Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy tlalok » zakup nowych opon - "frontem do klienta"







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika tlalok
SG
Jeździ: Seat Leon
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 705 razy
Data wydarzenia: 30.05.2017
zakup nowych opon - "frontem do klienta"
Kategoria: obserwacja
Postanowiłem opisać sytuację jaka spotkała mnie w firmie BOMA w Katowicach przy okazji zakupu nowych opon.
Planowałem kupić Dębicę Presto ale namówiono mnie na opony Saetta Touring 2 (225x45R17). Dużo tańsze a ta sama półka jakościowa.
Po wymianie, w drodze powrotnej do domu okazało się że na kierownicę przenoszą się bardzo silne drgania. Zawróciłem, zgłosiłem problem, wyważono powtórnie koła. Wracam do domu - ten sam problem. Zrobiłem w sumie 3 takie rundy.
Na koniec wyważono przednie koła specjalną maszyną na pojeździe. Sytuacja znacznie się poprawiła ale dalej nie było to to czego powinno się oczekiwać od nowych opon.
Ponieważ było już po godzinach pracy wróciłem na drugi dzień.
Kierownik serwisu osobiście zrobił jazdę próbną i potwierdził że opony "biją". Stwierdził jednak że nie wymienią opon na nowe ponieważ po wyjeździe za teren serwisu to ja staję się pierwszym podejrzanym o spowodowanie uszkodzenia opony a możliwość istnienia wady fabrycznej jest drugoplanowa. Zaoferował przełożenie na zimówki i złożenie reklamacji u producenta. Był to koniec maja, 30-stopniowe upały a ja miałem przed sobą długą trasę na urlop. Odmówiłem.
Koła zostały przebadane specjalną wyważarką "hunter", która wykazała że opony są zwyczajnie krzywe, żadna nie trzyma parametrów producenta.
Wtedy kierownik zgodził się na wymianę na nowe opony. Okazało się to zadaniem nadzwyczaj pracochłonnym ponieważ tylko jedna na 3 opony wzięte z magazynu trzymała parametry. W końcu w ostatnie chwili przed końcem dniówki udało się uzbierać komplet opon.
W międzyczasie sporządziliśmy reklamację w której zostało napisane "brak możliwości wyważenia 4 opon". W dobrej wierze zgodziłem się na wystawienie tego dokumentu na moje nazwisko (miała to być czysta formalność). Niestety zostało to wykorzystane przeciwko mnie ponieważ dystrybutor opon odrzucił zgłoszenie reklamacyjne a firma BOMA domaga się od mnie "udziału" w stratach jakie rzekomo ponieśli.
Ponieważ odmówiłem straszą mnie teraz sądem.

Dodano: 7 lat temu
po 1 razie kazał bym im sciagac to gowno i zwrot kasy i jechał gdzie indziej a nie bawił sie w powrót ileś tam razy
Dodano: 7 lat temu
Nagłośnienie i antyreklama chyba tylko mogą tu pomóc.
Poniżej widzę, że Oponeo jest chwalone, i muszę przyznać, że sama też mogę się tu przyłączyć do pochwał. Raz kupiłam na oponki24.com.pl i towar też ok, ale jak pisało, że opony nie starsze niż rok, to w dniu gdy dostarczył je kurier mijał ostatni dzień tegoż roku... ale sprawowały się ok, więc może dobrze przechowywane były.
Dodano: 7 lat temu
Zwykle kupuję używki i nigdy nic podobnego mnie nie spotkało,nawet nalewki do Omegi nie sprawiły problemu,dziwna sprawa a może to cała tajemnica wyjątkowo atrakcyjnej ceny.
Dodano: 7 lat temu
Kupiłem po raz pierwszy i myślę,że nie ostatni w Oponeo które przekonało mnie wzrostem cen akcji na giełdzie będącym potwierdzeniem dynamicznego rozwoju i zadowolenia klientów. Najważniejsze dla mnie jednak było to,że jako jeden z niewielu sprzedawców podaje datę produkcji opon. Wolałem kupić opony prosto z fabryki od zleżałych w super promocji :-)
Dodano: 7 lat temu
Tym wpisem chciałem też zwrócić uwagę na szerszy problem podejścia do reklamacji opon.
Myślę że taka sytuacja mogłaby się zdarzyć u każdego innego oponiarza.
Co do oponeo sam reklamowałem oponę od nich w 2012 roku. Podejrzewam że żaden oponiarz nie ma wpływu na towar jaki dostaje od dystrybutora, wszyscy dostają z jednego źródła.
Dodano: 7 lat temu
Do tlalok: 100 pln na sztuce to spora różnica to jakieś 1/3 taniej
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: Z powodu ograniczonego budżetu wybór był niewielki. Dałem się przekonać że za 100 zł mniej od szt. będę mieć takiej samej jakości oponę jak Dębica Presto. W dodatku opona ma dobre wyniki testów (w innym rozmiarze). Być może to był przypadek że taka partia była wadliwa, chociaż 2 rzeczy są zastanawiające:
- dlaczego Bridgestone odrzuciło reklamacje skoro praktycznie (odczucia z jazdy) i teoretycznie (wyniki testów na maszynie u oponiarza) były dyskwalifikujące;
- nawet te teoretycznie dobre które mam teraz założone też pozostawiają trochę do życzenia) ale nie będę się już użerać z firmą BOMA
Dodano: 7 lat temu
Do Maniek1986: Jakie stalowe!? Będą alufelgi, prawdopodobnie te https://www.oponeo.pl/felga-aluminiowa/rc-design-rc-24-7-50x17-5x112-00-et51-00#18040521. Opony wezmę chyba Dębicy. Pod względem hamowania na śniegu są lepsze od premium, a ten parametr jest dla mnie najważniejszy.
Dodano: 7 lat temu
Tak z ciekawości zapytam. Co Cię skłoniło do zakupu tych opon ? Cena była aż tak atrakcyjna by ryzykować z jakimś kompletnie nieznanym producentem (nawet jeśli to coś budżetowego od Bridgstona)
Dodano: 7 lat temu
Do Tejlor: Felg u nich raczej nie polecam, bo drogo wychodzą. Mi znajomy ogarnął stalowe 16 za 300 zł. Z opon polecam Nokian WR D4: https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-d4-205-55-r16-91-h#145707921 Ja takie w styczniu 2016 kupiłem w Oponeo za 1196 zł komplet. Super parametry i po 7000 km prawie brak zużycia. Świetnie się spisały nawet w trasie PL-Bukareszt (2904 km), głównie autostradami i częściowo w pogodzie wiosenno/letniej.
Dodano: 7 lat temu
Do Maniek1986: Powoli przymierzam się do zakupu felg i opon na zimę. Rozmawiałem na czacie z konsultantem oponeo i wyszukał, czy alufelgi które wybrałem, będą pasować do oryginalnych śrub, które mam w swoim samochodzie. Będą, ale jeśli nie to dodali by odpowiednie gratis.
Dodano: 7 lat temu
Nie ma to jak zadowolony klient :-( Aż dziwne, że Bridgestone robi takie gnioty.
Dodano: 7 lat temu
To niech składają pozew do sądu.
Dodano: 7 lat temu
Jeżeli chodzi o zakup opon to również popieram Tejlora i tylko serwis Oponeo. Zawsze u nich kupowałem i nigdy nie było problemów. Nawet jak dzwoni się na infolinie to na siłę nie starają się sprzedać najdroższych opon i tych, których mają najwięcej na stenie tylko starają się dobrać oponki do klasy, mocy auta i stylu jazdy. Dzisiaj właśnie kurier DPD dostarczył mi zamówione w Oponeo zimówki do Qashqaia rodziców - Kleber Krisalp HP3 215/65 R16 102 H XL w cenie 1188 zł.
Dodano: 7 lat temu
Nie żebym robił reklamę, ale jeśli opony to tylko oponeo. Oni nie pozwolą sobie na takie buble. Zawsze u nich kupuję.
Dodano: 7 lat temu
1). Myślę, że jak nagłośnisz sprawę to odpuszczą. Nie będą sobie chcieli robić "wsi" wśród klientów.
2). Skoro opony biły czyli brak możliwości ich wyważenia to dlaczego Ci je sprzedali i założyli?
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl