Wpis w blogu auta
Wartburg 1.3
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1335 razy
Data wydarzenia: 28.07.2013
Wymiana układu wydechowego
Kategoria: serwis
Wartburg od razu po przyjeździe od poprzedniego właściciela pojechał na przegląd techniczny, który zdał śpiewająco. Pan diagnosta nie mógł się nadziwić temu że wszystko jest po prostu sprawne. Parę dni później pojechałem niem na wakacje. Autko bez zająknięcia przejechało prawie 2000 km. No prawie bez zająknięcia. Ostatnie dwa dni zaczęły brzmieć w nim nieco głośniej. Okazało się, że tłumiki w nim założone są jeszcze fabryczne. Nie sety po 22 latach musiały w końcu wysiąść. praktycznie od pierwszego tłumika aż po ostatni było pełno dziurek, takich maleńkich jak w sitku. Zacząłem poszukiwania w starych notatkach i znalazłem nr telefonu do Pana, który zajmuje się częściami do Wartburgów. Niestety miał wyłączony telefon. Jednak nie minęła chwila czasu i to on zadzwonił do mnie i mówiąc do mnie z imienia zapytał co się stało. Otóż pan "wartburgowiec" dobrze mnie pamiętał bo kupowałem u niego sporo części kiedyś. Bardzo mnie to ucieszyło. Ponieważ oznacza to, że jest to jeden z tych ludzi, którzy dbają o swój interes, ludzi i samochód, do którego mają pasję. Jak zwykle ciepło przyjęty pojechałem po układ wydechowy. Przywitano mnie z jak największym szacunkiem, przy okazji sprawdzono czy z Wartburgiem jest wszystko ok. Zakupiłem układ wydechowy i jeszcze parę innych gratów, które opisze kiedy indziej w przypływie wolnej chwili. Pojechałem do mojego przyjaciela Dominika4x4 (jak zawsze) i zabraliśmy się do roboty. Cała robota trwała około 45 minut. Oczywiście nie mogło odbyć się to bez odpalenia wartburga bez tłumika. A co? Jak szaleć to szaleć (brzmiał jak V8 z USA). Po całej operacji Wartburg jest znowu cichutki, czyli taki jak być powinien.
Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Rodowód wartburga wywodzi się od DKW 1000 historycznie patrząc to było dzisiejsze Audi. Ifa F9 na której powstały pierwsze wartburgi 311, była kopią DeKaWki oczywiście z jakimiś zmianami, ale konstrukcja ta sama. Auto na ramie, niezależne zawieszenie wtedy jeszcze na poprzecznym piórze z tyłu i wielowahaczowym zawieszeniu z przodu, 3 cylindrowy dwusuwowy silnik umieszczony wzdłużnie z przodu. Taka konstrukcja panowała jeszcze w audi w budzie f102 do 1966 roku i Wartburgach aż do modelu 353w do roku 1988. Te daty pokazują przepaść konstrukcyjną w samochodach, pomiędzy blokiem wschodnim, a zachodnim. Ale jak by popatrzeć na późniejsze modele Audi zamysł konstrukcyjny wielowahaczowego zawieszenia i silnika umieszczonego wzdłużnie został do dnia dzisiejszego. Audi czy wtedy jeszcze DKW zrezygnowało dwusuwowego silnika, pojawił się pierwszy czterosuw opracowany w firmie daimler o mocy 72 KM. Co ciekawe wsadzili go do przerobionej budy f 102 i nazwali f 103. Pierwsze modele takiego Audi nazywały się Audi 72. Zastosowano w nim nowatorskie zawieszenie jak na tamte czasy na wałkach skrętnych. Miałem okazję spotkać się z tym modelem osobiście. Mój ojciec takiego restaurował. Niestety Wandale zniszczyli go i poszedł na złom