Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Volkswagen Golf Plus Style 1.6 TDI 105
»
Zakup Vw Golf Plus 1.6 TDI „Style” 2012 rok
Wpis w blogu auta
Volkswagen Golf Plus
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 2106 razy
Data wydarzenia: 14.10.2017
Zakup Vw Golf Plus 1.6 TDI „Style” 2012 rok
Kategoria: podróż
Silnik tez miał być taki który zapewnia dobre osiągi a tutaj mamy tylko zadowalające. Jedyna zaleta ze sporo cichszy od 1.9 TDI. Dwulitrówka odpadała bo za duża pojemność, chcieliśmy uciec od wysokich opłat za AC i podatek drogowy.
Za to wyposażenie przyzwoite. Od poprzednika bogatsze od czujnik parkowania z przodu z wizualizacja na ekranie radia, polskie menu komputera, czujnik deszczu i zmierzchu.
Znaleziony u dealera Opla, pierwszy właściciel. Auto kupione w systemie ratalnym z rocznym limitem kilometrów do 15 tys. To częsta opcja wybierana przez Niemców. Oddane u dealera w rozliczeniu za nabytą Astrę piąte generacji w wersji kombi.
Także kolejny raz obalam mit handlarzy i bajki z Polski – diesel mający 5 lat może mieć poniżej 75 tys. km przebiegu.
Auto serwisowane do końca w volkswagenie, prowadzona książka serwisowa.
Zmierzony czujnikiem, nie malowany. Stan lakieru jak na kilka lat idealny. Żadnych zarysowań ani na tzw. półce zderzaka przy klapie bagażnika ani nie zarysowany spód zderzaka od uderzana w krawężnik. Jedyny mankament lakierniczy to około 5 dość dużych odprysków lakieru (ok 2 milimetry, na masce i błotniku (lakier zaprawkowy w vw już zamówiony)
Wnętrze również w porządku, bez przetarć i odarć deski rozdzielczej (np. klapa schowka, uchwyty, przełączniki). Bardzo ciekawy kolor tapicerki, brązowy pasujący do nadwozia. Wstawki z brązowej alcantary. Ogólnie jak to w vw wybór palety kolorów żaden, oprócz srebrnego i tego brązu reszta to nic ciekawego. Szary ciemny, granat, czarny.
Rzecz która doprowadza mnie do szału to radio. Tutaj volkswagen ośmieszył się na całej linii aby w 5 letnim samochodzie oferować sprzęt który nie ma ani wejścia USB ani slotu na kartę SD. Pliki mp3 czyta ale z płyty CD. Po prostu stare, żenujące radio z dwukolorowym wyświetlaczem. Na otarcie łez jest 8 głośników.
Miała być nawigacja, to był jeden z pewników zakupowych. Ale z małą 5,8 cala, model RNS 315 i równie żałosną co powyższe radyjko znalazłem zaledwie kilka egzemplarzy. Jedyna słuszna opcja to stare, nieco wolne ale wciąż dobre RNS 510 i mam nadzieje ze kobieta nie sprawi mi zawodu i jak obiecała nabędzie wiosna taki sprzęt. Koszt to zaledwie 1200-1600 zł z montażem zależnie od rocznika i wersji. Po prostu zamienia się odbiornik i już ! Mapy są świeże z 2017 roku.
Z tym radyjkiem auto nabierze zupełnie innego wyglądu wewnątrz.
Cena zakupu auta zapewne dość wysoka, chociaż były egzemplarze i tańsze i droższe, za to najważniejsze ze zmieściliśmy się w zakładanym budżecie. Utargowaliśmy 440 Euro czyli całkiem sporo.
Auto posiada półroczną gwarancję co jest wymagane przy sprzedaży przez Autoryzowanych dealerów i porządne komisy. TUV ważny kolejne 18 miesięcy.
Jedyna rzecz na start to wymienimy filtry i oleje i jeździć. Trzeba będzie zakupić tez komplet gumowych wycieraczek bo są tylko welurowe i fartuchy przeciwbłotne na przód. Myślałem tez o chromowanej końcówce wydechu. Opony zimowe 5 letnie zostały z Tourana, koła stalowe pasują więc jeszcze sezon da się jeździć.
Kobieta bardzo zadowolona.
Podsumowała ze musiało jej rozum odebrać skoro myślała o jakimś plastikowym Hyundaiu czy czymś innym czego nigdy już nie sprzeda za sensowna kasę.
A tu czuje się jak u siebie. Niby to samo a jednak nieco więcej świeżości i nowoczesności. I jak chciała trochę mniejsze auto w którym siedzi się także wysoko. Niezbyt wysoki przebieg zapewne pozwoli jeździć kolejne 5 lat aż do około 150 tys. km a później… zobaczymy
Specyfikacja:
Silnik: 1.6 TDI „Common Rail”, diesel o mocy 105 koni, skrzynia 5 biegowa manualna
Kolor: Kashmir Braun metallic
Wyposażenie: wersja „Style” (oszczędność do 2.335 Euro)
Cena egzemplarza nowego w Niemczech ok 25.500 Euro
- oryginalny czujnik parkowania z tyłu i z przodu z wizualizacją na ekranie radia
- Chromowane relingi dachowe
- zewnętrzna lusterka boczne i atrapa chłodnicy wykończona lakierem fortepianowym
- oryginalne alufelgi "Estrada” 16 cali, opony 205/55 R16
- podświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej LED
- dodatkowo przyciemniane szyby 65% (drzwi tylne i klapa bagażnika)
- tapicerka specjalna Austin Braun Denim – brązowa z elementami Alcantary
- emblematy „Style” na drzwiach oraz listwach progowych wewnątrz
- chromowane nakładki na pedały we wnętrzu
- przednie fotele kierowcy i pasażera z regulacją wysokości
- komputer pokładowy MFA Plus (duży czarno-biały) z obsługą w języku polskim
- Klimatyzacja Climatronic 2 strefowa
- ABS z EBV oczywiście ESP z ASR
- światła tylne w technologii LED
- światła przeciwmgielne przednie z doświetlaniem zakrętów
- pakiet „Licht&Sicht” sensor zmierzchu i deszczu, automatyczne światła
- funkcja Coming Home i Leaving Home
- tempomat
- światła do jazdy dziennej
- oryginalne radio RCD310 z 8 głośnikami (bez USB i karty SD) czyta płyty z plikami mp3
- 6 poduszek powietrznych
- 4 elektryczne szyby - z funkcją domykania z pilota
- trójramienna, multifunkcyjna kierownica skórzana i skórzana dźwignia zmiany biegów
- podłokietnik z przodu (klimatyzowane schowki)
- elektrycznie ustawiane lusterka - podgrzewane
- pakiet zimowy: spryskiwacze reflektorów, podgrzewane dysze spryskiwaczy i podgrzewane fotele przednie
Przebieg 74.799 km (stan na październik 2017)
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Naeazie jezdzi ok, filtr wypala sie bezproblemowo. Chyba dosc czesto, musze powiedziec kobiecie żeby zwróciła uwage dokładniej
Masz to fałszywe oprogramowanie ??
Zaklada sie ze prywatnie jezdzi sie 15 tys km rocznie.
Niemcy jako osoby fizyczne biora auto w kredyt, leasing czy cos w tym stylu.
To trwa do 5 lat i nie powinno sie przekroczyc 75 tys km przebiegu
Dlaczego Nie jeździsz 40 tys. km rocznie?
Bo nie potrzebuje, bo do pracy mam 5 km.
A czemu nie 20 tys. km rocznie?
Bo na tyle nie mam na paliwo bo to kosztuje.
Wiec pieprzenie o Szopenie mnie wkurza.
Ja mam diesla i robię 15 tys rocznie, drugim może 10, inny ma benzynę i robi 9 tys. km rocznie a inny zakatowuje 40 tys. rocznie i po 5 latach "praska" znaczy zezłomowanie
Ale czarny to nie kolor. O dobrym Guscie swiadczy ciekawa barwa nadwozia.
No chyba ze uniwersalny, jasny, ponadczasowy czyli srebrny
Jedyny kolega docenil niski przebieg kilkuletniego diesla.
Byly i benzyny, drozsze i miały ok 80-90!tys przebiegu
Czarne auto smutne i niewidoczne? Hmm... ale czarny to elegancki i prestiżowy kolor - limuzyny rządowe są czarne
I tak samo uważa moja kobieta, ojciec i wielu krewnych i znajomych
No i mój mechanik, hehe specjalista od au koncernu VAG
No i dobrze
W srodku przecietnie
A podobac sie musi mojej 2 połówce i pasuje.
Mnie widzi sie znacznie bardziej niż Touran poorzednik.
Bardzo fajne, przestronne i zwrotne auto
Na zewnątrz jak cię mogę, ale ta deska jak dla mnie koszmarna.
Najważniejsze, że tobie pasuje.
to znaczy golf
Do sportavana też bym relingów nigdy nie wziął a sam Sportsvan jakiś piękny znowu nie jest Jest po prostu poprawnie funkcjonalny i dobrze zrobiony.
A czarnego auta nie chcielusmy i żadne w tym kolorze nam sie nie podoba. Poza tym jest zawsze smutne, zawsze niewidoczne, jedynie wudac na lakierze rysy i odpryski. Z granatem to samo i nigdy więcej...
Kolega spojrzy na zdjecia w galerii w słoncu.
To auto nie musi byc szałowe, jak na Plusa moim zdaniem jest bo chromowane relingi, fortepianowe lusterka, Alcantara i w słońcu wyrazisty kolor.
Wielu osobom Sportsvan sie nie podoba a ja uważam to za piekny, wrecz fantastyczny projekt Vana ale ktory wyglada lepiej i zgrabniej
I niestety ten model jest jak dla mnie strasznie nieproporcjonalny w jasnych kolorach (tutaj podobnie jak golf VII Sportsvan choć lekko poprawili linię, ale tylko trochę) i wg. mnie jedyny kolor co pasuje to czarny bo trochę maskuje linię i samochód wydaje się wtedy optycznie mniejszy. Ale jak się podoba to niech dobrze jeździ
Co do ceny to za 9 bywały ale czarne i miały braki, z takim przebiegiemmi stanem ponizej dychy trudno, bywaly i podobne do naszego za 11.500.
No ale jak postoja 3 miesiace to schodza za dyche
Touranem bylismy znudzeni i byl za duzy.
No kolega prywatnie nie lubi Plusa mnie na dzis odstrasza Touran. Kiedys pasowal ale przez 3 lata dojrzelismy. Zreszta swoje przewiózł. Meriva to jest szczyt odstraszania jak dla mnie.
Navi 510 na 2009 rok jest ok ale nieco wolna jak na 2017 rok. Ale tylko ta wchodzi w gre
Jezdził bedzie a co dziwniejsze choc taki niby nijaki a bardzo przyjemny na co dzien. Na pewno wygodniejszy i pojemniejszy od bardziej nijakuej Skody Fabii, Forda Focusa czy popularnego i ciekawego Renaulta Captura. Taki przykłady mi wpadły do głowy
Touran którego kupiłem już pokonał 20 tys. kilometrów Na samym wstępie rozsypał się EGR, DSG jest już po naprawie mechatroniki w DE, więc jesteśmy spokojni... Czekamy teraz na wtryski
Ja nie powiem, że to auto jest złe - jest dobre i będzie służyło. Jak wrzucisz nawigację to nie będziecie narzekali, bo RNS510 jest całkiem niezły jak na tamte lata.
Jedyny problem mam z tym, że stylistycznie to auto jest jakieś dla mnie prywatnie odstraszające... Nie wiem dlaczego, ale na pierwszy rzut oka dałbym mu tak 2004-2005 rok? Lampy tylne są jeszcze jak z Golfa V
Strzelam, że cena była zbliżona do 10 tys. euro - po targowaniu jakieś 9500. To nie jest absolutnie zły wynik, ale niestety bardzo porównywalny z większym i bardziej "liftingowanym" Touranem, którego nabyłem. Zależy kto co potrzebuje - obstawiam, że na tyle znudziliście się Touranem, że powtórka nie wchodziła w grę
Znam wielu ludzi ktorzy uwazaja ten silnik za jeden z bardziej udanych diesli w gamie vw
Gdybym wierzyl we wszystko to codziennie mijam 30 Golfow 6 i Golfów 6 Plus. Połowa z nich to 1.4 TSI a połowa 1.6 TDI i zapewne cale 26 sztuk to psujace sie graty ktorych własciciele maja ich dosc.
To przeciez jaja i nieprawda