Wpis w blogu auta
Mazda 323
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 755 razy
Data wydarzenia: 11.10.2011
Wysokie obroty i wspornik wahacza
Kategoria: awaria

9 października - Podróż testowa do Wrocławia. Odległość ~36km. W Trasie nie było źle, prócz złapanego każdego czerwonego światła problemów nie było. Wszystko ładnie, dynamicznie.
Jednak gdy auto się nagrzewało, na luzie bądź na 1 biegu stojąc obroty były na poziomie 2,5tys. co mnie troszeczkę niepokoiło. Użycie sprzęgła i moment luzu przed przejściem na bieg drugi - obroty również szły od razu w górę, ze zmiany te były słyszalne. Wejścia na wyższe biegi bez takich atrakcji.
Mimo tego dojechałem spokojnie pod sam Sky Tower, gdyż miejscem docelowym był parking przy bloku nieopodal (odwiedziłem ciotkę). Cofam by podjechać na ala "parking" pod śmietnikiem. Krawężnik nie wysoki więc nic nie stoi na przeszkodzie. Delikatnie cofam najeżdżam na krawężnik. Prawe koło weszło, po chwili tylne (lekki skos krawężnika więc był tam ciut dalej) i coś trze. Jak by to ująć cifam się do przodu, wysiadam i dosyć niska tylna plastykowa nakładka nie uszkodzona, gdzie byłem pewien, ze pewnie ona niefortunnie zadarła. Wsiadam do auta - coś trze dalej. Oględziny - coś spadło przy tylnym lewym kole.
No to nic stanąłem obok tak by nie blokować przejazdu, podniosłem auto na lewarku, tracąc przy pierwszej próbie koło 20cm progu (cóż powiadają, że rudzielce są fałszywe

Nadzieja matką głupich powiadają, myślałem, że dam rade dojechać do domu. Jednak to koło latało z tyłu na przód tak, że przy hamowaniu nawet z prędkości 60km możliwe było, że stracę całe lewe koło z wahaczem i jak by niefortunnie poszło tyłem karoserii i takie tam dalej nie licząc oczywiście innych gorszych scenariuszy, które każdy/a z was może sobie wyobrazić.
Tego też dnia stwierdziłem, że nie naprawiam auta, szkoda mi czasu i pieniędzy a co najważniejsza narażania swojego życia jak i innych pasażerów i/lub uczestników ruchu. Szczerze mówiąc troszkę się wkopałem z tym samochodem. Dla tego będę dzwonił po wrocławskich skupach aut i umawiał się na wyceny. Niech coś mi się zwróci pieniędzy za ostatnie naprawy przynajmniej. No i czas zbeirać pieniądze na coś porządnego.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 godziny temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia
koszty ...
Dodano: 2 godziny temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
Przyszedł czas na serwis olejowy z filtrami
robota zrób to sam jak zwykle
Olej Total 5W30
filtr oleju PSA 1109CK
filtr paliwa PSA 1906C0
filtr powietrza MANN
filtr kabinowy Valeo 715635/ZAW ...
1
komentarz
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Znajduje się on pod listwą wtryskową. Jak dobrze pamiętam zielona końcówka. Jak masz miernik to sprawdź rezystancję na zimno i na rozgrzanym.
Znajduje się on pod listwą wtryskową. Jak dobrze pamiętam zielona końcówka. Jak masz miernik to sprawdź rezystancję na zimno i na rozgrzanym.
Wystarczy tylko znaleźć ten wspornik żeby koło nie latało w przód i w tył ew się nie zerwało, jednak jak ma mi tak wszystko po kolei się pieprzyć to szkoda z tym zachodu. Ew jak mam się czuć jak bym jechał na bombie to wiesz ;P
A zrobienie wahacza to znów nie taki wielki problem... można pospawać i jeszcze na trochę by wystarczyło.