Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy mucko1 » Zatłoczone, pełne kolein nasze drogi







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika mucko1
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1279 razy
Data wydarzenia: 20.01.2011
Zatłoczone, pełne kolein nasze drogi
Kategoria: inne
Znowu nie odkrywam Ameryki, po co wyważać drzwi, które w zasadzie są otwarte?
Witajcie moi drodzy, a może by tak upiec dwie pieczenie przy jednym ogniu?
Borykamy się coraz to bardziej z zatłoczonymi polskimi drogami, których wygląd coraz bardziej przypomina torowisko (głębokie koleiny) i jak by tego jeszcze było mało - wszech obecne dziury. Na niewiele zdaje się ograniczanie ruchu ciężkich i wielkich tirów, przecież to tylko kilka dni w miesiącu. Jadą te kolosy ze wschodu na zachód i z powrotem, z północy na południe, wybijając nasze drogi, a w zasadzie to, co jeszcze po nich zostało, przyczyniając się do wielu wypadków drogowych. Podatek drogowy, który kiedyś został wrzucony w koszt paliwa, w niektórych przypadkach jest świetnie omijany, przynajmniej przez tiry te ze wschodu (tankują tańsze paliwo u siebie)
A gdyby tak za jednym zamachem uratować naszą KOLEJ, tiry ładować na wagony - lawety (obowiązkowo) i przewozić, kolej stanęła by na nogi, drogi by znacznie opustoszały, tym samym zmniejszając wszelkie zagrożenia i niedogodności.
Nikt się jakoś nie buntuje przemierzając trasę z Polski do Skandynawii promami. Na trasach lądowych mogło by być przecież tak samo, same korzyści, w/w i wypoczęci kierowcy, jadący w wagonach sypialnych itp.
Co Wy na ten temat myślicie? czy nie uważacie może, że nasi decydenci, których wybraliśmy nie są w stanie wpaść na taki pomysł? zajęci wiecznymi kłótniami.
A może oni są stworzeni tylko do kłótni? Pozdrawiam wszystkich uczestników ruchu drogowego - Waldek
Ostatnia aktualizacja: 20.01.2011 20:03:03
Dodano: 13 lat temu
. . . mądrze kolega pisze, ale to pobożne życzenia.
Dodano: 14 lat temu
z transportem kolejowym dobry pomysł, aczkolwiek z naszą PKP to nie przejdzie, nie dość że PKP notorycznie się spóźnia to jeszcze przejazd z punktu A do punktu B trwa dwa razy dłużej niż autem, sam bardzo chętnie korzystałbym z PKP- ale mnie przeraża podróż np do Warszawy z Opola 7,5 godziny za 120 zł IC, gdy tą samą trasę autem pokonuje w 4,5 z postojem za ok 140 zł- nic dodać nic ująć
Dodano: 14 lat temu
Pomysł dobry i o tyle ciekawy - co nie nowy i nie wykonalny; zablokuje lobby paliwowe. Jazda między TIRami na obecnym stanie dróg i w zimowych warunkach to spore wyzwanie dla kierowców osobówek. Straciłam nadzieję, że nastąpi poprawa. Pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Do And1WT: Z tą nową jakością drug w Warszawie, to i owszem, trochę się dzieje, ale i po staremu też jest. Jadąc ostatnio do pracy widziałem taki remont drogi... padał śnieg, przejechał pług sypiąc sól z piaskiem, a za nim już jechał ciągnik z tym ustrojstwem do zalewania dziur, no i łatał. Ciekawe po jakim czasie nie będzie tych łat? według mnie do pierwszego mrozu, a może nawet krócej.
Dodano: 14 lat temu
Moje zdanie jest od wielu lat takie samo. Na wszystko brak pieniędzy...
Tylko pytanie co się bardziej opłaca. Modernizowanie i naprawa tego co się zepsuło, czy kupno nowego i droższego ale na pewno lepszego na wiele lat.
Tak jest z drogami. Co roku się je łata i zalewa jakimś badziewiem i nie daje to rezultatu. A to też kosztuję. Praca super inżynierów, średnio 4 do jednej dziury, paliwo do traktora no i tony smoły.
Nie ma odważnej osoby, która raz zrobi jezdnię przy założeniu że będzie to dobrze zrobione i wytrzyma to na lata.
Nie powiem, w Warszawie zaczyna powoli to tak wyglądać. Robi się dobre drogi, ale trochę z przymusu (EURO). Te boczne to już w ogóle katastrofa...
Dodano: 14 lat temu
Do dezerter100: Zawsze można by było narobić fuszerek, potem zgłosić upadłość, albo zmienić nazwę firmy. Widać na przykładzie dużych centr handlowych, maja zawsze same straty. Pięć lat minie, potem zmiana nazwy i znowu zwolnienie z podatków, a małym byłym sklepikarzom przecież można zapłacić bezrobocie i jakoś się to toczy.
Dodano: 14 lat temu
Do lukee: Wiele masz racji,a może jeszcze do zalet można by zaliczyć ekologię? jeszcze trochę i problem sam się rozwiąże - pociągi osobowe u nas przestaną jeździć Jak oni mogą sobie poradzić z całą infrastrukturą kolejową, jak mają problem z rozkładem jazdy co roku go zmieniają i co roku ten sam problem, a może lepiej w ogóle go nie zmieniać, bo przecież jakie to ma znaczenie, skoro pociągi i tak jeżdżą jak chcą
Dodano: 14 lat temu
Do Egontar: Trudna sprawa, przymuszanie chyba nic nie da, Polak z natury przekorny
Dodano: 14 lat temu
Do maciek88: Oj racja, racja, z tym, że te bilety nie koniecznie są dwa razy droższe, niż koszt przejazdu autem no chyba, że mamy pod maską kilka litrów pojemności i jedziemy sami. Moi drodzy przesiadamy się na samoloty nasi politycy dawno to zrobili - nie mogą patrzeć na to co dzieje się na naszych drogach
Dodano: 14 lat temu
Do sitnikl: Czym zajmują się nasi rządzący? jak to czym - samymi sobą, i tak, aby od wyborów do wyborów, a potem to jakoś będzie.
Dodano: 14 lat temu
Każdy z nas ma trochę racji, tyle tylko, że nic z tego nie wynika... Dlaczego? Mam wrażenie, że Panowie u góry wciąż mają "ważniejsze" sprawy na głowie niż poprawa jakości i organizacji ruchu w kraju...
Dodano: 14 lat temu
"Tiry na tory" nie rozwiąże problemu naszych dobrych dróg. Problem jest przede wszystkim w jakości starych dróg i niestety w jakości tych nowo budowanych. Szansą na poprawę byłaby obowiązkowa gwarancja "producenta" drogi na min 10 lat. Tylko wtedy firmom nie opłacałoby robić się fuszerki bo nie zarabiali by na dodatkowych naprawach, tylko musiałyby za nie płacić.
Dodano: 14 lat temu
Tiry na tory to wielka bzdura, może i w innych krajach jest to możliwe ale jedynie w krajach rozwiniętych, więc wątpie aby władza tego nie chciała raczej nie może. Bym tu napisał na ten temat rozprawkę ale wole Was odesłac na ten link:

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/tiry-na-torach-bzdura-na-resorach,1490224,415

Pozdrawiam
Dodano: 14 lat temu
Weź po uwagę kilka aspektów transportu koleją:
- pociągi osobowe są uprzywilejowane, więc towarówki często muszą czekać i jeździć o innych porach,
- stan większości dróg kolejowych jest w opłakanym stanie,
- w terenach zabudowanych są duże ograniczenia prędkości pociągów, nawet jeżeli tory pozawalają na szybszą jazdę

A to sprawia że transport koleją trwa duuuużo dłużej i jest droższy. Więc poza ochroną dróg nie ma żadnych znaczących zalet.

Najlepiej byłoby, gdyby prywatny inwestor zbudował 2 szybkie niezależne nitki kolejowe (pn-pd, wsch-zach) i może by to się sprawdziło.
Dodano: 14 lat temu
Świadomość i jeszcze raz świadomośc. Jest kilka krajów, w których transport tirami jest możliwy jedynie na kołach pociagów. W niektórych krajach np.Szwajcarii są miejsca gdzie inaczej nie da sie przejechać jak tylko na kołach pociagu. Sam bylem świadkiem własnie w Szwajcarii, w miejscach gdzie Tiry nie przejadą (przełęczami górskimi - Furka Pass na wysokości 2000m npm) są tunele, gdzie samochody ciężarowe jak i osobowe mogą jechać wagonami. Polacy jednak (włączając mnie ;)) wolą przełęczą - bo nie trza płacić. Fakt były niezapomniane widoki ale i strach (;)), który trudno zapomnieć.
Dlatego najpierw trzeba te ludziska uświadomić, że tak po prostu trzeba. A może lepiej i szybciej będzie jak się Polaka przymusi i wdroży mądre przepisy? Sam już nie wiem :)
Dodano: 14 lat temu
a myslicie że kolej jest lepsza od dróg? sam mam czasem wątpliwą przyjemność podróżować koleją i wierzcie mi że wolę zapłacić 2x więcej za benzynę(porównując do ceny biletu) niż jechać tymi zasyfionymi pociągami...
Dodano: 14 lat temu
Ja myślę, że z tą koleją to nie jest tak do końca...
Przecież z góry jest widać, że to zbyt proste, by decydenci na to wpadli...
Ja natomiast widzę winę nie w tirach a w jakości naszych dróg.
Dodano: 14 lat temu
W cenie benzyny podatku drogowego jest spory procent. Przy wielu drogach jednak widnieje niebieska tabliczka z gwiazdkami, że droga jest wybudowana lub wyremontowana przez UE, a więc to nie z naszych pieniędzy (nie z podatku drogowego)... Gdzie one zatem są? Otóż istnieje duże prawdopodobieństwo, że ta kasa wcale nie idzie na drogi, ale np. na obsługę długu publicznego, dofinansowanie ZUS, KRUS, służby zdrowia i jak słusznie zauważyłeś kolei. Oczywiście Twój pomysł jest bardzo dobrym rozwiązaniem, tylko po co wozić tiry. Wystarczy jak tir przywiezie towar na rampę, z której odchodzi pociąg, a drugi go odbierze, żeby dowieść tam gdzie nie prowadzą tory. Każdy z nas, komu zależy na tym, żeby zrobić coś dla kraju poprawić, ulepszyć, gdyby miał takie możliwości, tego typu rozwiązanie by zastosował. Jednak nasi władcy (niezależnie czy ci pierwsi czy drudzy)sprawiają wrażenie jakby nie służyli krajowi i ludziom, ale reprezentowali interesy nie wiadomo kogo. Czyli inaczej ktoś ma w tym interes, żeby tirów jeździło jak najwięcej i koniec. To stąd brak wielu bardzo prostych decyzji, które wydają się oczywiste dla każdego. Poza tym transport koleją jest o wiele tańszy. Dzięki za poruszenie tematu.
Dodano: 14 lat temu
Temat wałkowany wielokrotnie... tworzenie infrastruktury (rampy, magazyny, punkty przeładunkowe) przekracza możliwości naszych mądrali.
Dodano: 14 lat temu
Mam taki pogląd, że warchoła trzeba lać w pysk, nawet na pogrzebie. Ale mówią, że nie wypada, no i warchoł rozwala każdą imprezę :(.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl