym wyniósł mnie 39 złoty. Olej jaki był używany przez poprzedniego właściciela to mineralny Castrol Edge ja wybrałem tak jak poprzednik typ oleju mineralny ale firmy Lotos. Wymiana obu filtrów wraz z olejem zajęła nam godziny ( pijąc w tym czasie kawe ;) ). Tutaj pytanie do was czy ktoś używa oleju mineralnego Elf Sport SRI? Jakie macie zdanie na temat tego produktu bo zastanawiam się właśnie nad tym zakupem do Punciaka.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do Leexx: Dzięki za wprowadzenie.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do Jarpau: Zalanie syntetyka negatywne skutki moze miec przy naprawde zaniedbanym silniku gdzie sa "tony" syfu. Albo w naprawde starym silniku, gdzie uszczelki nie sa przystosowane do bazy syntetycznej i twardnieja dzieki temu. Oleje Valvoline dla przykladu maja swoje niektore produkty na bazach HC przystosowane do silnikow powyzej 100K przebiegu. I nie sa to stricte oleje mineralne czy polsyntetyki a posiadaja tzw. zmiekczacz uszczelek. Regeneruje uszczelki. Taki srodek mozna zakupic tez i dolac dodatkowo do normalnego oleju w starszym silniku.
Kupujac samochod i nie wiedzac co bylo lane zagladam przez korek wlewu jak wyglada gora silnika. Mozna pokusic sie o zdjecie dekla. Jezeli jest niewiele syfu mozna pokusic sie o wlanie do starego oleju plukanki. Spuscic i zalac swierzy olej. Detergenty zawarte w nowym oleju nie beda na dzien dobry musialy wymywac zlogow i utrzymywac ich w zawiesinie. Dzieki temu nie spada "jakosc" swiezego oleju. W dobrze utrzymanym silniku wlewamy spokojnie syntetyk majac swiadomosc prawidlowej ochrony silnika. Mityczne zlogi i szlamy w starym silniku to zlo a nie dobrodziejstwo. Powstaja dzieki taniemu olejowi. Zapieczone nimi takie pierscienie, przewaznie nie zmniejszaja zuzycia oleju a wrecz go zwiekszaja. Konsumpcja oleju po duzym przebiegu ma dwie przyczyny:
1. uszczelniacze zaworowe do wymiany
2. zuzycie gladzi i pierscieni dzieki niedostatecznemu smarowaniu po rozruchu.
To drugie wystepuje wlasnie dzieki olejom typu 15W40. Spada wtedy oczywiscie kompresja a z nia moc. Rosna przedmuchy do skrzyni korbowej. Olej czernieje dzieki sadzy i szybciej zuzywany jest TBN oleju narazajac silnik na kwasowa korozje ( wyzarte panewki np.) Troche sie rozbrykalem :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do Leexx: Ale jeszcze jak mam okazję to zapytam, jak kupuje samochód i nie wiem jaki olej był lany wcześniej i wleje półsyntetyk zamiast mineralnego to nie ma to później jakiś negatywnych skutków?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Ja nic nie wiem o tym oleju i jeżeli silnik był suchy, w miarę cichy i nie skrzeczał przy rozruchu na zimno to było przy castrolu zostać.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do Leexx: Trudno będę wiedział na przyszłość co i jak lać ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do Jarpau: Nic tym nie osiagniesz. Wlewany wczesniej Edge to powiedzmy syntetyk. Teraz wlales najgorszy olej z mozliwych. Bardzo "gesty" w dodatku mineral. Jezeli nie robisz punciakiem zbyt duzych przebiegow to od razu zauwazysz podwyzszone zuzycie paliwa. Zima wzrosnie w takich warunkach uzytkowania jeszcze bardziej. A to tylko najmnieszy z minusow twojego wyboru,
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do Leexx: Dzięki za info. A miałbym pytanie czy mogę teraz po zejściu pewnej ilości oleju wlać do mineralnego Lotosu jakiś półsyntetyk?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do Jarpau: Naprawde szkoda silnika. Edge, ktory wlewal poprzedni wlasciciel byl dosc dobrym jakosciowo. I nie byl to zaden mineral a olej HC. Czyli cos pomiedzy pol a pelnym syntetykiem. Ten Lotos w tej lepkosci sprawi ze dosc szybko silnik ponadnormatywnie zacznie ci sie zuzywac. Pierwszej kolejnosci rozrzad, zawory, gladzie cylindrowe, pierscienie. Jezeli zalezy ci na trwalosci silnika zapraszam na moje dzienniki w temacie oleju. I zmien to przed zima na jakis 5W40.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do Leexx: wlalem Lotos 15W40 mineralny a jaki Castrol Edge lał poprzednik to nie wiem. A chodzi mi o Elf Sporti SRI 15W40 jak piszesz ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
A jaki dokladnie Edge? I nie jest on olejem mineralnym. Wlales Lotos... jaki?. Elf Sporti SRI... 15W40?
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem. Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego. W każdej chwili może ...
14 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu. Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km. W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9 komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna. Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu. Środek też ...
15 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie