Wpis w blogu auta
Citroen C5
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 11141 razy
Data wydarzenia: 27.10.2013
"Wyrwałem chwasta..."
Kategoria: awaria
Ostatnio prześladuje mnie pech, bo każda awaria związana niekoniecznie z samochodem zdarza mi się w weekend, kiedy wszyscy fachowcy "świętują".
Z samochodem nie mogło być inaczej... Wczoraj (niedziela) ok. 4km od domu samochód zaczął szarpać i tracić moc. Silnik bez problemu odpalał i chodził na niskich obrotach, ale po dodaniu gazu... No właśnie "ja mu gaz, a on zgasł".
Nie ukrywam, że przeżyłem chwile grozy, ponieważ dawno nie miałem awarii na drodze. Zjechałem do krawędzi jezdni i zacząłem telefonować do znajomych mechaników. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że zapchał się EGR. Zachciało się diesla... Jeden z "fachofcuf" powiedział, że EGR'a się nie czyści i trzeba wymienić na nowy - 900zł - dziękuję, miłej niedzieli.
Telefon do znajomego coby pomógł mi dotrzeć samochodem do domu, a przy okazji przywiózł kogoś z kompem do podpięcia.
Młody mechanik podpiął Cytrusa do komputera i wyskoczył błąd EGR. Kasacja nic nie pomogła, więc zaczął się proces sprowadzania paścia do garażu... Nie będę się tutaj rozpisywał na ten temat.
Samochód stanął w garażu i teoretycznie nie jeździł, więc umówiłem się z owym młodym mechanikiem na przeczyszczenie zaworu EGR w poniedziałek rano.
W trakcie prac wyszło, że EGR'a można zaślepić i tak też zrobiliśmy. HDI zagadał! Wsiedliśmy więc i odbyliśmy jazdę próbną. No nie to auto... Samochód zachowuje się teraz jakby miał kilka koni mechanicznych więcej i wyższy moment obrotowy.
Nie ukrywam, że spodobało mi się i planowany chip tuning odchodzi w zapomnienie.
Teraz zobaczymy jak będzie ze spalaniem. Macie podobne doświadczenia? Zaślepiony EGR może powodować jakieś inne awarie?
Ostatnia aktualizacja: 28.10.2013 18:42:57
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
Szukam rzetelnej opinii a nawet oferty: RENAULT CAPTUR 1.5 DCI w automacie z rocznika 2015 - 2018. Budzet do 40.000 zl.
5
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
Jak już kiedyś pisałem, Megane fajny samochód, silnik niezwykle ekonomiczny (4.2l/100km w trasie żaden problem) tyko 95koni trochę za mało.
900zł ta przyjemność, 300Nm zamiast 240Nm robi ...
4
komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
14
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
"...taki EGR się chwalił, że się niczego nie boi..." to dostał za swoje.
Gwoli ścisłości - mam turbo benzynę i nie jestem na co dzień na stacji benzynowej.
Powielanie utartych stereotypów nie rozwija, a wręcz uwstecznia.
"...z EGRa nie było co zbierać..."
I tak trzymać
A egzemplarz widzę godny uwagi.
To cieszy
Raczej nie będę, bo racjonalnie myśląc, to taka moc mi w zupełności wystarcza i chcę ominąć związane z podniesieniem mocy awarie. Chip byłby tutaj jedynie moją zachcianką.
Najgorzej, że takie awarie zdarzają się w weekendy. Ostatnio pokój nam zalało w piątek wieczorem, akurat jak większość fachowców jest już po pracy.
Dobrze, że nie stało się to podczas powrotu ze spotu w ciemnym lesie.
Chciał gość zarobić na niewiedzy, ale nie udało mu się.
Bardziej chodzi o to, że EGR dostał szansę, której nie wykorzystał, więc... "wyrwałem chwasta"
Nie ma się czego wstydzić, też do niedawna myślałem, że EGR dotyczy tylko diesli.
U mnie po odpaleniu wyświetla się komunikat wyłączonego "czegoś" (przepraszam za precyzję, ale jeszcze nie rozszyfrowałem co to jest), ale auto jeździ normalnie i komunikat nie powraca w trakcie jazdy.
Na forum jest tyle opinii ile ludzi zarejestrowanych... Możesz się sugerować ich opinią, ale decyzja należy do Ciebie. Proponuję Ci zaślepić dziada, a jak będą problemy to przeczyścić i podepniesz normalnie.
Napisałem, że zachciało się diesla, ale nie miałem na myśli wypominania samemu sobie, że kupiłem coś na co będę narzekał. Wybór był w pełni przemyślany i już w momencie zakupu uświadomiłem sobie, że kiedyś może zepsuć się jakaś część charakterystyczna dla diesla, która nie będzie kosztowała 100-200zł.
W tym wypadku za zaślepienie EGR zapłaciłem 100zł, więc są to śmieszne pieniądze w porównaniu ze scenariuszem zakupu nowego zaworu.
Przy samym poszukiwaniu samochodu szukałem czegoś "pewniejszego" niż landryna od dziadka z Rzeszy i trafiło się auto od pierwszego właściciela z Polskiego salonu. Pełen serwis w ASO Citroena przed zakupem i jestem stosunkowo pewien samochodu i jego stanu technicznego, więc nie myślę go sprzedawać przez taką błahostkę.
Co do momentu obrotowego, to jest nieporównywalny z benzyną i za to lubię ten samochód. Każde wyprzedzanie na trasie nie jest loterią "uda się lub nie uda", a czasami dla przyjemności można przycisnąć mocniej.
No a koszty. O ile jest to kwota ok 1000-1500 zł to nic drogiego. No zrozumiałe że na polskie warunki to sporo ale jesli auto kosztuje 30-50 tys. zł to warto wykonać naprawę za takie pieniądze i jeździć dalej.
W końcu pojazd tej klasy nowy w salonie kosztuje lekko 100 tysiaków.
wiec nie spodziewajmy sie naprawa za 200-500 zł bo to nie polonez.
Gdyby Citroen był wart 15 tys zł a naprawy wymagały nakładu ok 4 tys. zł to nie wyglądałoby ciekawie.
Kolega pisze że zachciało sie diesla - no miliony osób nimi jezdża i maja radośc z rozsądnego zużycia paliwa i elastyczności (mnóstwo niutonometrów). a za przyjemność płaci się, w tym wypadku czasami a nie na co dzień na stacji benzynowej jak zaauto zasilane Pb.
Powodzenia
Omijaj z daleka typa, który twierdzi, że takoego zaworu się nie czyści.
Przy okazji poproszę Was Panowie o sprawdzenie czy takie zaślepienie jest wytrzymałe, ale to jak się spotkamy. Do zobaczenia trzymaj się
Z samej awarii nie jestem zadowolony, ale z efektu końcowego póki co jestem.
A co Ty myślałeś, w końcu to Francuz z krwi i kości!
Zachciało się eksperymentów. Nie żałuję i myślę, że nie będę żałował, a w razie "w" pójdzie do żyda i tyle go zobaczę.
Żebyś wiedział, że dociętym dnem puszki, ale po innym napoju niż piwo. To tymczasowe rozwiązanie, 9 listopada zawitam do Qcharowego ASO i pewnie coś z tym zrobimy.