Wpis w blogu użytkownika
p4bLo
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 3913 razy
Data wydarzenia: 19.12.2016
Wymiana oleju przy "dotarciu silnika"
Kategoria: serwis
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Jakbyśmy znaleźli kogoś, kto natłukł 30 000 km np. w pół roku to byśmy wiedzieli czy to związek z przebiegiem, czasem, czy może rzeczywiście jest tam jakiś czujnik. Tylko weź i takiego znajdź. Handlowca jakiegoś chyba trzeba by było szukać
W dobrym towarzystwie to można i na kamieniu
Albo coś z "MacDonalda"
Słusznie prawisz nie wiem tylko czy z tego powodu będzie honorowany przez serwis Chryslera?
Oj szkoda, bo zostanie nam tylko gaszenie pragnienia
Ps. Tu cię zasmucę , kociołek został w Niemczech
Już niebawem Jarku zgłaszam się na wymianę oleju i wszystkich tych pierdół
Od siebie dodam, że z trybologicznego punktu widzenia nie jest ważne jak dobre zastosujemy smarowanie, jak obrobimy powierzchnię i jakie pasowanie zastosujemy. Każda para cierna zawsze będzie podlegała docieraniu...
Producenci zalecają wymianę oleju przy docieraniu nie bez powodu - opiłki dostają się między pary cierne i powodują znacznie przyspieszone zużywanie jeśli mają wielkość większą od krytycznej (mniej więcej jak piasek).
Przed laty elementy były surowe (nie były hartowane), utwardzenie powierzchowne następowało w okresie docierania, kiedy to się rozgrzewały i schładzały. W nowych samochodach już podczas produkcji stosuje się utwardzane metodą azotowania, która polega na nasyceniu zewnętrznej warstwy wału (w miejscach gdzie występuje tarcie) azotem. Poza tym precyzja montażu, założenia konstrukcyjne (wały korbowe mają więcej punktów podparcia, chłodzenie jest skuteczniejsze, smarowanie dokładniejsze), materiały oraz oleje są obecnie dużo lepszej jakości.
Ps. Powyżej to cytat z netu i tak i jak ze swojego doświadczenia pamiętam bo kilka silników rozebrałem w mak i remontów zrobiłem . Tak kiedyś było dziś już to historia
Ps.2 Generalnie nie ma takiej potrzeby, ale jeśli jesteśmy pasjonatami i traktujemy nasze wymarzone cztery kółka w sposób szczególny to z pewnością przyniesie to korzyści. Zalecam zmianę oleju wraz z filtrem po 2 tys. km. W procesie docierania niedokładnie dopasowane elementy mogą pozostawić po sobie opiłki, które usuwamy z silnika wraz z oryginalnie zalanym olejem. Poza tym trzeba zaznaczyć, że obecnie stosowane oleje są zdecydowanie lepsze od tych sprzed kilkunastu lat. Skuteczniej smarują i zachowują parametry przez znacznie dłuższy czas. Dlatego możliwe jest wydłużenie okresów międzyprzeglądowych do 30 tys. km. Ale wszyscy kierowcy o sportowych aspiracjach powinni wymieniać olej wcześniej, po ok. 15 tys. km. Bo dynamiczna jazda, wysokie temperatury przyspieszają degradację oleju (następuje oddzielenie związków kwasowych od substancji smarnych). Problem wybrania odpowiedniego momentu na wymianę oleju rozwiązało m.in. BMW, które w swoich samochodach montuje komputer pokładowy analizujący warunki pracy silnika i wskazujący właściwy przebieg do zmiany oleju.