Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Fiat Bravo » Zima '13/14







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Bravo
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 877 razy
Data wydarzenia: 08.11.2013
Zima '13/14
Kategoria: zmiany w aucie
Pomimo wyjątkowo niesprzyjających warunków pogodowych (+18 w pełnym słońcu) zdecydowałem się dziś na wymianę ogumienia na zimowe. Spowodowane było to głównie tym, że moje podróże służbowe innymi środkami lokomocji w przyszłym tygodniu, wykluczały możliwość pojawienia się Bravo w serwisie. Z kolei planowa trasa na Słowację w poniedziałek 18/11 obliguje mnie do jazdy na zimowych, bo jak wiadomo nasi południowo-wschodni sąsiedzi praktykują obowiązek używania takich opon od 15/11 do 15/03 każdego roku.

Nie było więc wyjścia i dziś podstawiłem się na wymianę. Byłem nawet się pytać o termin w zeszły wtorek, ale Panowie powiedzieli, że nie ma takiej potrzeby, aby się umawiać konkretnie. Rzeczywiście - wymiana poszła sprawnie i szybko, bez zbędnego oczekiwania w jakiejkolwiek kolejce. Jako że opony zimowe z Czerwonego skończyły się po ostatnim sezonie (zostały mi tylko stalowe 16"), niejako byłem "zmuszony" do zakupu nowych.

Tym razem zdecydowałem się na Bridgestone Blizzak LM32. Po bardziej niż świetnych doświadczeniach na poprzedniku z letnimi Potenzami, uznałem że pora spróbować wersji zimowej japońskiego koncernu. Wg. lodówkowej (jak to trafnie określił PiotrPWPK ) naklejki unijnej klasa oporów to F, klasa przyczepności to C, a hałasować ma na poziomie 71 decybeli, czyli 2 kreski na 3. Jaka będzie, zobaczymy w zimie ;).

Z kronikarskiego obowiązku odnotowuję fakt przebiegu letnich Michelin'ów. W przeciągu 16 dni od odbioru zdążyłem zetrzeć 1 mm bieżnika ;) - aktualnie wszystkie cztery mają 7 mm - i ujechać 2.903 km. Trudno mi coś więcej powiedzieć o tych oponach, ponieważ to moje pierwsze kilometry i doświadczenia z francuską marką. Jak do tej pory trakcja na suchym i mokrym bardzo dobra. Fiat prowadzi się na nich praktycznie identycznie jak na Continentalach CSC3, może z lekkim wskazaniem na obecne Michelin Primacy HP [bajer]. Niestety ;), Potenza pozostają niedoścignionym wzorem [hihi].

Oby do wiosny ;)?
Ostatnia aktualizacja: 08.11.2013 20:43:55
Dodano: 11 lat temu
Do mucko1:
Przezorny zawsze wymieniony ;).
Dodano: 11 lat temu
Ja też już dawno zmieniłem gumy :) jeszcze przed W.Świętych, bo wyjeżdżałem do Szczecina na około tydzień i nie wiedziałem co mnie może czekać
Dodano: 11 lat temu
Do And1WT:
Pomału będziesz musiał się rozglądać ;).
Dodano: 11 lat temu
Do provayder:
Więcej będę mógł powiedzieć po zimie ;).
Czerwonym jeździłem na Continentalach CWC TS830 i byłem zadowolony. Z kolei na Focusie były Klebery Kp HP2 i zostałem bardzo zaskoczony in plus ich trakcją w zimie, szczególnie na białym.
Dodano: 11 lat temu
Kurde, a ja ciągle jeszcze nie kupiłem do Fabii :-(
Dodano: 11 lat temu
Ciekaw jestem opinii o tych oponach. Dla mnie najlepszą oponą zimową jest Michelin Alpine. Takie nabyłem do Astry i jeździło się na nich super. Do i30 dostałem w gratisie Barumy i są kiepskie.
Co do wymiany, ja jeszcze czekam do końca listopada, jak będę miał II zmianę w robocie to od rana sobie koła przełożę. Chyba, że pogoda zmusi do wcześniejszej wymiany ;)
Dodano: 11 lat temu
Do grzesio70:
Moje też po 5 sezonach i niecałych 60 tys. trzymają się całkiem nieźle.
Dodano: 11 lat temu
Do humvee5:
Super, prawda [hihi]?
Dodano: 11 lat temu
Jakie piękne STALOWE felgi [rotfl]
Dodano: 11 lat temu
Do FranzMaurer: Dlatego zmieniam na stalówki i tak im chwała za taki stan po 330tys.
Dodano: 11 lat temu
Do grzesio70:
17", na których jeździ w lecie miały jeszcze "ciekawszą" cenę...;) Ale alu mi trochę szkoda na naszą zimową sól, stąd mój wybór 16".
Dodano: 11 lat temu
Do Nex1130:
Liczę, że takie będą ;).
Dodano: 11 lat temu
Do luckyboy:
Tutaj też tłumów nie było i nie ma. Pogoda jeszcze się do końca nie zdecydowała ;).
Dodano: 11 lat temu
Do Qchar:
Z chęcią przeczytam i jak Cię znam obejrzę :).
Dodano: 11 lat temu
Do Egontar:
Całe szczęście, że teraz jeżdżę w miejsca, gdzie trasa nie przecina Tatr :). Myślałem też o wtorku, ale nie chciałem zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę ;).
Dodano: 11 lat temu
Do FranzMaurer: Bardzo popularny rozmiar i stąd taka cena. Ja w tamtym roku na przód do T4 wybrałem kumho I'ZEN kw23 w oryginalnym rozmiarze 225/60/16 z wymianą 1150zł;)
Dodano: 11 lat temu
Do grzesio70:
Wszystko jest w dzienniku kosztów ;) i to żadna tajemnica :) - 205/55/16, 380 zł sztuka.
Gdyby nie moje południowe kierunki, też nie spieszyłbym się z wymianą - z reguły czekałem na pierwsze, prawdziwe przymrozki czy śnieg w prognozach pogody ;).
Dodano: 11 lat temu
Do babciaela:
U mnie też był spokój - 15 minut i po wszystkim :). Tylko szerokości tej zimy ;).
Dodano: 11 lat temu
No zacne zacne. W niedzielę wpadnę do teściowej do Jelcza i też zmienię koła:D Letnie tam gdzieś w piwnicy podzieję, co by nie zaśmiecały mieszkania jak aktualnie zimówki.
Dodano: 11 lat temu
Nie obserwuję ruchu w serwisach ogumienia - chyba wszyscy boją się, że opony zetrą do karkasu, szczególnie Ci co jeżdżą po 100km tygodniowo :)
Dodano: 11 lat temu
Też poczyniłem te kroki w swojej stajni :) ale to już pokrótce opisze w moim dzienniku :)
Dodano: 11 lat temu
Dobrze, ze wymieniles je przed wyjazdami do poludniowych sasiadow, przeciez u nas w tatrach juz pierwse sniegi w tym roku, a na Michelin Primacy nie zrobisz po sniegu nawet 10 metrow (znam z doswiadczenia)! Ja wymieniam we wtorek!
Dodano: 11 lat temu
Bardzo dobry wybór[up] Możesz zdradzić jaki to rozmiar i ile cię kosztowały??
W tym roku aura nas zaskakuje i nie mało np. w tamtym roku w dzień po Wszystkich Świętych biegałem po warsztatach z zimówkami i zmieniałem bo zima mnie "zaskoczyła";)
W tym roku zimówki czekają a mi nawet na myśl nie przyjdzie zmieniać do tego w T4 zbieram się na stalówki. Mam już kilka nagranych ale jak to ja jak spadnie śnieg wtedy będę "latał" za stalówkami i warsztatami:)
Dodano: 11 lat temu
I bardzo pieknie! Pogoda zmienia się z dnia na dzień - zwłaszcza w rejonach zaplanowanych, Twoich tras. Ja też już na "zimówkach" - bo tak mi wypadło z grafika. Za to w serwisie był absolutny spokój. Można było sobie pogadać z Pracownikami; letnie kółka pomyte, posuszone, "czymś tam" zakonserwowane i statecznie odwiezine na miejsce zimowego spoczynku. Zimowe wyważone, ciśnienie sprawdzone. Tym razem zajęło to Panom 40 minut a w sezonowym amoku muszą wyrabiać się znacznie szybciej (3 auta na godz.) Bezpiecznych jazd i oby do wiosny![papa]
Dodano: 11 lat temu
Masz pytanie do właściciela tego dziennika pokładowego?
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl