Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta FSO Polonez Pluszak » Wymiana uszczelki zespołu wtrysku







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta FSO Polonez
  • przebieg 98 940 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.6 GLi
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 5677 razy
Data wydarzenia: 13.03.2010
Wymiana uszczelki zespołu wtrysku
Kategoria: serwis
Wreszcie :) Wydmuchało uszczelkę zespołu wtryskowego :) I wychodzi tu święta prawda, iż dwa razy na tej samej uszczelce skręcać tego nie można, nawet jeśli jest dobra. Czyściłem ostatnio regulator wolnych obrotów i smarowałem go (nic się nie działo, po prostu był brudny i mnie to denerwowało że taki usyfiony), aby ułatwić sobie zadanie wymontowałem cały wtrysk z samochodu. No i złożyłem na starej uszczelce, mam więc efekty.

Auto było jezdne i normalnie dojechałem do domu. Objawy:
Bardzo głośne syczenie spod maski, słyszalne wyraźnie w kabinie. Syk ustawał po wkręceniu na obroty z czego wywnioskowałem - podciśnienie. To na początku + lekko zachwiany bieg jałowy. Jednak syk nasilał się. Wreszcie zaświecił się CHECK ENGINE, a obroty jałowe ustabilizowały się na około 1200 - wszedł w tryb awaryjny.

Z ciekawości podłączyłem poldka do laptopa: Błąd - przekroczony zakres regulacji obrotów biegu jałowego. Jasne i oczywiste.

Wymiana to 2 minuty, nie będę opisywał. Uszczelka zaznaczona strzałką na foto. Jest to uszczelka łącząca kolektor ssący z modułem wtrysku. Z rzeczy które warto wiedzieć:
1.Zespół wtryskowy przykręcony na torxy.
2.Kupić uszczelkę do 1.6 GLI Boscha a nie Abimexa, bo Abimex ma inną.
3.Po operacji zresetować adaptację komputera (nie chodzi o kasowanie błędów a o kasowanie pamięci block learn) gdyż im dłużej jechaliśmy na przedmuchanej uszczelce, tym bardziej komputer przesunie mapę wtrysku co powoduje zwiększone spalanie i dziwną pracę przez pewien czas po naprawie. Po resecie oczywiście programujemy obroty biegu jałowego.
Ostatnia aktualizacja: 14.03.2010 00:02:25
Dodano: 14 lat temu
Do kamillo1982: zasady pracy silników spalinowych nie zmieniły się, idea jest taka sama. A i układy wtryskowe przechodzą tylko kosmetykę związaną z chorymi wymaganiami ochrony środowiska, czyli kolejne normy EURO. A celem tego dziennika jest uświadomienie co poniektórym, iż takie proste naprawy jak uszczelka pod głowicą można zrobić samemu i nie ma się czego bać. A do pisania motywuję mnie kilka osób które oddają właśnie poldki i inne proste auta do mechaników i płacą krocie za pierdółki. Mało tego, większość bierze chore pieniądze, a jednocześnie odstawia fuszerkę "bo to tylko polonez", a potem mamy opinię że jest to awaryjny samochód i nie jest nic wart.
Dodano: 14 lat temu
ciagle to samo tylko wiecej rozkrecania i sciagania plastikow :-p
Dodano: 14 lat temu
Wszystko ładnie pięknie opisane,uszczelka pod głowicą i wskazówki i tu uszczelka wtrysku,tak wszystko ok tylko jak by to było opisane na przykładzie jakiegoś auta z teraźniejszej epoki to może i komuś by się przydało.A takie auto naprawiało się samemu 10-20 lat temu,przy współczesnych autach tak łatwo nie jest....
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 5 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
11 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl