Wpis w blogu auta
Alfa Romeo 156
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 3808 razy
Data wydarzenia: 25.07.2013
Zmiana felg na 17"
Kategoria: zmiany w aucie
Najbardziej zdziwiłem się jednak czymś innym...żona już pierwszego dnia zauważyła że coś się zmieniło w samochodzie Co prawda nie przy pierwszym wsiadaniu, a dopiero przy trzecim, ale jednak...
W planach mam delikatne obniżenie tyłu, bo trochę wysoko stoi, a przy tych felgach trochę śmiesznie to wygląda.
Poza tym na dniach czeka mnie kolejna wymiana oleju, oraz jednego amortyzatora. Jednego, ponieważ tylko jeden się ewidentnie skończył. Chyba rok temu kupiłem nowe Bilsteiny B4, a teraz okazało się że jeden z nich jest zupełnie zużyty/zepsuty. Przed wyjazdem do Zakopanego nagle zaczęło coś stukać, pojechałem do znajomego diagnosty, wszystko sprawdził i jak się okazało luzów żadnych nie ma, tylko prawy przedni amortyzator ma 22% sprawności! (lewy 84%).
Tak więc w najbliższych dniach zostanie on wymieniony.
Na razie tyle...
Ostatnia aktualizacja: 25.07.2013 21:41:30
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Trzeba pamiętać iż ważniejsze są opony niż felgi. Także o tym iż mając ABS czy ESP średnica koła nie może zazwyczaj odbiegać od wartości referencyjnej o więcej niż 2-3%, w przeciwnym wypadku systemy przestaną działać prawidłowo a to może być niebezpieczne.
Co do ilości wad i zalet, dużo zależy od charakterystyki auta, tego czego oczekujemy i tego po jakich drogach sie poruszamy.
Dla mnie jest odwrotnie, miałem okazje przejechać się takim Rio jak moim na 15" alu i mimo iż jest to rozmiar przewidziany przez producenta, to na dziurawych łódzkich drogach przy niesamowicie twardym zawieszeniu Rio było nieprzyjemnie.
Co do 18' jeśli pisałeś poważnie to ten wybór jednak bym juz dobrze przemyślał, musiałyby mieć bardzo niski profil i nawet jeśli w Twoim regionie drogi są lepsze niż u mnie to i tak zarówno zawiecha jak i układ kierowniczy dostaną po ciężko będzie Ci też dobrać rozmiar odpowiedni dla czujników ABS.
Dobrze, że myślisz o hamulcach, przy zmianie felg auto niby lepiej hamuje, ale hamulce otrzymują znacnzie większe obciążenie i znacznie szybciej występuje fading, o czym wiele osób zapomina, a to zjawisko potrafi być niebezpieczne.
dogadzajcie sobie chłopcy do woli
Ci co przypinają łatki i próbują przekonać innych do swoich racji obrażając innych, pokazują jedynie iż brakuje im rzeczowych argumentów do dyskusji.
Kolego nie warto, bo co najwyżej będziesz kolejnym zacofanym polaczkiem - swoją drogą człowiek nie miał nic złego na myśli, chciał przedstawić wady i zalety różnych rozwiązań - podkreślić, że w samochodzie o takiej mocy z zawiechą przystosowaną do mniejszych kół to niekoniecznie ładne, choć ciężkie 17", a już przypina mu się łatkę zawistnego, zacofanego polaczka...no cóż
Masz racje producenci przewidują różne rozmiary felg i opon do samochodów, ale rozrzut nie jest duży. W przypadku AR 156 JTD 85 kW producent przewiduje 15" lub 16".
Masa pasażerów to obciążenie, a felga to część tzw. masy nieresorowanej i to są dwie całkiem różne sprawy.
Poprawa bezpieczeństwa przy za dużej feldze to mit. Tak jest tylko na suchej, równej drodze, w PL niestety wciąż mamy dużo tych nierównych, w dodatku o mocno zróżnicowanym stopniu przyczepności, często zanieczyszczonych.
Co do zużycia zawieszenia, na pewno w ENG taka felga ma znacznie mniejszy wpływ na jego przyspieszone zużycie, zakładam iż drogi tam macie na podobnym poziomie co w IRL.
U nas niestety jakość dróg wciąż mocno odbiega od średniej europejskiej i zarówno zmniejszenie profilu opony jak i masy nieresorowanej, ma znaczący wpływ na żywotność elementów zawieszenia. Jeśli kogoś stać ok, gorzej jeśli ktoś założy za duże felgi a potem będzie jeździł n rozklekotanym zawieszeniu, bo uzna iż naprawy są zbyt kosztowne i krótkotrwałe, więc nie ma to sensu.
Co do bezpieczeństwa i przyczepności to dobrym przykładem są rajdy samochodowe, gdzie wraz ze zmianą rozmiaru felg zmienia się charakterystykę zawieszenia. Na równe odcinki stosuje się większe felgi, na nierówne zakłada się felgi o mniejszej średnicy. Oczywiście ze względu na inną konstrukcje felg i możliwość modyfikacji zawieszenia, można tam sobie pozwolić na więcej, wszystko jest jednak dokładnie wyliczone, bo przesada w żadną stronę nie jest dobra.
w samochodzie cywilnym musimy niestety zachować kompromis, bo przecież nie mamy możliwości ciągłej zmiany ustawień zawieszenia i stabilizatorów w zależności od nawierzchni po jakiej przyjedzie nam jeździć. Nie dobieramy też felg i opon pod konkretną pogodę i konkretny odcinek.
Tak więc niech każdy wybiera jak uważa, ale niech czyni to świadomie znając wady i zalety zastosowanych rozwiązań, uczenie się na błędach popełnianych na drodze publicznej może niestety być bardzo kosztowne i to niekoniecznie finansowo.
Zaczynam już tak trochę myśleć nad 159...ale kusi mnie też cały czas 156 GTA
159 to niezaprzeczalny ideał stylistyczny samochodu jak na tą chwilę oczywiście dla mnie
Dopnij przyczepkę na 18-tkach to musisz naczepę zrobić aby pojechać...
159 ma faktycznie troche podobne wzory felg...
Myślałem że czym minimalnie się różnią sąsiad z garażu sobie taką 159 na tych felgach sprawił i stąd ta myśl a nie przyglądałem im się za bardzo
Ciężko zrozumieć tok myślenia niektórych ludzi. Nie wszyscy chcą jeździć eko, nie wszyscy oszczędzają na każdej części żeby zawsze było najtaniej...
A jak 17" wyjdzie mi bokiem...to zmienię na 18
Spalanie akurat mnie najmniej interesuje. Trzymanie na zakrętach przysłania nawet to, że auto waży 80% więcej
Wzór podobny jaki był montowany seryjnie w 159...
Teraz tylko jakieś możliwe opony i cieszyć się jazdą.
Niech spali minimalnie więcej ale auto nieporównywalnie stoi do poprzednich felg.
Przedmówca dobrze mówi podczas mycia wymagają gimnastyki niestety.
Optycznie te felgi wyglądają na jeszcze większe niż 17 cali.
Jedyny problem to że sa trudne do mycia.
A myślenie typowych polaczków jest nadal niestety strasznie zacofane...
Nie biorę tutaj pod uwagę pitbulla, bo to zupełnie odrębny przypadek mondrości...
Niesamowite brednie tu niektórzy wypisują...Nauczyła się polska brać jeździć na 15" max 16" i teraz wszystko co choć o cal większe bo ,,beee'' bo spalanie wzrasta o 0,0001l/100km, bo osiągi gorsze(głupota!ułamki sekund jeśli w ogóle - nie do odczucia przy takiej zmianie dla przeciętnego kierowcy), bo wpada w koleiny(to akurat fakt, ale przy 17 czy 18 to nie jest jakiś hardkor, ale zgadzam się - tu przewaga wyższego profilu i mniejszej felgi), bo się auto rozpada przy 17", od razu wszystko do wymiany będzie, gorsze hamowanie (idiotyzm) itp itd...Przy czym 90% osób, które szerzą takie demagogiczne ,,prawdy" nie siedziały w aucie o felgach większych jak 15" i piszą głupoty wyczytane z for internetowych, pisanych przez tych, którzy albo jeżdżą 15 letnim Tico do, którego 17 (czy więcej) nie wejdzie, albo tacy, których nie stać na porządną felgę...Nikt już nie napiszę o świetnym prowadzeniu auta, przyczepności nie porównywalnej do opony węższej(lepsza przyczepność - lepsze wykorzystanie potencjału auta i te stracone setne sekundy zostają odzyskane kiedy z taką oponą można sobie pozwolić więcej np. na zakręcie nie bojąc się o to, że wypadnie się z drogi), czy krótszej drodze hamowania - tu niestety też fizyki się nie da oszukać, hamuje znacznie większa powierzchnia więc hamowanie jest bardziej efektywne, kto przesiadał się z 15-16 na 17-18 wie o czym mówię, reszta - nie dowie się zanim nie sprawdzi...no, ale przecież ważniejsze jest żeby auto spaliło o 1/10l na 100km mniej, żeby było tanio, niż żeby auto ładnie się prezentowało i pewnie zachowywało na drodze, taka polska mentalność...
Ja w każdym razie gratuluje udanego zakupu.
Pozdrawiam.
To moje zdjęcie 205/45R17
" alt=""/>
Mojego Kolegi Zdjęcie 215/45R17
" alt=""/>
On ma opony Michelin ja mam z przodu Pirelli a z tyłu Continental
Ma inne felgi, może cięższe, a oponę ma na 100 % cięższą, bo szerszą i tu jest pies pogrzebany w stopniu najwyższym, oczywiście sama szerokość opony też może mieć znaczenie w przypadku spalania, średnica też, ale zespół tych czynników powoduje wyższe spalanie u niego uwzględniając jeszcze podobny stan techniczny samochodów, z tym że masa koła ma znaczenie nadrzędne - przećwiczyłem temat dlatego upieram się nie bez powodu
Jeśli Maciek88 miał 195/65R15 lub 195/60r15 i założył 215/45R17 to ma średnice 10mm szybsze obracanie lub 10mm wolne obracanie
ja miałem z 195/60R15 założyłem 205/45R17 i mam 1mm szybsze obracanie
Tu nie trzeba proroka, wystarczy fizyka + doświadczenie empiryczne Masa auta mogła wzrosnąć co najwyżej o kilkadziesiąt kilogramów stosując przelicznik zapodany poniżej, ale na pewno nie 80 % Trzebaby znać dokładną różnicę masy 17" vs 15" Tu nie chodzi o to, że źle zrobił, bo chciał lepszy wygląd i ten jest zaletą, ale po czasie te 17-stki mu mogą bokiem wyjść jak przyciśnie porządnie na autostradzie i poczuje, że auto ma trudniej nabierając prędkości, a i na nierównościach bardziej po tyłku dostaje i jeszcze głośniej jest, na dodatek spalanie poszło w górę jakby tego mało było.....