Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mitsubishi Outlander Outek
»
Zestaw info po roku eksploatacji...zirka 14 - 15 tys km przebiegu
Wpis w blogu auta
Mitsubishi Outlander
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 2885 razy
Data wydarzenia: 19.10.2010
Zestaw info po roku eksploatacji...zirka 14 - 15 tys km przebiegu
Kategoria: inne
Minął rok eksploatacji, kilka dłuższych tras, wyjazd nad morze, w góry, trochę wyjazdów słuzbowych, a na codzień tzw. orka czyli do pracy, do szkoły po syna, na zakupy, na działkę i.t.d.
A więc kolejno:
- silnik - bez zarzutu, wymiana oleju, filtrów nastąpiła po prawie 14 tys km, a więc ciut za długo, ale ani grama nie ubyło, a poprzedni olej był czyściutki. Pasek rozrządu został wymieniony, łączny koszt wyniósł 1000 zł.
- hamulce - mimo sporej masy samochodu, klocki i tarcze nadal w dobrej kondycji, nic nie piszczy, nie trzeszczy, nie zgrzyta przy hamowaniu,
- wydech - te przebieg to Outlander przebrnął jeżdżąc na LPG, a zatem spaliny nieco bardziej dotkliwe dla wydechu. Dziurek nie ma, ale na końcowym wydechu uszczelka się wypaliła i musiałem dorobić.
- układ jezdny - od wymiany tulejek i elementów metalowo-gumowych (za ok. 2 tys zł.) nic się nie zmieniło, nadal bezszelestnie, mimo katowania na fatalnych drogach Lubelszczyzny.
- sprzęgło - zdechło... najpierw szarpało, potem przerywało. Zdecydowałem się na wymianę. Okazało się że oryginalne to Outka kosztuje jakieś niebotyczne pieniądze, ale zastosowane w innym modelu Mitsubishi idealnie pasuje i kompletne kosztuje 600 zł. 4 dni pracy mechanika, bo trzeba rozpinać mosty i rozebrać pół samochodu, no i teraz jest ekstra, choć nadal nie mogę się nauczyć, jak powinienem użytkować to sprzęgło, żeby je maksymalnie oszczędzić.
- przy okazji wymiany sprzęgła wymieniliśmy koło zamachowe. Oryginalne, ciężkie jak cholera zmieniliśmy na o połowę lżejsze. Koszt niewielki, ok. 200 zł. ale zmiana niesamowita... Outek jest teraz nieporównywalnie zrywny. W terenie być może miałby problemy z pokonywaniem wzniesień na wolnych obrotach, ale przecież on i tak jeździ tylko w mieście. Teraz znakomicie się wkręca na obroty.
- 2 miesiące temu zaczęła szwankować instalacja LPi. Objawy: trudny zapłon po dłuzszym postoju, a jak silnik jest ciepły to żadnych problemów. Okazało się, że wtryski są do wymiany, tyle że nowe to koszt 400 - 500 za sztukę, a regenerowane zirka 200 zł. Szczególnie trzeba dbać o pompę LPi, umieszczoną w zbiorniku gazu. Wszelkie zmiany, głośniejsza praca, terkot, piszczenie i.t.p. świadczą że pompa kończy swój i tak długi zywot i konieczna będzie reneracja lub wymiana (niestety też kosztowna !). U mnie jak na razie na szczęście jest OK.
- klimatyzacja - nie wyłączam prawie wcale, a zatem nie miała okazji się zagrzybić. Działa bez zarzutu.
- elektronika - bez uwag
Usterki w trakcie rocznej eksploatacji - raz jak jechałem po wertepach z otwartym szyber dachem, to coś się odkręciło i nie mogłem go zamknąć. Na szczęście dało się go zasunąć ręcznie. Po odsunięciu podsufitki okazało się że jedna śrubka się odkręciła. Dociągnąłem płaską 8-mką i działa dalej bez zastrzeżeń.
Podusmowując wydatki minionego roku muszę powiedzieć, że zainwestowałem blisko 6 tys zł. i ... warto było. Przebieg akurat niezbyt szczęśliwy bo sporo rzeczy wymaga wymiany akurat w tym momencie (dlatego Holendrzy się go pozbyli...), ale ogólna ocena jest jak najbardziej pozytywna.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Z tego co mi mówił mój mechanik, to do mojego wstawił od Lancera, tylko nie wiem dokładnie z którego modelu. Trzeba by podejrzeć w sklepie nr katalogowy i popatrzeć na różnice, albo dałbym Panu namiar na mojego fachmana, to on by opowiedział Panu co i jak.
Z jakiego modelu pasowało sprzęgło do Pana Outka.
Będę wdzięczny za odpowiedź.