Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Mondeo Maniek 1 » Zimowisko w lutym 2010

Wpis w blogu auta Ford Mondeo
  • przebieg 195 538 km
  • rocznik 1996
  • kupione używane w 2008
  • silnik 1.8 i 16V
Data wydarzenia: 23.03.2010
Zimowisko w lutym 2010
Kategoria: podróż
Do Zakopanego,a właściwie Kościeliska droga w lutym 2010 była dość dobra,wybraliśmy trasę szybką,z Warszawy "gierkówką" do płatnej autostrady Katowice-Kraków.Odcinek do Krakowa-Lagiewnik (Sanktuarium),przejechaliśmy w 3 godzinki.Ale dalej....masakra,wiadomo "zakopianka" i korki sięgające kilometrów,wystarczy powiedzieć,że ten odcinek przejechaliśmy w czasie ok.4,5 godzinki.Na drogę,myśląc również o górskich trasach zaopatrzyłem się w łańcuchy,które na szczęście przeleżały cały nasz pobyt w bagażniku.Narty w pokrowcach na dachu,związałem linkami (solidnie),bagażnik i tylne siedziska załadowane na ful,ale tak by nie ograniczało mi widoczności (to dla mnie ważne).Tak więc po 7,5 h jazdy dotarliśmy do celu,śniegu po pachy i radośc na widok wspaniałego góralskiego dużego ....łóżka.Nazajutrz,z samego ranka krótka podróż bo ok.5 km do Witowa,jest tam wspaniała trasa zjazdowa i bez dużego tłoku.Oj do dziś słyszę świst wiatru i śnią mi się widoki ze stoku :) .Nastała szybka odwilż,a było tego dwa dni,zmartwieni zwróciliśmy nawet karnety zjazdowe.Pomocą w dalszym wypoczynku okazała się wspaniała mapka turystyczna,którą zdobyliśmy w Centum Turystyki na Krupówkach.Na mapie tej były zaznaczone najważniejsze zabytki...zamki,kościoły,jaskinie i wiele innych
godnych obejrzenia miejsc w okolicy naszych i słowackich Tatr.Tak więc,na pierwszy ogień poszedł zamek w Orawie (wycieczka całodniowa),następnymi były zamki w Czorsztynie i Niedzicy (oba w 1 dzień).Pominę tu opis zwiedzania,ale jedno Państwu powiem,warto było co widać na załączonych fotkach :)Nasz "Maniek" zawsze z uśmiechem :) i bez "humorów" dowoził nas wszędzie i pod każdą górkę,a w nagrodę dostał od mojej ukochanej małżonki piękną maskotkę (foto).Pod wieczór drugiego dnia odwilży,około 19;00 jaaakkk... sypneło,tak do rana było,bez przesady metr,a może 1,5 nowego puchu,radość ogromniasta i narty w ruch.Nie opisuję tu,zwiedzania Tatr,pieszej wędrówki do Morskiego Oka,wjazdu na Kasprowy,wycieczki do Wieliczki,do jaskini Błękitnej na Słowacji,bo te atrakcje zaliczyliśmy zimą 2009,co postaram się opowiedzieć innym razem.Dodam jeszcze,że wracając do Warszawy,zachaczyliśmy o śląsk (Gliwice),gdzie miło spędziliśmy kilka dni w gronie naszych dzieci i wnucząt.A wracając do stolicy,nie zapomnieliśmy podziękować Matce Bożej w Czestochowie,że mogliśmy to wszystko zdrowo i bezpiecznie zobaczyć.Przejechanych kilometrów było;1350,tankowań do pełna 2 x 60,ale jeszcze sporo zostało po powrocie :) żadnej awarii,jedno mycie za 20 zeta :)drugie w Gliwicach,ful za 30 dyszki :)
Ostatnia aktualizacja: 23.03.2010 10:29:48
Do grzegorzd8: dzięki za miłe słowa,powiem Ci że zobaczyć piękne miejsca jest wspaniałym uczuciem,ale jeszcze większym,możliwość dzielenia tej radości z innymi,pozdrawiam :)
Wycieczka i jej prezentacja - super . Masz wielki talent do reportaży. Pozdrawiam
Super wycieczka :)
Wspaniała wyprawa :).
Do andrzej86tm: No to dzisiaj wieczorem jak znajdę chwilę dam opis zimowiska w lutym 2009 (tam dpiero zobaczysz urok naszych Tatr),pozdrawiam :)
no nie ja też chcę... nic patrzą na widoki na zdjęciach to postanowione w tym roku spędzam co najmniej tydzień w naszych pięknych polskich górach... no może odwiedzę też Słowację :) super zdjęcia...
Do mirt82: nie jest tak zle,bo na zakopiańce zawsze trochę tłoku,jadąc gdziekolwiek zawsze robię 2 godzinny zapasu na "nieprzewidziane"okoliczności,zresztą na emeryturze nigdzie nam się już nie spieszy :)
Latem wolimy jednak ciepłe morza :)
Jak pomyśle o tych korkach to mi się w góry zimą nie chce jeździć (z reszta i tak wole góry latem), ale na pewno widoki i przeżycia rekompensują te długie godziny dojazdów.
Dodano: 10 godzin temu, przez JacK
T-roc, Sportsvan i i-10 wymiana kół na koła zimowe. T-roc i Sportsvan w zakładzie wulkanizacyjnym i tam zostaną koła letnie a i-10 zajmę się osobiście :-) Dla Sportsvana to będzie ...