Wpis w blogu użytkownika
p4bLo
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 4002 razy
Data wydarzenia: 19.12.2016
Wymiana oleju przy "dotarciu silnika"
Kategoria: serwis
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem.
Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego.
W każdej chwili może ...
14
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 3 dni temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
15
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Jakbyśmy znaleźli kogoś, kto natłukł 30 000 km np. w pół roku to byśmy wiedzieli czy to związek z przebiegiem, czasem, czy może rzeczywiście jest tam jakiś czujnik. Tylko weź i takiego znajdź. Handlowca jakiegoś chyba trzeba by było szukać
W dobrym towarzystwie to można i na kamieniu
Albo coś z "MacDonalda"
Słusznie prawisz
Oj szkoda, bo zostanie nam tylko gaszenie pragnienia
Ps. Tu cię zasmucę , kociołek został w Niemczech
Już niebawem Jarku zgłaszam się na wymianę oleju i wszystkich tych pierdół
Od siebie dodam, że z trybologicznego punktu widzenia nie jest ważne jak dobre zastosujemy smarowanie, jak obrobimy powierzchnię i jakie pasowanie zastosujemy. Każda para cierna zawsze będzie podlegała docieraniu...
Producenci zalecają wymianę oleju przy docieraniu nie bez powodu - opiłki dostają się między pary cierne i powodują znacznie przyspieszone zużywanie jeśli mają wielkość większą od krytycznej (mniej więcej jak piasek).
Przed laty elementy były surowe (nie były hartowane), utwardzenie powierzchowne następowało w okresie docierania, kiedy to się rozgrzewały i schładzały. W nowych samochodach już podczas produkcji stosuje się utwardzane metodą azotowania, która polega na nasyceniu zewnętrznej warstwy wału (w miejscach gdzie występuje tarcie) azotem. Poza tym precyzja montażu, założenia konstrukcyjne (wały korbowe mają więcej punktów podparcia, chłodzenie jest skuteczniejsze, smarowanie dokładniejsze), materiały oraz oleje są obecnie dużo lepszej jakości.
Ps. Powyżej to cytat z netu i tak i jak ze swojego doświadczenia pamiętam bo kilka silników rozebrałem w mak i remontów zrobiłem . Tak kiedyś było dziś już to historia
Ps.2 Generalnie nie ma takiej potrzeby, ale jeśli jesteśmy pasjonatami i traktujemy nasze wymarzone cztery kółka w sposób szczególny to z pewnością przyniesie to korzyści. Zalecam zmianę oleju wraz z filtrem po 2 tys. km. W procesie docierania niedokładnie dopasowane elementy mogą pozostawić po sobie opiłki, które usuwamy z silnika wraz z oryginalnie zalanym olejem. Poza tym trzeba zaznaczyć, że obecnie stosowane oleje są zdecydowanie lepsze od tych sprzed kilkunastu lat. Skuteczniej smarują i zachowują parametry przez znacznie dłuższy czas. Dlatego możliwe jest wydłużenie okresów międzyprzeglądowych do 30 tys. km. Ale wszyscy kierowcy o sportowych aspiracjach powinni wymieniać olej wcześniej, po ok. 15 tys. km. Bo dynamiczna jazda, wysokie temperatury przyspieszają degradację oleju (następuje oddzielenie związków kwasowych od substancji smarnych). Problem wybrania odpowiedniego momentu na wymianę oleju rozwiązało m.in. BMW, które w swoich samochodach montuje komputer pokładowy analizujący warunki pracy silnika i wskazujący właściwy przebieg do zmiany oleju.