Wpis w blogu auta
Alfa Romeo 156
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 8431 razy
Data wydarzenia: 16.12.2011
wymiana wahaczy-tył
Kategoria: serwis
No i dobra, umówiłem się z kumplem, który ma kanał, jakieś pojęcie o motoryzacji i nie robi znaku krzyża gdy podjeżdża do niego Alfa
Zaczęliśmy od żubra ale tylko jednego, bo po naprawie musiałem wrócić autem do domu
Auto stoi już na kanale, ale trzeba było jeszcze je podnieść. Koła zdjęte, i już wszystko widać. Pierwsze co zauważyłem, to tragiczny stan klocków hamulcowych. Nowe zostały już zamówione i jak najszybciej muszą zostać wymienione. Z przodu są jeszcze ok.
Tulejki na wahaczach, to jakaś masakra była...niektóre dosłownie z nich wypadły po odkręceniu Dla zainteresowanych dodam jeszcze że aby wymienić wahacze poprzeczne trzeba opuścić belkę, a żeby wymienić tuleję zwrotnicy, tą obok wahacza wzdłużnego, trzeba ściągnąć tarcze hamulcowe. Najwięcej problemów było z wybiciem starych tulejek zwrotnicy-były strasznie zapieczone. reszta poszła gładko. Powiem jeszcze tylko że jak tak spoglądałem na to wcześniej, to wydawało mi się że to gdzieś godzinka roboty Nam we 2 zeszło 4h Zdjęć za dużo nie mam, bo nie miałem aparatu, tylko ten w telefonie, a jak widać nocne foty robi co najmniej żałosneAha, po zdjęciu starych wahaczy udało się odczytać jakiej są firmy. Wahacze wzdłużne (podobno najtrwalsze w całej alfie) były z oryginalnymi tulejami firmy BOGE-zakładane na 1 montaż. Wahacze poprzeczne firmy Febi germany. Kiedy były zakładane nie wiadomo, z pewnością nie na pierwszy montaż, ale też nie w ostatnim roku, czy nawet ostatnich 2 latach.
W międzyczasie udało mi się usunąć nękający mnie problem z klamkami w przednich drzwiach. Posiadacze AR156 zapewne wiedzą o co chodzi Klamki w 156tce mają guzik, który lubi się zabrudzić, a co za tym idzie- zacinać. Wtedy przycisk zostaje w środku i drzwi nie można zamknąć później kombinowanie kluczami jak go wyciągnąć.
Wcześniej kupiłem znany wszystkim preparat wd-40, oraz spray silikonowy, ponieważ samo wd, po jakimś czasie wysycha i problem powraca. a smar silikonowy zostaje. Operacja wyglądała tak, że trzeba było z boku drzwi odkręcić torxem jedną śrubkę, napryskać wd-40 do oporu w międzyczasie ruszając przyciskiem. Kiedy przycisk zaczyna chodzić tak jak byśmy chcieli, i się nie zacina, doprawiamy smarem do oporu zakręcamy i gotowe. Ciekawe na ile ta operacja wystarczy
To by było na tyle. Dodam jeszcze że Alfa teraz tak się trzyma drogi że masakra Jedzie dosłownie jak po torach, a uśmiech z fejsa nie schodzi Na dniach, jak wspomniałem wymiana klocków. Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
..wczoraj miałem takie dziwne oczy...;-}
Świetna robota