Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Goferatti
»
Wymiana przewodów hamulcowych i trochę problemów...
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 14206 razy
Data wydarzenia: 27.05.2011
Wymiana przewodów hamulcowych i trochę problemów...
Kategoria: awaria

Myślałem, że dużo kłopotów narobi wyginanie tej 3,5 metrowej rurki miedzianej, ale poszło zaskakująco dobrze i łatwo

Kłopoty zaczęły się, gdy ukręciły się odpowietrzniki w cylinderkach... Odkręciłem całą piastę, żeby mieć lepszy dostep i próbowałem rozwiercić, wydłubać resztki starego odpowietrznika, lecz nic z tego... Szybko zdecydowałem, że najlepszym wyjściem będzie zakup nowych cylinderków - nie są drogie, a będę mial pewność przy odpowietrzeniu i następnych ewentualnych naprawach.
Pierwsza próba wymontowania starych cylinderków skończyła się fiaskiem, śruby z prawej strony wyrobione, z lewej ja wyrobiłem(strasznie miękkie były) ;P. Znów szybka decyzja i kolejny raz wiertarko-wkrętarka w ruch, wiertła od najmniejszego do największego.
Pierwszy cylinderek zacząłem rozwiercać od strony bębna i kiepsko szło, jeden akumulator we wkrętarce rozładowany.
Zabrałem się więc od strony śrub, może będzie łatwiej i po kilkunastu minutach... w końcu się udało! :D
Drugą stronę zacząłem od razu od strony bębna i to był strzał w 10 - poszło dość szybko, kilkanaście minut walki z różnej wielkości wiertłami i zadziałało

Następny problem powstał przy próbie odkręcenia sztywnego przewodu od starego cylinderka, no cóż.
- jak już wybieram się do sklepu to od razu może kupię taki 50cm i będzie spokój? Tak też zrobiłem.
Wziąłem jeden z cylinderków oraz owy przewód i pojechałem do sklepu.
Do cylinderków i kawałka przewodu miedzianego doszedł, co jest chyba oczywiste - płyn hamulcowy(1 litr, DOT 4, firmy K2)
Montaż odbył się już bez kłopotów, cylinderki przykręcone, przewód okazał się trochę za krótki. Sprawdziłem później w programie i ma mieć 60, a nie 50cm, no cóż... ważne, że udało się zamontować, jak przegnije czy pęknie, zmieni się na właściwy

Na drugi dzień poprosiłem kolegę, aby przyjechał i pomógł mi odpowietrzyć układ hamulcowy, co też uczyniliśmy.
Jako, że w VW golfach II z bębnami z tyłu hamulce z pompą są połączone na krzyż, czyli prawy tył, z lewym przodem, lewy tył z prawym przodem - tak też należy odpowietrzać, pilnując poziomu płynu w zbiorniczku

Obyło się bez problemów, jako że dość niedawno były wymieniane przewody z przodu, to odpowietrzniki nie zdążyły skorodować i odkręciły się bez problemów.
Oficjalnie temat tylnych przewodów zamknięty, została do zrobienia tuleja wahacza i uszczelniacze zaworowe - te drugie będę wymieniał raczej po I sesji egzaminacyjnej w szkole, czyli po tym weekendzie. Postaram się zrobić z tego fotorelację

Z tuleją to samo, ale przed wymianą pojadę w końcu dokończyć ten przegląd...
Swoją drogą 26 maja minęła 2 rocznica, gdy w posiadaniu mam Goferattiego, myślę żeby zrobić jakieś podsumowanie w postaci dziennika pokładowego. Koszty i rodzaje napraw, paliwa itp...
Zobaczy się jeszcze

Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
Przyszedł czas na serwis olejowy z filtrami
robota zrób to sam jak zwykle
Olej Total 5W30
filtr oleju PSA 1109CK
filtr paliwa PSA 1906C0
filtr powietrza MANN
filtr kabinowy Valeo 715635/ZAW ...
1
komentarz
Dodano: 3 dni temu, przez niki129
Tak jak w temacie, postanowiłem trochę przewietrzyć garaż.
Audi A2 i Daihatsu Terios zostały wystawione na sprzedaż. Uwaga obydwa auta sprzedały się w ciągu 24 godzin od wystawienia. ...
13
komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
42
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Zwłaszcza układ hamulcowy w starszych autach jest strasznie złośliwy, nigdy nie wiadomo co się ukręci i co będzie trzeba dodatkowo kupić i zmienić...