Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 4198 razy
Data wydarzenia: 17.10.2011
Wymiana oleju i nietypowe problemy
Kategoria: serwis
Na początek rozgrzałem auto wiec pojechałem po nasadki do korków od filtrów (oleju, paliwa), które mnie kosztowały trochu ale zawsze się przyda przy kolejnej wymianie oleju.
Potem do garaży-ku, deseczki do góry i cmyk do kanału.
Mój błąd był jeden na samym początku, mianowicie; nie odkręciłem wlewu od oleju i mogło się nagromadzi tam warstwa oleju która była przytkana, ale gdy odkręciłem korek spustowy i olej sobie ciekł, to odkręciłem też i korek wlewowy.
Potem zacząłem wymienia filtry, co sprawiało troch trudności, ponieważ robiłem to pierwszy raz, ale dałem rade.
potem wyciągnąłem filtr oleju i na pierwszy rzut oka stawał się jakiś dziwny ponieważ miał plastik od góry a nowy nie miał.
I tu jest uwaga dla każdego posiadacza BMW 320d 136 koni, Warto przed zakupem filtra oleju wyciągnąć stary ponieważ są różne długości, niby nic ale kupimy nie ten i sprawa załatwiona, a jeszcze lepiej jak jest auto rozkręcone tak jak w moim przypadku.
Poszedłem do sklepu "kszak" gdzie chciałem kopic nowy filtr oleju a stary zostawić dla brata bo on ma nowszy model wiec się by zużyło, ale rucmy do tematu.
Wpadłem do sklepu "oczywiście na piechotę" i mówię mu że filtr chce do bejcy a on mi przynosi ten sam co ja zakupiłem, to już nie wiedziałem o co chodzi.
Ale sprzedawca mi powiedział tak "zapytaj się kolegi który robi auto, bo on też ma BMW e46 i ci wytłumaczy co si robi".
Gadka szmatka powiedział co jest 5 a wiec wróciłem do garażu i kombinowałem jak z tym filtrem zrobić co mi w ogóle nie pasował do mojej pokrywki.
Na pocieszenie przyszedł mój ukochany sąsiad zbada co wyczyniam z bejcą, i powiedział mi tak: "bierz moje auto i jedź do sklepu co się znajduje .......... i kup sobie właściwy bo oni to są matoły i nie wiedzą co mają na sklepie. Wiozłem sąsiada furę co była rakietą z rezerwą na zegaże ale pojechałem i kupiłem właściwy i krótszy o jakieś 5mm, ale za to pasował. I tak miną cały mój dzień gdzie to nie był koniec serwisu bejcy, bo jeszcze trzeba skasować inspekcje w komputerze.
wyczołgałem się z kanału umyłem łapki i puk puk w internecie. Stron ma temat kasacji inspekcji jest mnóstwo, a metoda banalna i prosta, a zaczerpnąłem z tej strony : http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=42417
jeśli by jej nie było to napisze tutaj kopie z strony :
"wciskasz guzik (ten sam), przekręcasz do pozycji 2 i trzymasz cały czas guzik, po chwili na ekranie pojawi się napis
INSPECTION i przebieg bodajże do inspekcji
na ułamek sekundy puszczasz guzik i wciskasz znowu i trzymasz
po chwili trzymania pojawi się RESET
znowu puszczasz na ułamek sekundy i wciskasz
powinno się skasować,
jeśli oprócz INSPEKCJI przebiegowej, będziesz miał jeszcze do wykasowania CZASOWĄ, to będzie widać taki mały zegarek, robisz tak samo jak z przebiegową
to wszystko jest w miarę instynktowne do wykonania i ciężkie do opisania nie pokazując, ale jak raz ci się uda, to już będziesz potrafił" -> chodzi o guźik od kasacji km od ostatniego tankowania który znajduje sie po lewej stronie, w każdej bejcy, angielskiej i europejskiej.
Jaki z tego morał: Nie wierzcie to co jest napisane w książkach, stronach producenta, czy serwisach ponieważ oni też mają błędy szczególnie w numeracji niektórych części, lepiej wyciągnąć wcześniej i zbadać każdy szczegół a szczególnie długość i szerokość, oraz kształt jaki jest zbudowany.
Jeśli spełnimy wszystkie te warunki zabawa z autem pójdzie nam sprawnie i nieproblemowo.
Na koniec Fotki, chociaż te co udało mi się zrobić.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
co do oliwy do silnika to uwielbiam castrolka-nie zawiodłem sie na tym oleju-wszystkie auta w rodzinie sa zalewane castrolkiem-do 3.0d i 3.2 benzynki leje 0w40 edge rs-moim zdaniem topik oliwy-wymieniam go co 10-12 tys choc zalecaja co 20-nie słucham tego i na razie silniczki pszczóleczki -oczywiscie musi byc zciagniety z rajchu a nie kupowany w kraju-o tym chyba kazdy wie o czym mowa...
co do filterków oleju stosowałem knechta i orginały bmw ale ostatnio (tu prosze sie nie śmiac) rodzimego filtrona,który po przejeciu przez duza amerykanska firme wix podniósł na maxa jakosc-powaga-w chwili obecnej konkuruje z knechtem
troche nie jarze co nie tak z tym filterkiem miałes-przeciez to banalna sprawa-na stronie castrola chyba nawet ostatnio sprawdzałem i filtrona-wpisujesz rok,model auta i typ silnika i nie ma zmiłuj-oznaczenie musi sie zgadzac w twojej bejcy jest zdaje sie motor n47
http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=15&fd=&Typ_Pojazdu=1&Marka=8004&FC_Marka=8004&Identyfikator1=4052&TYP_SILNIKA_P=M47D20&Model=10052&SILNIK1=320d%20TD&MOC=136#idn4052
w linku masz oznaczenia do filtrów powietrza ,oleju,paliwa i kabinówki
powiem to w ten sposób-jeśli podajesz w sklepie vin swojego auta w którym zawiera sie wszystko (rok,model silnika itd.)a sklep lub"fachowiec"zapodaje ci niepasujacy filtr to omijaj go szerokim łukiem.
BMW to bogactwo WEŚCIE MNIE LUDZIE TRZYMAJCIE !!! TO CO POWIESZ NA TYCH CO JEŻDŻĄ AUDI CZY NAWET I TAKIM JAK TY MASZ ???? KAŻDEGO BEDZIESZ MIERZYŁ PO MARCE WOZU ??
Swoją drogą to musiałeś aż przez nata zamawiać olej?
target=_blank rel=nofollow>
te małe literki A3 B4 oznaczają lepszą jakość niż np. oznaczenie A1- mało kto zwraca na to uwagę a to jest ważne.