Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mercedes CLK Gwiazdeczka
»
Zakup opon letnich dla auta z tylnym napędem - pytania laika
Wpis w blogu auta
Mercedes CLK
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 980 razy
Data wydarzenia: 17.02.2016
Zakup opon letnich dla auta z tylnym napędem - pytania laika
Kategoria: zmiany w aucie
I tutaj moje pytanie do Was? Kupić opony tego samego producenta i ten sam model, czy szukać coś innego? Opony Pirelli ogólnie dobre są? I jak z tymi rozmiarami? Kupić takie jak zaleca producent w instrukcji obsługi, szukać inne rozmiary, czy kupić takie jak mam obecnie?
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Dlatego poszukuję obecnie ładnej O1 Laurin%Klement ale ma to być full wersja z xenonani i 130km TDI dlatego się nie spieszę.
Co prawda mechanik też nie najlepszy ale i tak dobry co do lokalnych rzezimieszków.
Wspomina czasy Laguny 2 1.9DCI 01r w którą przez 100kkm nic nie wpakował.
Mówi że teraz jest w kropce bo sprzedać się nie opłaca a trzymać dalej też strach.
Ten silnik nie jest już na jednej pompie ale na pompowtryskiwaczach. To taka "przejściówka" między starymi 110 koni a nowszymi 130 konnymi TDI.
Zaletą jest 6 biegowa skrzynia, wada jak na taka moc wysokie spalanie.
No i jest czuły na gorsza jakość paliwa
W ogóle w Polsce awarie wielu silników TDI spowodowane sa że w dystrybutorach jest gnojówka a nie paliwo
Do skala03: jaki model opon ostatecznie wybrałeś? W ciągu weekendu zamierzam trochę powertować internet i testy opon.
Do MaArek77: Fakt, P7 są cichutkie. Obecnie mam założone jakieś chińskie zimówki z 2015 roku (chyba linglong), które dała mi poprzednia właścicielka. Są głośne, ale byłem bardzo pozytywnie zaskoczony właściwościami jezdnymi na śniegu i podczas deszczu. Auto prowadzi się świetnie, nie wpada w poślizgi, świetnie łapie przyczepność. Byłem w szoku. Tylko minus, że są głośne. A CLK nie ma ramek w szybach, więc na starcie jest trochę głośniej niż w "normalnym" samochodzie.
Pojezdz common railami z vw od 2012 roku.
Mam porownanie z fiatem Bravo JTD czy Fordem Mondeo rok 2011.
No ja obstaje ze cicho to jest w Golfie 7 TDI, nie szumia uszczelki a silnik na 6 biegu do predkosci 160 km/h jest malo słyszalny, moze i lepiej niź benzyna
Co do rozmiaru to najlepiej jak założysz takie jakie zaleca instrukcja, ale pogadaj z oponiarzem (wulkanizatorem). Co do producenta to nie sugeruj się tym co masz, może są już lepsze. Ja kupuje model opon który dopiero 3-4 lata temu wszedł na rynek. Choć znalazłem model z 2015 roku, ale dla mnie za drogie. Właśnie kwestia pieniędzy to był największy problem. Ja w pierwszej kolejności sprawdzałem jakie opony mają parametry: oporu toczenia (zużycie paliwa), przyczepności na mokrej jezdni (bezpieczeństwo) i głośność (komfort). Tak wytypowałem sobie 5 opon i dalej czytałem opinie użytkowników i koszt zakupu. A później to już tylko szukałem pieniędzy w portfelu i już wiedziałem które kupić Gdy wybrałem opony które chcę kupić, podjechałem do najbliższego (dobrego) wulkanizatora, który przyznał że to dobry wybór i wytargowałem u niego niższą cenę niż u dalszej konkurencji. Poczytaj oponeo.pl, tanieopony.pl, to coś powinieneś wybrać dla siebie.
Uwielbiam diesla za wysoki moment i niskie spalanie, za elastyczność.
Kiedyś wydawało mi sie że 1.9 TDI to sinik z nieba, ideał.
Ale kiedyś uprawiałem ecodriving, mieszkałem w Polsce i nie jeździłem szybciej niż 120 km/h (takie mamy ograniczenia, po parafii nie smigałem autostradami).
Teraz gdy jezdże trasy Hamburg-Poznań, i przy 140-160 km/h słysze hałas z mojego diesla, gdy brak szóstego biegu który hałas obniża wiem że to stary silnik.
W mieście nie dokucza hałas chyba że ostro sie przyspiesza.
Ojciec miał 140 konne TDI pompowtryskiwacz i było nieco ciszej.
a najnowsze TDI 150 i 184 konie to daje głowę że wielu nie wiedziałoby że to diesel, taka cisza.
A co do Dunlopa to nie wspomniałem mam kilka lat SP Sport i sa strasznie głośne, a przeciez trudno cos uslyszec przy TDI na pompowtryskach
Takze różnie to bywa...
Dodam jeszcze, że Pirelli mają koszmarną jakość wykonania (niemal zawsze nierówno wyważone), twarde i mocno się ścierają. Sa wyborne na suchym... I beznadziejne na mokrym.
Uniroyal przereklamowany, na suchym średni a na mokrym przeciętny.
Żadnych zastrzeżeń do Bridgestona (sportowe modele dość głośne)...
Ogólnie oprocz niego polecałbym Dunlop Sport Maxx RT - od kilku dni jeżdżę na takich (w sumie 2500 km już na nich zrobiłem) - zaobserwowałem że są cichsze od konkurencji i bardzo przyzwoite na mokrym. W warunkach torowych jeszcze nie testowane, ale przy cywilnym użytkowaniu robią wrażenie.
Co do marki to najlepiej poczytać jakieś testy opon. Też w Korando mam fabryczne opony Kumho, powiem wprost że pierwszy raz spotkałem się z tą marką, ale sprawdzają się dobrze, nie mogę narzekać.