Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra 1.6 Si » Wymiana przewodów zapłonowych







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
EL
Wcześniej jeździł: Opel Omega, Opel Vectra
  • przebieg 179 700 km
  • rocznik 1993
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.6 Si
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 14138 razy
Data wydarzenia: 15.11.2010
Wymiana przewodów zapłonowych
Kategoria: serwis
Wraz z nastaniem deszczowych dni moja Astra zaczęła mi obwieszczać, iż taka pogoda, a szczególnie wilgotność, jej się nie podoba i woli suche lato ;)

Objawami była niechęć do porannego odpalania, musiałem niekiedy kręcić po dwa, trzy razy zanim silnik zaczął pracować, dodatkowo pracował odrobinę nierówno i trochę się trząsł.

Moje podejrzenie od razu padło na układ zapłonowy. Mój silnik jest wyposażony w elektroniczyny moduł zapłonowy DIS, więc wiedziałem, że to raczej na pewno nie jego wina, bowiem to urządzenie jest odporne na wilgoć. Świece wymieniałem w zeszłym roku więc też nie uważałem ich za przyczynę problemów. Postanowiłem więc wymienić przewody zapłonowe.

Zakupiłem więc komplet nowych przewodów, ponoć lepiej przystosowanych do współpracy z LPG. Niestety okazało się, że producenci przewodów zapomnieli (a może to celowe przeoczenie), iż nie wszystkie silniki Opla z modułem DIS mają świece osłonięte aluminiowymi rurkami. Do silników z tak ukrytymi świecami fajki od przewodów zapłonowych rzeczywiście muszą być długie a końcówką uszczelniać rurkę, ale w silnikach z odkrytymi świecami takie długie fajki są zbędne, a czasem wręcz przeszkadzają (jak w moim przypadku). Na zdjęciach widać, że w starym komplecie fajka od kabla do 4 cylindra była wyraźnie krótsza i nie zbliżała się nawet do bagnetów. W nowo zakupionym zestawie fajka ma taką samą długość jak wszystkie inne przez co wystaje dokładnie pomiędzy bagnetami. Pół biedy gdybym miał auto z manualną skrzynią biegów. Raz tylko jeden bagnet, dwa poziom oleju w silniku sprawdza się przecież przy zgaszonym aucie. Niestety w przypadku automatycznej skrzyni istnieje drugi bagnet, znajdujący się obecnie bardzo blisko fajki kabla. A poziom oleju w skrzyni sprawdza się przy pracującym silniku... Mam więc nadzieję, że gdy będę dokonywał kontroli poziomu oleju w skrzyni, izolacja kalba i fajki okaże się skuteczna i nic nie będzie mnie "pieściło" ;)

A wszelkie problemy z odpaleniem czy nierówną pracą silnika przeszły natychmiast po wymianie przewodów, tak więc naprawę uznaję za skuteczną :)
Ostatnia aktualizacja: 16.11.2010 21:13:15
Dodano: 14 lat temu
Tez to w kadecie przerabialem... Czasem z parkingu nie moglem wyjechac
Dodano: 14 lat temu
Skąd ja to znam? Jak mawia przysłowie: Niedaleko pada Astra od Kadetta...
Dodano: 14 lat temu
Do grzegorzd8: Dzięki za podpowiedź. Przyjrzę się dokładnie czy się nie stykają i w razie czego podejmę odpowiednie kroki :)

Również pozdrawiam :)
Dodano: 14 lat temu
Nic nie będzie Cię " pieściło ". Izolacja fajek jest bardzo gruba i skuteczna. Ważniejsze aby same przewody 4-go , 3 -go i 2-go cylindra ze sobą się nie stykały / tam gdzie się krzyżują / , bo szybko nastąpi tam przebicie. W sumie znakomita robota. Pozdrawiam.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl