Wpis w blogu auta
BMW Seria 3
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 1004 razy
Data wydarzenia: 28.11.2009
wypadek :(
Kategoria: wypadek
Prawym pasem jechal bus z predkoscia okolo 20-30 km/h, a wiec ja jadąc spokojnie z prędkością około 50-60 km/h zmieniłem pas na lewy (przy osi jezdni) i wyprzedziłem busa, jakies 50 m dalej zaczalem zmieniac pas znowu na prawy - akurat na tym odcinku znajdowal sie łuk - najechałem prawym kołem na szynę, koło poślizgnęło się i załączył się system kontroli trakcji (ASC), który zapomniałem wczesniej wyłączyć, w efekcie zablokował mi on tylne koła i gwałtownie zbił obroty na silniku, zamykając przepustnicę - w efekcie postawiło mnie bokiem na drodze... zazwyczaj jesli szalałem samochodem zawsze wylaczalem ASC, zeby miec wieksza kontrole nad pojazdem - tym razem jechalem spokojnie i odwozilem kolezanke do domu, bez szalenstw etc, wiec nawet nie pomyslalem o tym zeby wylaczyc kontrole trakcji w taka pogode - i to byl blad...
Probowalem kontrować i wyprowadzic auto z poslizgu, ale jako ze ASC wariowalo, nie miałem możliwości operowania gazem, jedynie mogłem starać się wyprowadzić samochód z poślizgu poprzez kontrę, a na wyłączenie ASC w trakcie poślizgu nie było czasu - w efekcie przeleciałem przez krawężnik i uderzyłem prawym przednim reflektorem w drzewo, odbijając się od niego i lądując spowrotem na jezdni... gdybym poleciał pół metra dalej najprawdopodobniej zatrzymałbym się na pasie zieleni przed chodnikiem, lub na chodniku który akurat był pusty... ale niestety akurat na mojej drodze pojawiło się drzewo...
Poduszki wystrzeliły, żaden człowiek nie ucierpiał w wypadku - ja praktycznie w ogole nie poczulem uderzenia, podobnie jak pasazerka, ktora byla w szoku z powodu poduszki ktora wystrzelila jej przed oczami - dopiero na drugi dzien bolaly nas plecy i szyja, ale po kilku dniach ból ustał, wiec mozna uznac ze nikt nie doznal trwalego uszczerbku na zdrowiu - gorzej jesli chodzi o samochod - praktycznie do wymiany jest caly przod (zderzak, chlodnice, wzmocnienie, lampy, prawy blotnik, maska) i prawa przednia cwiartka.
Musze powiedziec ze przy takim uderzeniu gdybym jechal seicento lub innym malym samochodem, najprawdopodobniej bym nie przezyl - dlatego tez powiem ze jestem strasznie zadowolony z tego samochodu ze przy uderzeniu z predkoscia (okolo 50 km/h, uderzenie punktowe) nic nie stalo sie ani mi ani pasazerowi - swiadczy to o jego bezpieczenstwie - niestety samochód odniósł trochę obrażeń...
![:( :(](/imgs/emoticons/frown.gif)
rozważam czy zabrać się za naprawę czy też go sprzedać, odłożyć trochę pieniędzy i kupić 330Ci, albo wymarzone M3 w E46 - czas pokaże, póki co muszę wszystko na spokojnie przemyśleć
jedno jest pewne - po czasie spędzonym z tym samochodem, oraz po ostatnich wydarzeniach jeszcze bardziej utrwaliłem się w przekonaniu, że E46 w Coupe jest doskonałym samochodem i taki sam kupię teraz
![;) ;)](/imgs/emoticons/wink.gif)
![;) ;)](/imgs/emoticons/wink.gif)
Ostatnia aktualizacja: 07.06.2010 20:25:00
Najnowsze blogi
Dodano: 20 godzin temu, przez Maniek1986
Jak w tytule, 11.02.2025r rodzice zakupili w salonie Cupra Gdańsk Cuprę Formentora z silnikiem 1.5 TSI 150 KM w kolorze fiord blue. Na chwilę obecną nie chcę się zbyt wiele wypowiadać o aucie, ...
8
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Maniek1986
Dawno, nawet bardzo dawno mnie tu nie było. Nawet widzę, że zaniedbałem wpis podsumowujący 4 lata Opla w rękach rodziców.
Spisywał się bardzo dobrze, no i mam nadzieję, że będzie ...
15
komentarzy
Dodano: 17 dni temu, przez jelonki
niezapomniana podróż po szwajcarskich serpentynach....
14
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
![Opony letnie w oponeo.pl](/imgs/oponeo-banner.jpg)
Do Justice: to fakt, podchodze do tematu dokladnie tak samo jak Ty - samochodu szkoda ale predzej czy pozniej kupi sie takie kolejne i zrobi tak samo albo i lepiej, najwazniejsze ze nikomu sie nic nie stalo, bo zdrowia kupic sie nie da
Szkoda tak dopieszczonego auta, ale zdrowie jest wazniejsze.
tak ze system ten owszem pomaga - ale tylko do predkosci 30 km/h...
W momencie rozpoznania przez jednostkę sterującą poślizgu któregoś z kół lub osi, następuje zmniejszenie ich prędkości, które realizowane może być na kilka sposobów:
- wykorzystanie hamulców do przyhamowania kół znajdujących się w poślizgu – rozwiązanie zapewniające szybki czas reakcji systemu, jednakże negatywnie wpływające na komfort podróży.
- opóźnienie zapłonu lub całkowite jego odłączenie przy jednoczesnym odcięciu wtrysku
- przymknięcie przepustnicy – w rozwiązaniach, gdzie przepustnica jest sterowana elektronicznie by wire, jest ona przymykana wbrew woli kierowcy. W rozwiązaniach tradycyjnych występuje dodatkowa przepustnica. Rozwiązanie najbardziej komfortowe, ale o najdłuższym czasie reakcji.
W zależności od szczegółowych rozwiązań wykorzystywany jest tylko jeden sposób sterowania, dwa lub wszystkie.
z tego co sie orientuje to w BMW wykorzystywana jest na pewno 1 i 3 opcja, a nie jestem pewien ale mozliwe ze 2 tez
Tak ze zauwaz ze probojac przyhamowac kolo (ktore przez ulamek sekundy bylo na szynie i wjechalo zaraz na kostke) na zmiennej nawierzchni (przejscie z szyny na kostke), bardzo latwo moze dojsc do zablokowania kola, do ktorego wlasnie poszlo, bo poczulem slizg taki jak przy zaciagnieciu recznego, a gazu nie dodawalem na łuku.
Pozdrawiam
Najważniejsze, że Wam nic się nie stało. Jesteś bogatszy o to doświadczenie. Pozdrawiam.
W tym wypadku lepszym rozwiązaniem było by chyba kupno nowego samochodu .
Naprawa tego była by droga
Nie obraź się ale wątpie żeby ktoś ją za tą cene odkupił.
Właścicielowi życze spełnienia marzeń .
Tylko tak sie zastanawiam co ja bym zrobił na Twoim miejscu hmm .
M3 E46 dobrze brzmi
No ale niestety drogie :/
A może SWAP + tuning ???
No ale decyzja należy do Ciebie
Napisz na co sie zdecydowałeś
Szerokości kolego