Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Honda Civic VI Liftback
»
Wymiana podświetlania środkowego (nawiew, zegarek, przyciski) - Civic VI liftback
Wpis w blogu auta
Honda Civic
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 21431 razy
Data wydarzenia: 06.02.2014
Wymiana podświetlania środkowego (nawiew, zegarek, przyciski) - Civic VI liftback
Kategoria: serwis
Jako, że musiałem podregulować hamulec ręczny to przy okazji postanowiłem wymienić oświetlenie środkowe w samochodzie.
Sprawa trudna nie jest, ale czasochłonna.
Największy problem stanowi odkręcenie dwóch środkowych śrub pod zaślepką, są to śruby krzyżowe. Musiałem w tym celu użyć penetratora, inaczej prawdopodobnie zniszczyłbym główki śrub lub zerwałbym gwint.
Zastąpiłem je normalnymi śrubami, moim zdaniem to wygodniejsze rozwiązanie.
Pierwszą część, po odkręceniu dwóch śrubek obok popielniczki tylnej oraz dwóch głównych na środku można zdjąć bez problemu po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Trochę trzeba się pogimnastykować przy wypinaniu kostki od elektrycznych szyb, ale da się zrobić.
Środkowy panel już nie tak łatwo zdjąć. W moim przypadku (zapewne tak jak i u innych) musiałem odkręcić dźwignię hamulca ręcznego (dwie śruby 12), ponieważ plastik okazał się zbyt duży a nie ma co się siłować


Za przyciskami znajdują się dwie kolejne śrubki (patent taki sam jak przy wymianie oświetlenia zegarów).
Całość powinna dać się już wysunąć, możemy od razu wykręcić prowadnice popielniczki, jeśli tamtą żaróweczkę też mamy spaloną (dwie śrubki u góry, jedna z tyłu).
Po zdjęciu osłon możemy odkręcić panel z pokrętłami (4 śrubki, po 2 na bok), pociągamy go do siebie (z umiarem) i u góry zobaczymy dwie oprawki, przekręcamy je i wymieniamy żaróweczki.
Gorzej jest z żaróweczką zegarka, jest ona co prawda w obudowie, lecz wlutowana. Po wyjęciu musimy odlutować starą żaróweczkę i wlutować nową (średnio zaawansowane, wymagana lutownica oporowa, transformatorowa odpada). Ja zrobiłem to mimo, że nie była spalona (przy okazji), jako, że była już czarna.
Mikrożarówki przycisków wykręcamy (a właściwie przekręcamy) i wypadają nam do ręki wraz z mocowaniem. Wymiana polega na zawinięciu (przewodu?) żaróweczki tak samo, jak w oryginale. Przy zakupie nowe żaróweczki mają dłuższe przewody, także nie stanowi to większego problemu.
Przy okazji, jako, że miałem całość rozebraną odkurzyłem dokładniej samochód, przy sprzątaniu znalazłem kilka pozostałości po poprzednim właścicielu (1 Euro, klapka od baterii, słuchawka, karteczka z 2003 roku i jakaś dziwna sprężynka, którą zgubiłem).
Żaróweczki udało mi się zakupić w sklepie Andrzej Pyka Czechowice, mikrożarówki zaś w NowymElektroniku.
Całość kosztowała mnie ok. 5zł, ale jako, że znalazłem pieniążek to zaledwie 50gr

Czas pracy - kilka godzin.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda.
Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego.
Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
14
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez niki129
Szukałem i szukałem , taniego dostawczaka w przyzwoitym stanie z klimatyzacją.
Nie jest to łatwe coś takiego znaleźć.
Znalazła się Dacia, bardzo fajny stan i mega dobrej cenie, nie ma co ...
20
komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez yatsec
I znowu stajnia się rozrosła. Trochę niekontrolowanie bo dobiłem do 13 aut a mówiłem sobie, że będę ją zmniejszać a nie zwiększać.
Życie pokazuje jednak, że łatwiej kupić niż ...
10
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Może fartowny i na radary zadziała
Ja myślę nad wymianą płynu wspomagania - od nowości nie zmieniany, gęsty, z grudkami... ale boję się, że jak zmienię to zacznie ciec...
Trochę racji w tym typowym Mirku jest :D
Sam kupując Tico słyszałem "Ten typ tak ma, ten hamulec musi być tak nisko" i kuźwa potem do wymiany przód, tył, wężyki, pompa hamulcowa i paliwowa przy okazji bo ciekła...
Wymieniałem ze względu na brak oświetlenia (całkowita ciemność). Tak samo jak w przypadku liczników wszystkie żaróweczki popalone, nie zmieniane od nowości...