Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Golf ERHARD » Wymiany eksploatacyjne







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Golf
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 662 razy
Wymiany eksploatacyjne
Kategoria: serwis
Cześć wszystkim !!

Nadszedł czas kolejnych wymian. W sumie to i pora odpowiednia, wiosna, i przy jednej okazji podszykuje się auto do wyjazdu na wakacje. Tyra bidny codziennie to i jemu dobrze długa trasa zrobi, na cerę i cebulki włosów...

1) Rozrząd + filtr paliwa + płyn chłodniczy. - wymieniłem w sobotę. Fotek nie robiłem bo łapska brudne. Rozrząd komplet - pasek, rolka prowadząca, napinacz, pompa wody. Postawiłem na części firmy Ruville. Przy okazji zmieniłem płyn chłodniczy i filtr paliwa (a ten to chyba pamiętał czasy II wojny światowej) Koszt 421 PLN za rozrząd, filtr paliwa i płyn chłodniczy (koncentrat)
Przy okazji wymiany zaobserwowałem że poci się olej z intercoolera ale o tym później.

2) Olej + filtry + żarówki - Wczoraj żeby zakończyć okresowy serwis zmieniłem jeszcze olej i filtry. Tym razem zrezygnowałem z Mobil1 5w30 i zastąpiłem go Castrolem Edge 5w40. Filtr oleju Bosch odpowiednik filtra OE650/1 oraz filtr powietrza. Korzystając z okazji że rozebrałem mu cały pysk wymieniłem żarówki tak prewencyjnie, ich zmiana w trasie może graniczyć z cudem, a moja nerwowość skutkowałaby jakąś tragedią. Koszt całości 160 PLN olej + filtry + 20 zeta dwie żarówki H7. Nie piszcie że mam 100% snop światła a nie jak w jakich super wynalazkach miałbym po dołożeniu 40 zł 300% światła :) Ja wieczorem widzę przy takich i tego się trzymajmy.

3) Intercooler - jak wspomniałem wcześniej coś się kurna zaczął pocić. Zabrałem się za robotę przed wczoraj. Miałem kupić nowy ale jak mnie powiedzieli że 1J0 145 803N kosztuje 680 PLN to myślę oj nie ... dam rade to naprawić. Jak pomyślałem tak zrobiłem. Rozebrałem przód czyli demontaż osłonek spryskiwaczy lamp, grill, kratki, zderzak, lampy, oczywiście osłona pod silnikiem ... no nazbierało się ale poszło sprawnie. Wywlokłem IC na zewnątrz, wymyłem kercherem i postanowiłem zalać go wodą żeby zlokalizować nieszczelność. Okazało się że zamontowana była w zły sposób plastikowa kierownica powietrza pod zderzakiem i podczas drgań na piknych naszych dziurach wytarła kanalik w amelinium, powstałą 1 dziurka średnicy może łebka od szpilki ... Metodą chałupniczą oszczędzając masę piniędzy zabrałem się za klejenie. Postawiłem na klej anaerobowy nadający się do klejenia różnych typów metali. W widoczny na fotkach kanalik wkleiłem dłuższy odcinek miedzianego drutu aby zaklajstrować nieszczelność. Większa powierzchnia będzie lepiej trzymać. Wylawszy z IC wodę postanowiłem go dobrze wysuszyć a do tego celu użyłem suszarki do włosów. Poskładałem całość. Jest git !!! Auto przestało kopcić i jest żwawsze, powinienem to zrobić już dawno temu ale jakoś tak nie miałem weny.

Jako podsumowanie załączę parę fotek. A tak od siebie to muszę powiedzieć że ciągle jestem z niego bardzo zadowolony i myślę że tym razem zostanie kopciuch na dłużej. Jedyne co mnie boli to fakt że dziele się nim z żoną no ale cóż ... trzeba się zmobilizować aby i jej znów kupić jakie wozidupideło.
Dodano: 9 lat temu
Do MarcinGP: aleś temat poruszyl ... nie mam wyjscia musze sie jeszcze jakis czas dzielic. sprzeglo do roboty ... zmienie jak wroce z wczasow no chyba ze mnie co najdzie to jeszcze przed :( malo czasu mi zostalo
Dodano: 9 lat temu
Do pioneerek: No i 6 paczek w kieszeni [up]

Dzielisz się autem z żoną? Jak sprzęgło? ;-)
Dodano: 9 lat temu
Do david2: w myśl zasady prowizora wytrzymuje najdłużej ;]
Dodano: 9 lat temu
Pomysłowa naprawa intrcolera, :) pozdrowionka:)
Dodano: 9 lat temu
Do pioneerek: Nie, kuzyna oszczędź, przecież to też olej :) :) Następnym razem zalejesz coś bardziej odpowiedniego.
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: no to nie pozostaje nic innego jak kuzyna za te zakupy lać po głowie.
Dodano: 9 lat temu
Do pioneerek: Castrol który wlałeś jest klasy C3 :/
Dodano: 9 lat temu
Do giernal: ta jest ;) sie jeszcze moga przydac ... swoja droga masz oko :D
Dodano: 9 lat temu
Do luckyboy: nie mam dpf. wystrzegam sie takich wynalazkow
Dodano: 9 lat temu
Dobra robota, profesjonalne podejście :) Jeżeli nie masz DPF'a to wystrzegaj się olejów klasy C1,C2,C3, gdyż po prostu smarują one gorzej od tych klasy B4. Nie zawsze wyższy indeks oznacza lepszy olej.
Dodano: 9 lat temu
Widzę, że poprzednie (niemieckie) tablice rejestracyjne służą Ci jako ozdoba wnętrza. :P
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl