Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Honda Civic VI Liftback
»
Wymiana podświetlania zegarów - Civic VI liftback
Wpis w blogu auta
Honda Civic
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 25466 razy
Data wydarzenia: 11.01.2014
Wymiana podświetlania zegarów - Civic VI liftback
Kategoria: serwis
Nie przeszkadzał mi bardzo brak obrotomierza przy jeździe w nocy, prędkościomierz był podświetlony - jedyną pozostałą żaróweczką
Gorzej było z temperaturą oraz wskaźnikiem paliwa - przydają się.
Wziąłem się dziś za wymianę, całkowity koszt to 3,70zł.
Najpierw zdejmujemy dolną osłonę - tą nad pedałami, pozwoli to nam na wypchnięcie włącznika światła tylnego przeciwmgłowego. Wypychamy włącznik i go odpinamy, z drugiej strony musimy również wyjąć zaślepkę lub ściemniacz licznika (zależy czy go mamy).
Dlaczego wypchnąć? Dlatego, że ten plastik jest dość delikatny i podważając możemy go zniszczyć.
Pod zaślepką i przyciskiem znajduje się śrubka trzymająca plastik - osłonę licznika. Odkręcamy je, najlepiej śrubokrętem z magnesem. Kolejne dwie śrubki znajdują się na górze, zaraz nad licznikiem. Są widoczne, potrzebujemy krótki śrubokręt, aby je wykręcić.
Opuszczamy kierownicę na dół i zdejmujemy plastik. Następnie wykręcamy licznik - zaraz obok tamtych śrubek znajdują się teraz kolejne. Po bokach po jednej i na górze również jedna.
Licznik lekko wysuwamy i wypinamy obie kostki znajdujące się na górze. Musimy również pamiętać o odpięciu trytki trzymającej przewód do licznika.
Gdy mamy już licznik w rękach to z tyłu wyjmujemy wszystkie żarówki duże. Warto wymienić wszystkie na raz. Na górze licznika znajdują się dwie mikrożarówki, można je tak samo jak duże wyjąć z plastikowego czarnego gniazda. Nie wierzcie w to co piszą na forach, że trzeba lutować i są niedostępne. W sklepie bez problemu udało mi się dostać wszystkie, również te malutkie, które podświetlają wskazówki od góry. Warto odpiąć przed wymianą klemę akumulatora (+) - dla spokoju.
Wymiana nie wymaga większego wysiłku, zajmuje góra 30min.
Myślałem nad zamontowaniem w miejsce oryginalnych żaróweczek (W5W) podświetlania diodami np. na zielono, ale zrezygnowałem z tego pomysłu. Fabryczne podświetlanie pasuje do przycisków, nie razi po oczach. Diody często kiepsko rozpraszają światło i trzeba się z tym niepotrzebnie bawić.
Barwione żarówki nie sprawdzą się w tym przypadku - będą za ciemne.
ps. wie ktoś z Was po co obok dźwigni hamulca ręcznego został zamontowany fabrycznie magnes?
Pozdrawiam
Ostatnia aktualizacja: 11.01.2014 16:15:20
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Myślałem, że niebieską poświatę tworzy ta szybka.
Właśnie wróciłem samochodem do domu i wszystko widać super i nie ma żadnej poświaty. Możesz u góry dać zwykłe mikrożarówki i nie będzie niebieskiego światła a białe od góry.
Nie wiem czy tarcza nie jest na żółto barwiona - jak nie to białe będą super wyglądały Mi aktualny wygląd pasuje, ciekaw jestem jak to tobie wyjdzie.
Ta niebieska poświata to od niebieskiej szybki w górnej cześci lampy. One podświetlają od góry wskazówki, które nie odbijają za bardzo światła. Wiele osób maluje wskazówki sprayem (cienka warstwa) specjalną farbą i dają na górze mikrożarówki UV (ale to też wiąże się z niebieską poświatą).
Bez żarówek na górze nie będziesz widział wskazówek.
Jak zrobisz to pokaż efekt, może i ja skuszę się na philipsa, choć są dość drogie. Uważaj na wskaźnik paliwa - jak ruszysz wskazówkę to podobno się psuje. Tak samo nie można zdejmować wskazówki prędkościomierza bo pada.
Ciekawi mnie brak rezerwy, nie wiem czemu nie ma tam żaróweczki i nie jest to "podpięte" z tyłu tak jak reszta żaróweczek...
Sporo przeglądałem tematów o podświetleniu zegarów w civicu, sporo osób zrobiło to podświetlenie,ale tylko jeden gościu metodą prób i błędów zrobił to tak,że chętnie tak zrobię i ja, bo świeci równomiernie ładnym białym światłem. Jedynie co to 2 żaróweczki (te od góry zegarów) które podświetlają wskazówki nie podpasowały mu z kolorem..bo dają niebieską poświatę,ale jak ja to będę robić to żadnego niebieskiego nie będzie.
A wygląda to tak:
" alt=""/>
Do podświetlenia tarcz na biało o dziwo nie użył żadnych ledów,tylko zwykłych 5W5 żaróweczek,tyle,że blue vision od philipsa,które dają w brew pozorom białe światło i mają identyczne rozproszenie światła jak standardowe żarówki,bo są w tym samym kształcie i wg. mnie wyszło mu na prawdę mistrzowstwo świata! ..oczywiście poza tą niebieską poświatą z góry jak już wspomniałem wcześniej,której u mnie nie będzie.
" alt=""/>