Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2136 razy
Data wydarzenia: 16.08.2012
Zakup 7-9 letniego kompaktowego kombii
Kategoria: inne
Mój Lanos ma poważne wady jak dla auta spełniającego moje wymagania (auto robocze, do jazdy na co dzień oraz trasy Polska - Niemcy):
- brak ABS-u i poduszki powietrznej a w razie wypadku to mierne zabezpieczenie życia (bodajże 3 gwiazdki NCAP)
- brak jakiejkolwiek klimatyzacji
- może i 380 litrów bagażnika nie jest wynikiem złym ale przejazdy z Polski do Niemiec wymagałyby kompaktowego kombi które ma ok. 500 litrów
Coraz częściej myślę o zmianie i na wiosnę, może lato 2013 przymierzam się do zakupu auta kompaktowego z nadwoziem kombii. Musi mieć to w wyposażeniu czego nie ma Lanos, co najmniej silnik o mocy 100-120 koni. Najlepiej klimatyzację elektroniczną i boczne poduszki.
Raczej o ESP zapomnę ale jadąc 500 kilometrów autostrada przydałby się tempomat.
Kwota: ok. 11-15 tys. zł, auto z lat 2002-2004. Raczej benzynowe z przebiegiem do założenia instalacji gazowej czyli nie większym niż 150 tys. km (zrobi kolejne 100 i już będzie zleksza zajeżdżone).
O dieslu w tej cenie nie mysle bo będzie miał spokojnie 200-250 tys. i więcej "realnego przebiegu&" a nie zamierzam wymieniać koła dwumasowego, turbiny czy wtryskiwaczy.
Moje typy:
Peugeot 307 kombi bądź SW:
+ produkowany od 2001 r., wolę wersję przed liftingiem z roku 205 bo nowa „straszy atrapą”
+ obszerny bagażnik 503 litry
+ silniki które biorę pod uwagę : 1.6 (109KM), 2.0 16V (136KM) w Polsce dwuliterówka raczej niespotykana
+ można znaeżc wersję z Climatronikiem i tempo matem z polskiego salonu
+ 4 gwiazdki w teście NCAP
+ prawdopodobnie najbardziej komfortowy na trasę
- problemy z elektronika i słaby serwis
Fiat Stilo Station Wagon
+ tani w zakupie
+ produkowany od 2001 roku
+ silniki brane pod uwagę: 1.6 16V (103KM), 1.6 16V (105KM), 1.8 16V (133KM) w Polsce trudno o silniejsza wrsję
+ bagażnik o pojemności 510 litrów
- mało aut używanych
- nieciekawa stylistyka
- 4 gwiazdki NCAP ale „marginalna” ochrona klatki piersiowej
Daewoo/ Chevrolet Lacetti kombi
+ produkowany od 2004 roku więc niby najnowszy ale wygląd taki sobie
+ tani, chociaż słaby wybór używek
+ silniki brane pod uwagę: 1.6 DOHC 16v (109KM), 1.8 DOHC 16v (121KM), 2.0 SOHC 16v (121KM)
+ za podobne pieniążki jak konkurenci byłby młodszy rocznik
- mały bagażnik 400 litrów
- trudno o wersje z Klimatronikiem, tempo mat chyba niedostępny
- w testach NCAP chyba 3 gwiazdki chociaż nie znalazłem opisu
Odpada Vw Golf IV bo jest drogi, Opel Astra II kombi nieco trąci starością choć to solidne auto. Ford Focus tak jak i Opel –obawiam się że może mieć kłopoty z rdzą no i wygląd też nie zachęca (zalatują starością).
Auta japońskie nie wchodzą w grę, chyba że Toyota Corolla ale ma mały bagaznik i nie wiem jak spisze się z gazem.
Lepiej kupić coś miej popularnego, będzie tańsze, nawet markę egzotyczną np: Chevrolet (traci na wartości a kupują je starsi panowie którzy dbają i mało jeżdżą)
Może jakieś spostrzeżenia i rady – proszę właścicieli tych modeli o opinie, będę wdzięczny.
Jaki silnik będzie dobrze spisywał się z instalacja gazową?
Ostatnia aktualizacja: 16.08.2012 13:10:48
Najnowsze blogi
Dodano: 14 minut temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 19 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Chce tanie auto na gaz. Diesel który ma 7-9 lat to juz zapewne spokojnie powyżej 200 tys km a ja wole benzynę która ma do 1230 tys - realnie takie auto znajdę.
Z tym ocynkiem to nie wiem jak jest-chyba po 2000 roku opel cynkował./
No i podobno niektóre silniki opla nie nadają się do gazu-nieutwardzane gniazda zaworowe
Forda to nie bierz a Opel nie ma żadnych kłopotów ponieważ ja mam Opla Astrę II kombi 2.0 DI 16V bez awaryjny polecam ci Opla astre od 2002roku jest z ocynkiem ja mam bez ocynku bo 1999 rocznik i bez awaryjny i jest na łancuchu rozrządu mam go juz 7 lat Asterke a jeszcze mam Opla Signum 2007r w dieslu i oba się dobrze trzymają
P.S. Nie pomyślałeś o Dieslu ??
Ciekawą propozycją jest też Corolla Verso - zbudowany na aucie kompaktowym, także w kryteriach się mieści. Rozrząd na łańcuchu i zazwyczaj spotkane egzemplarze mają bardzo dobre wyposażenie.
No a Renault, ta cholerna karta-mysle ze można kupić egzemplarz bez niej (zapomniałem sprawdzić)
1. Renault Megane II Grand Tour 1.6 16V 112 koni
2. Fiat Stilo Multiwagon 1.6 16V 103 konie lub 1.8 16V 133 konie
3. Peugeot 307 Station Wagon - chyba że jakiś bardzo zadbany egzemplarz z małym przebiegiem (sa dwa silniki 1.6 i dwa 2.0 różnią się niewiele, jeszcze musze sie w to wtłoczyć)
Zapewne będę szukał w Niemczech - auto z Climatronikiem i przebiegiem ok 120-140 tys km które ma 8-9 lat to w Polsce rzadkość (chyba że sprowadzone)
Widac zna dobrze megane II i wie gdzie szukać informacji o nim. Na forum sie nie zapisze bo nie mam takiego auta ale wiedza jest istotna.
Ja również bardziej interesuję się Golfem 5 generacji i wiem o nim więcej niż o innych autach.
Dzieki
kolego masz tu coś na temat lpg do francy
żeby 307 był bardziej bezawaryjny...
to megane spać nie daje. Astra II przy nim i octavia I to jak dinozaury.
Ja jestem uparty i znajde egzemplarz jaki chce bo w Niemczech są tylko kwestia ceny (auta tanie nie sa jak w Polsce)
Lanos chodzi na sekwencji jak rakieta przekonałem sie do gazu w tanim aucie, bo w drogim to jeszcze nie
Tak, wiem że te osmiozaworowe silniki znakomicie nadaja sie do zasilania gazem, także odmiana dwulitrowa i szesnastozaworowa o mocy 115 koni z golfów, passatów, octavi
Problemy silników z onstalacja gazowa wykluczają auto.
Uparłem sie na gaz, w Niemczech ropa tak drożeje że już 1,55 E przekracza a gaz nadal 0,79 E.
Toyota ma wypalające się gniazda zaworowe bo nie sa utwardzane, to samo słyszałem o Oplach tych nowszych z serii Ecotec (Astra III, Zafira) nie wej jak z Astrą II w tym temacie.
Widac większośc użytkowników aWc zachęca do kupna Stilo.
A jest jescze nowa opcja, na która namawia mnie kolega MAT86 - ciekawa, najnowsza konstrukcja i bezpieczna z wielkim bagażnikiem - Renault Megane II (od 2002 roku).
" alt=""/> target=_blank rel=nofollow>http://www.fotosik.pl
Ale jak 1.6 spisuje sie na gazie nie wiem.
Na dziś chyba byłbym za Fiatem o ile nie wypali w podobnej cenie bendzynowe Megane II (kombi podoba mi się inne wręcz odpychają)
Czasem cce si eopla lub forda a kupuje renault w dobrym stanie.
Kusi też octavia I ale taka starośc (od 1995 produkowana)
Fiatowskie 1.6 ma problem z rozrzadem i pompa paliwa, a 307 elekrtyka "gryzie sie" z instalacja. Focus jest fajny, ale kompletnie nie nadaje sie do gazu. W Corolli juz po 20-30k wypalaja sie gniazda zaworowe. Moze rzeczywiscie lepiej poszukac diesla, z tego co mowisz to ci sie nie spieszy wiec moze cos wychaczysz. 307 HDI (90km) czy Stilo JTD (najlepiej 116-120km) sa naprawde trwale.
Ponadto Stilo sprzedawano w bardzo bogatych specyfikacjach i to na nie bym sie zdecydaowal. Rowniez z powodu dobrze wykonczonego i obszernego wnetrza.
Oczywiście zadbanym Clio i Corsą bym nie pogardził, ale wizualnie "207-ka" podoba mi się bardziej.
Koledzy mają rację. Planować sobie można, a i tak pewnie rzeczywistość mocno Cię zaskoczy i zakupisz auto, o którym teraz nie wspominasz. Sam to przerobiłem na własnej skórze.
Pugiem bym nie pogardził, nie jest trudno znaleźć zadbany egzemplarz z pełnym wyposażeniem. Z benzyny brałbym silnik 1.6 daje radę, troszkę wciąga paliwa (jak zagazowany to gazu), ale kultura pracy silniczka jest dobra i na pewno jest zrywny i mocy Ci nie braknie
Zamienić Lanosa na Lacetti to jakby przesiąść się z Malucha do Cinquecento. Focus owszem oblatuje z blachy, Opel w tych rocznikach za jakimi się oglądasz już nie tak bardzo jak przed 2000, ale ja bym się na ten samochód nie pisał
A co do Peugeota to mam takie wewnętrzne przekonanie, że francuzom nie wierzę, chociaż to żaden argument.
Tylko auta lepiej wyposazone i nie po takich dzwonach jak w PL, czasem cofna licznik ale to turasy lub polacy, bo w tym kraju to przestepstwo.
Czasem życie zmiania plany i zamiast wymienianych jest zupełnie inne auto - okazyjnie trafione w super stanie.
Zeby skoda octavia I nie była tak stara (od 1996 roku produkowana) to też byłoby super auto
Po wielu poszukiwaniach skończyło sie na scenicu z 2001roku. [udało sie przekonać zonke do minivana] bagażnik troszkę mniejszy ale wózek i inne tobołki mieszczą sie spokojnie w bagażniku.
207 chyba ma lepsze opinie od 307