Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Skoda Fabia 1.9 TDI 74kW Wieścar » Wymiana oleju i płynu chłodniczego z dziwną niespodzianką







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Skoda Fabia
  • przebieg 149 400 km
  • rocznik 2002
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.9 TDI
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 11824 razy
Data wydarzenia: 18.01.2012
Wymiana oleju i płynu chłodniczego z dziwną niespodzianką
Kategoria: serwis
Zakupiłem wczoraj 5l oleju Castrol Edge 5W40 Synthetic (140zł), filtr oleju Denckermanna (25zł), do tego 4l koncentratu Valvoline po 25zł za butelkę i piątkę wody demineralizowanej. Wszystko z zamiarem wymiany dnia dzisiejszego

Tak jak zaplanowałem tak też zrobiłem, po pracy szybki wyjazd do teściów, od razu wjazd na kanał, nawet dzieńdobry nie zdążyłem teściowi powiedzieć a już olej zlatywał z miski :) Szybko poszło, olej wylany, filtr wyjęty, szybka zmiana, dolanie - wszystko gra, zajęło to niewiele ponad 7 minut. (silnik był gorący, olej skapał BARDZO szybko).

Następnie wzięliśmy się za zlanie płynu chłodniczego. Wytłumaczyłem teściowi że jest tu taki koreczek i nim się spuszcza. Po 10min czekania jak cieniutkim strumieniem "woda" się wylewa, teściu postanowił na chama wyjąć wężyk, co też uczynił. Reszta płynu, czyli pewnie koło 4.5l wyszło natychmiast :P Rozrobiłem mieszankę w proporcjach 3.4l koncentratu do 2.6l wody. Ładnie poszło, zajęliśmy się wlewaniem. Tutaj nastąpił dosyć duży zomg. Po wlaniu około 3 litrów zbiorniczek różowo zawiadomił nas że jest już pełen i więcej nie wypije. Odpaliłem silnik, postał z 5 minut, pozakręcałem korek, odkręciłem i tak kilka razy. Po wyłączeniu zmieściło się jeszcze może ze 200ml i nic. Byłem pewien że wszystko odpowietrzy się "od tak", a tu taka lipa :)

No nic, pozostaje tylko wożenie płynu w bagażniku i dolewanie co postój :P
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do KrzysiekeM: Nie kolego, nic nie było robione, autko ma przejechane 150 tys kilometrów i jest to dosyć prawdopodobne. Płyn nie ucieka, wszystko dział jak powinno... Tylko nie wystarczająco! Nie wiem co jest przyczyną, może termostat, ale ogólnie silnik jest w idealnej kondycji.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
tak z ciekawości, to z autkiem wszystko w pożądku? nie robiłeś po tej swojej operacji uszczelki pod głowicą możę?
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do danielxc717: Matko to mi zeżre tyle paliwa że nie wiem...

Bardzo silnik cierpi jak nie ma tyle płynu ile trzeba?
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Na trasie nie dasz rady przy tych temp włączyć dmuchawy bo chłodnica się szybko wychładza. Musisz zostawić auto na postoju (najpierw rozgrzej jadąc aż będziesz miał 90st) potem zatrzymaj się tam gdzie będziesz odpowietrzać i trzymaj obroty na ok 2tys.

Mi się wentylator załączył po 40 min jak trzymałem na 3tys obr. Było 8st.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
do autre2003: Niestety, mimo pałowania w drodze z pracy prawie pod czerwone pole, potem ponad 30 minut na postoju, NIE UDAŁO mi się włączyć dmuchawy.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do sajeks: E tam to prawie jak u Qchara [zlosnik] Miałem jeszcze napisać o nagrzewnicy ... ale już napisano...
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do autre2003: O, dziękuję bardzo.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
1,9 TDi: uruchomić silnik, który w celu odpowietrzenia układu chłodzenia powinien pracować, aż do włączenia wentylatora, pokrętło temperatury ogrzewania ustawić na max a dmuchawę w pozycji 0 lub 1.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Te rękawiczki to "szmaty do wycierania" :) Zajmuje się maszynami dziewiarskimi to trochę podjumał od klienta i się tego używa do wszystkiego.

Ale tak, perdolnik to tam jest niezły :)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Robota z przygodami. Ale teściu ma bałagan. Jak to Qchar zobaczy to zemdleje.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do aarot: [up]
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do giernal: Ten stan utrzymuje się TYLKO na zbiorniczku, bo w samym układzie brakuje jeszcze ok 2.5l płynu.

Dziwna sprawa, wczoraj 20km z nawiewem na max pomogło i wlałem jeszcze 0.5l, dziś po 50km żadnej różnicy.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do Dzemek: Może nie być. U mnie np. nie ma. Zalewasz ile wejdzie, ogrzewanie na "full", odpalasz, zagrzewasz silnik. Zwykle po przejechaniu tak 3-4 km zapala się kontrolka poziomu płynu. Gasisz silnik, zostawiasz na 15-20 minut, odkręcasz i dolewasz. Koniec filozofii.
Tyle że trzeba pamiętać o "rozpuszczeniu" grzania żeby nagrzewnica mogła się odpowietrzyć, o czym kolega wiesuaf najwyraźniej zapomniał.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Szukaj w wężach śrubek odpowietrzających układ bo inaczej skończy to się źle dla silnika.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
U mnie pomimo całkowitego zlania płynu, układ się nie zapowietrzył. ;) Mam nadzieję, iż wiesz, że dłuższa jazda ze zbyt wysokim poziomem płynu jest szkodliwa dla silnika. ;)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do debrek3: no fakt o najważniejszym zapomniałem[rotfl]
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do 667patryk: prędzej "troszku drożej by się zeszło"
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Szybka konkretna robota :). U mechanika pewnie troszkę dłużej by się zeszło:)
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do wiesuaf: właśnie nagrzewnica....
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Już wiem ocb. Zapomniałem o włączeniu nagrzewnicy -_-
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do wiesuaf: no ja u siebie przez wlew w chłodnicy mogę wlać u Ciebie tak niema ?
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Układ jest ewidentnie zapowietrzony, a to może skończyć się przegrzaniem silnika - poszukaj na forum Skoda/VW, jak odpowietrza się Twoje auto.

Ja w Escorcie mam korek w wężu do chłodnicy - odkręcam i po sprawie.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
No przez ten zbiorniczek, który jest na zdjęciu. Da się inaczej?
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
wlewałeś przez zbiornik wyrównawczy ten płyn?
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów. https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/ Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27 komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
33 komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
38 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie