Wpis w blogu użytkownika
humvee5
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 1146 razy
Data wydarzenia: 01.01.2018
Za co zapamiętamy rok 2017 i dlaczego
Kategoria: inne
Ponieważ stary kalendarz trzeba włożyć teraz "ad acta", pokuszę się o "subiektywny przegląd Humvee'go" za rok 2017. A oto i on w dziesięciu punktach:
CZ. I: MOTORYZACJA OGÓŁEM.
10. Crossovery mają się coraz lepiej i wciąż nie wiem, dlaczego. Najdziwniejsze, że wirus w swojej zmutowanej formie próbuje się przedostawać również do mojego krwiobiegu. Przy okazji różnych przechadzek do salonów przymierzałem się bądź przejechałem kilkadziesiąt kilometrów paroma przedstawicielami tego segmentu. Co o nich myślę? Czysta moda powiązana z przepłacaniem i marketingowymi sztuczkami, o czym będzie w punkcie 9. W 2017 roku pojawiło się ich naprawdę dużo, a jeden z nich wieści nawet o agonalnym stanie producenta. Hyundai Kona.
9. Salonowe sztuczki. Ponieważ w salonach crossovery i SUV-iki każą przesunąć się klasycznym hatchbackom i reszcie nadwozi znanych nam z lat dzieciństwa, skupię się na trickach handlowców. Otóż przeszkoleni są tak, że z góry podchodzą do klientów i do uprzedzeń, jakie posiadają.
Przychodzi konserwatysta taki jak ja i pyta o Golfa VII w hatchbacku, wyrażając niesmak dla przeszacowanych cenników T-Roc'a. Na co sprzedawca mówi, że T-Roc jest autem dla kobiet, które kupują modne i ładne auto na lśniących alufelgach pociągniętych lakierem fortepianowym. OK - ale ciekawe, co sprzedawca powie tej pani o mnie . Oczywiście chciałby zarobić na mnie i na niej .
8. Premiera Audi A8. Pomijając niuanse nowego języka stylistycznego, który wreszcie nadał wyrazu wyjątkowo bezbarwnemu designowi nowych Audi, pojawiło się w tym aucie po raz pierwszy coś, z czym nigdy nie mieliśmy do czynienia. Dotykowy ekran z responsywnymi przyciskami zamiast fizycznych. Co w tym złego, zastąpić klawisze i pokrętła? - spytacie. Ale odcisków palców i kurzu na fortepianowym lakierze w kabinie i ekranach auta ja nienawidzę jak mało czego. I ja się pytam: po co?
7. Bez spiny wyprzedzisz go nawet hybrydą
Po raz pierwszy miałem okazję zasiąść za kierownicę auta, które nie było napędzane wyłącznie jednym klasycznym rodzajem paliwa, pomijając oczywiście LPG. Benzynowo-elektryczny tandem w Aurisie Hybrid dostarczył mi w pewnym sensie skrajnych przeżyć: rozpędzaniu towarzyszył jęk i protest zespołu napędowego oraz wrażenie wjechania w stygnącą masę kleju - jakby jakiś złośliwy gnom przywiązał półtonowe kowadło do tylnego zderzaka. Poza tym ciężkim autem w szybkich zakrętach na miękkim "zawiasie" buja bez opamiętania.
6. Nowe auta fizycznie i stylistycznie zrobiły się dość jednakowe i mało ekscytujące, stąd ciężko "zajarać się" jakąś marką. Bez komentarza - poza jednym, że producenci skupili się na miniaturyzacji silników oraz przeładowywaniu infontainmentu.
CZ. II: MUZYCZNIE, KABARETOWO I FINANSOWO OGÓŁEM
5. "Wieśka Tico", "HalLama" i Passat.. Wyrafinowane śmieszkowanie z motoryzacji i muzyki rozrywkowej, które zaowocowało nawet parodiami kilku sytuacji "portalowych".
4. Ubezpieczenia auta zdrożały, i to w sposób nikczemny i nieuzasadniony. OK, auto zastępcze to zawsze miły dodatek, pomoc i odmiana dla każdej ofiary losu, ale przez szereg lat nie chce robić się taniej.
CZ. III: PORTALOWO, ROZRYWKOWO I TOWARZYSKO OGÓŁEM
3. Estrella FranzaMaurera i pierwszy spot. Miło było tej wiosny wziąć udział w takim wydarzeniu, aby poznać na żywo Właściciela Grupy Tarnowskiej aWc i Jego "świeżynkę" - Astrę piątej generacji w 200-konnym benzyniaku, która miała wtedy zaledwie jakieś dwa tygodnie.
2. Co dalej z formułą aWc? Pojawiła się zapowiedź, że nastąpią jakieś (pozytywne) zmiany tej domeny. Niestety z odpowiedzi Zachara na moje pytanie wynika, że programiście się nie chce/nie opłaca i "będzie nadal tak jak jest". Ciekawe, co w związku z rzadkim uczęszczaniem nowych użytkowników. Jeśli wszyscy polubili wszystkich, to w TOP 2018 zagoszczą tylko nowo dodane samochody. Nie sądzę jednakże, żeby z tego - i tylko z tego - powodu ktoś miał planować przesiadkę na inne auto. Wszystko jedno czy stare, czy nowe.
1. Ogólnie społeczność ma się świetnie, jeśli chodzi o kiedyś tak zwaną "Starą Gwardię". Maja w roli portalowej duszy towarzystwa vel "rozrusznika". MarcinGP jako bard, satyr i poszukiwacz przygód. Marcin vel FranzMaurer etatowo pisze dzienniki z trasy i doskonale komunikuje się z wieloma ponadprzeciętnie zakręconymi ludźmi na punkcie motoryzacji. Lila goni Pchłę, BabciaEla wypunktowuje ASO Toyoty za wentyl bezpieczeństwa. Waldek uwielbia "Kuchenne rewolucje", dobry humor i dobre jedzenie. MaArek niezmiennie lubi Volkswageny, a ja się powoli przestaję dziwić (ostatnio przymierzałem się do Golfa!). KStilger zawieszony w próżny między motoryzacją japońską i czeską przymierza się do... KStingera. Pafka lubi Gran Turismo, Wenus i futra . MV-6 to typowy Oplisti, podobnie jak Wektor1 lubiący miniaturyzację w Suzuki. Niki129 i Grzesio postrzegają samochody bardziej utylitarnie ode mnie. Pioneerek jak Paweł Miszta - kupuje, sprzedaje i handluje autami, żeby dobrze na nich zarobić
Ja ostatnio przemianowałem nazwę swojego auta, inspirując się nowym nazewnictwem "matki Skody" .
Mniej ostatnio Łysego oraz Maartena, a bardzo szkoda.
P.S. Na Sylwestra był Fonsi w Zakopanem, a dziś w blogu klip z "gwiazdą w samochodzie za rozsądną cenę"
Szczęśliwego Nowego Roku
Ostatnia aktualizacja: 01.01.2018 20:10:08
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Do mucko1: kupiłem sobie długopis przed Sylwestrem
Mi było również niezmiernie przyjemnie poznać Cię w "realu" .
Za wpis wielki szacun dla największego portalowego i trafnego Obserwatora rzeczywistości tutejszej i tej poza nią .
Uderzaj do Zachara - przynajmniej nie będziesz miał poczucia, że nie próbowałeś uratować awc... A może akurat coś by z tego wyszło.
Bardzo chciałbym się mylić, ale naprawdę nie widzę podstaw do odrobiny optymizmu w tym temacie. Klienci nie kupują już takich aut, więc te znikają...
Mi jest bardzo szkoda tych usportowionych aut, bo sam takie auta w zasięgu przeciętnego Kowalskiego miałem: Tigra na bazie Corsy, Brera na bazie 159 czy właśnie GT na bazie 147.
A teraz co jest? Opel w ogóle nie ma coupe w ofercie, Alfa ma 4C od 250 tys zł, a inne marki? Też już prawie nic nie ma, a będzie jeszcze gorzej.
Inna sprawa, że to klienci wybrali taki los dla niedrogich coupe, ale to dla mnie żadne pocieszenie...
Właśnie głupota jest rezygnacja takich aut jak alfa GT która oparta na 147-ce jest przez to tańsza technologicznie czy ze Scirocco który powinien wyprzeć Golfa w wersji 3 drzwiowej bo takowy w ogóle się nie sprzedaje
Praktyczne nie sa ale dla 2 osób to można i na wakacje jechać
Cabrio i coupe z oczywistych względów nie mogą być autami praktycznymi - przynajmniej dla zdecydowanej większości osób
Myślę, że coupe nie znikną całkiem, ale te które będą w ofercie, to będą luksusowe auta od 200 tys zł wzwyż. Coupe typu Peugeot 406, Calibra, Laguna czy taka moja Alfa GT, odchodzą niestety do lamusa...
ad 1 ciągle próbuje udowodnić że Laguna to jednak nie królowa Lawet
Mogę zająć się tematem ale z tego co tu widzę nie o więzi chodzi zbytnio, a o ilość logowania, by mieć z reklam grosza trochę. Nie wiem co tam u Zachara, jakie plany jakie zdania, ale coś tak czuję nosem, że on chyba coś zamierza niekoniecznie przyjaznego. Szkoda, bo zbudował portal ludzi, którzy niekoniecznie na autach się znają ale je lubią i kochają. Miałem dla niego wielki szacunek za to i mam nadal ale coś po drodze się złego stało, że to wszystko się rozje...ło. Bardzo żałuję, że idea i serce tego portalu zostało zaprzepaszczone. Może Zachar ma inny pomysł na życie więc aWc już tak nie zajmuje jego myśli ale szkoda, że zanim podjął taką decyzję nie spróbował współpracy z kimś, kto nie bacząc na zyski pociągnąłby społeczność w przyszłość. Przecież nie o zyski nam tu chodzi, chcemy mieć kontakt z ludźmi podobnymi do siebie, z takimi co lubią zarówno "brrrrruuuuummm" w Tico, jak i Tymi co lubią "brrrrruuuuummm" w Ferrari. Fajnie się to zaczęło ale niestety niefajnie się kończy. Do zobaczenia na FB ale już bez auto-klimatu