Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Ford Focus
»
Zamontowanie wskaźnika ciśnienia dołądowania turbiny :)
Wpis w blogu auta
Ford Focus
Najnowsze blogi
Dodano: 12 dni temu, przez JacK
Wpis dla potomnych.
Minęło już dwa lata od zakupu. Zrobione 8400 km.
Przegląd okresowy w ASO zakończył się pomyślnie: nic nie puka nic nie stuka więc można jeżdzić dalej.
Wymieniono: ...
21
komentarzy
Dodano: 18 dni temu, przez fryzjer1981
Auris hybrydowy jest moim pierwszym autem z napędem tego typu, mimo, że po głowie pomysł zakupu chodził mi od jakiś 3 lat. Po tygodniu miałem ochotę go sprzedawać, znajdywałem setki ...
19
komentarzy
Dodano: 21 dni temu, przez darek-k
Piątek upłyną na wymianie sprzęgła w naszym Peugeot 207
wbrew pozorom pracy jest co niemiara, czas jaki spędziłem w garażu wędrując kanał garaż i tak w kółko dał popalić, + cała ...
23
komentarze
Marki społeczności
Szukaj znajomych
![Opony letnie w oponeo.pl](/imgs/oponeo-banner.jpg)
Opis całej sytuacji jak zwykle bardziej skomplikowany
Temat zrodził się po chipie. Skoro po chipowaniu auto przy zdecydowanym wciśnięciu gazu dymi na czarno tzn. że dostaje za mało powietrza. Czarny dym=niespalone paliwo.
Idąc tym tokiem stwierdziłem, że trzeba zmusić turbo do pompowania większej ilości powietrza.
Małe zakupy na allegro i dotarł do mnie:
-Manual Boost Control-ProPerfekt MBC koszt ok 100zł
-wskażnik doładowania ciśnienia firmy AUTOGAUGE koszt ok 60zł
Zawór zamontowałem sam jest on wpinany w wężyk ciśnieniowy przy turbinie (gdy ciśnienie rośnie zbyt wysokie otwiera klapkę i nadmiar powietrza ucieka ze spalinami)
wskaźnik wpina się też w ten sam wężyk.
zawór ma regulować ciśnienie jakie pompuje turbo (opóźnić moment otwierania klapki)
Niestety po rozkręceniu zaworu ciśnienie rosło do ok 1,3 bar jednak później auto zamulało (podejrzewam, że komputer dostawał sygnał o przeładowaniu doładowania i uwalał dawkę paliwa. Po 2 godzinach testów z różnymi ustawieniami zawór zdemontowany i sprzedany dalej na allegro a wskaźnik został.
Przynajmniej wiem że przez 3 lata turbo nie straciło nic ze swojej sprawności
Sam montowałeś? Jeśli tak to może byś opisał jak, a jak w warsztacie to jaki koszt montażu, jaki wskaźnika? Gdzie kupiłeś jakiej firmy i dlaczego?