Wpis w blogu auta
Fiat Punto
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 2442 razy
Data wydarzenia: 09.10.2011
Zderzenie z sarną :(
Kategoria: inne
Do wymiany:
- IC
- chłodnica klimy
- dwie nowe lampy ( urwane są uchwyty )
- zderzak
- maska ( z prawej strony przegięta )
Na razie nic więcej uszkodzonego nie widzę. W Poniedziałek przyjedzie rzeczoznawca więc zabiorę się za naprawę.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 23 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
x9ro1989 napisał:
Za to bażant trafił szóstkę w lotto.
Też kiedyś skasowalem jelenia polonezem tak że mialem do wymiany pól przodu.
Nie daj się wyrolować ubezpieczalni.Może warto skorzystać z pomocy znajomego blacharza,który likwiduje takie szkody.Na pierwszy rzut oka nie wygląda najgorzej,ale wszystko może się okazać po rozebraniu przodu.
Może trochę humoru poprawi ci samopoczucie, Wiju (jak by co, to... CO ZŁEGO TO NIE JA )
1) Obawiam się, że będzie trzeba nasłać Szproteczkę na łowcę sarenek...
2) ...no ale cóż, przynajmiej będzie sarna z grilla.
3) A reflektory Fiacika... Widziały gały co brały
Bo jak ja uderzyłem w jelonka, to miałem pół samochodu rozbite... Z dachem i szyba włącznie. A i tak mi przetulnął się po masce, bo by było jeszcze gorzej...
http://forumprawne.org/ubezpieczenia/122335-kolizja-z-sarna-co-na-oc.html
Zacytuję co moim zdaniem istotne:
"Warto, by przy sporządzaniu notatki policja określiła dokładnie odcinek drogi, na którym doszło do zdarzenia.
Odszkodowania można dochodzić w następujący sposób:
1. występując o odszkodowanie do podmiotów odpowiedzialnych za gospodarkę łowiecką na danym terenie, tj. do dzierżawcy lub zarządcy obwodu łowieckiego, bądź właściwego przedstawiciela Skarbu Państwa, jeśli do wypadku doszło z powodu zaniedbań we właściwym oznakowaniu odcinka drogi, poprzez który migrowały zwierzęta łowne;
2. od zarządcy drogi w przypadku, gdy odcinek drogi, na którym doszło do zdarzenia z udziałem zwierząt dziko żyjących nie był oznakowany znakiem ostrzegawczym A18b –„Uwaga! Dzikie zwierzęta”;
3. występując o odszkodowanie do podmiotów odpowiedzialnych za gospodarkę łowiecką na danym terenie, tj. do dzierżawcy lub zarządcy obwodu łowieckiego bądź właściwego przedstawiciela Skarbu Państwa – jeśli do zdarzenia doszło przy wykonywaniu polowania, np. na skutek płoszenia zwierzyny przez nagonkę.
W przypadku, gdy droga była prawidłowo oznakowana, w praktyce nie ma szans na uzyskanie odszkodowania i pozostaje nam zgłoszenie roszczenia odszkodowawczego do zakładu ubezpieczeń, z którym mamy zawartą umowę dobrowolnego ubezpieczenia autocasco. Brak AC w takim wypadku powoduje, iż szkodę będziemy musieli zlikwidować na własną rękę, co niestety zwykle jest bardzo kosztowne.
Likwidacja szkód powstałych w wyniku wtargnięcia dziko żyjących zwierząt pod nadjeżdżające auto przebiega niestety bardzo opieszale. Jest to spowodowane głównie tym, iż tak naprawdę w prawie łowieckim nie ma przepisu, na podstawie którego można dochodzić odszkodowania za szkodę powstałą w wyniku zderzenia ze zwierzyną leśną.
Z kolei w przypadku zgłaszania roszczeń wobec zarządcy drogi warto powołać się na rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem, z którego wynikają obowiązki zarządców dróg: „Organ zarządzający ruchem w szczególności: (… współpracuje w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem, zarządami dróg i kolei, policją oraz innymi jednostkami.
Ponadto organ sprawujący nadzór nad zarządzaniem ruchem dokonuje oceny organizacji ruchu w zakresie:
a) zgodności z obowiązującymi przepisami,
b) bezpieczeństwa ruchu drogowego”.
Zatem do obowiązków ciążących na zarządcy drogi będzie również dbałość o bezpieczeństwo ruchu drogowego, w tym jego uczestników. Działania w zakresie zarządzania ruchem realizowane są m.in. przez nadzór i analizę istniejącej organizacji ruchu w zakresie bezpieczeństwa ruchu i jego efektywności. Stąd też zarządca drogi winien w ramach nadzoru analizować i uaktualniać dane dotyczące natężenia ruchu na danej drodze, zasięgać opinii dotyczących m.in. wypadków drogowych po to, by wykonując zobowiązanie na nim ciążące, prawidłowo reagować na pojawiające się na przedmiotowej drodze zagrożenia wynikające w tym konkretnym przypadku z migracji zwierzyny leśnej. W przypadku, gdy odcinek drogi, na którym doszło do zdarzenia nie był prawidłowo oznakowany, świadczy to o zaniechaniu zarządcy, a zatem dochodzenie odszkodowania w takim wypadku powinno zakończyć się sukcesem."