Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Espace Grand 2.0T » Zrób to sam: wymiana kierownicy na wersję z tempomatem







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Espace
  • przebieg 115 000 km
  • rocznik 2005
  • kupione używane w 2012
  • silnik 2.0 Turbo
Dodano: 10 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 16968 razy
Data wydarzenia: 04.08.2014
Zrób to sam: wymiana kierownicy na wersję z tempomatem
Kategoria: inne
Poziom trudności (jak już się wie co gdzie i jak): 2/10
Czas pracy: około 1h

1) wyprostować koła, po czym przekręcić kierownicę o 180 stopni żeby była "do góry nogami";

2) odłączyć akumulator;

3) wsunąć długi cienki bolec (np. śrubokręt) w dziurkę z tyłu kierownicy (jeżeli nie odłączy się prądu może być słychać klakson), wysunąć poduszkę powietrzną "w dół" (bo kierownica jest "do góry nogami");

4) odpiąć żółte zabezpieczenia przewodów poduszki, odpiąć przewody, usunąć poduszkę;

5) Używając Torx T-50 (do nabycia np. w Castoramie, ok 13PLN) odkręcić śrubę mocującą kierownicę (instrukcja serwisowa podaje, że nie należy jej ponownie używać);

6) odłączyć szare złącze w kierownicy, zdjąć kierownicę;

7) z dołu obudowy kolumny kierowniczej są dwie śruby Torx (rozmiar podam później), są bardzo długie (10cm?) ale wystarczy wykręcić je kawałek;

8) wcisnąć zatrzaski widoczne z przodu i usunąć "do góry" górną część osłony kolumny kierowniczej;

9) usunąć dolną część osłony kolumny kierowniczej, przydatne będzie wyłączenie blokady kolumny tak, żeby można było nią swobodnie ruszać góra/dół;

10) zdejmujemy plastikową nakładkę na obudowie "taśmy";

11) odkręcamy śrubę Torx trzymającą pilota do radia, odpinamy wtyczkę, wyjmujemy pilota;

12) z dołu po lewej stronie jest biały ruchomy element blokady kierownicy, po jego "wciśnięciu" widać pod spodem śrubę mocującą "taśmę";

13) na górze są dwa zatrzaski, nie mam zdjęcia ale jak się przyjrzeć to je widać - po ich odblokowaniu śrubokrętem "taśma" powinna wyjść bez problemu, po drodze odłączamy prawą i lewą dźwignię (są na zatrzaskach) i złącze taśmy;

14) zakładamy nową taśmę (warto sprawdzić po zdjęciu "dekielka" na trzy zaczepy, czy jest zwinięta tak, że można będzie swobodnie zrobić po 3-4 obroty w każdą stronę bez urwania taśmy), po drodze wpinamy prawą i lewą dźwignię oraz złącze taśmy;

15) przykręcamy śrubę mocującą pod białą blokadą kierownicy z dołu po lewej;

16) przykręcamy pilot radia, podłączamy przewód;

17) zakładamy dolną osłonę kolumny kierownicy, zakładamy górną osłonę kolumny kierownicy, skręcamy długimi śrubami Torx;

18) zakładamy nową kierownicę "do góry nogami" (u mnie nie dało się założyć jej inaczej niż prawidłowo), przykręcamy Torx T-50;

19) podłączamy złącze szare (klakson?), czarne (przyciski tempomatu, o dziwo tylko dwa piny) i żółto-niebieskie oraz żółto-zielone poduszki;

20) zakładamy poduszkę, podłączamy prąd, odkręcamy kierownicę do normalnego położenia, włączamy silnik i mamy nadzieję że żaden błąd się nie pojawi.

PS. Przyciski tempomatu do kierownicy przykręciłem śrubkami "komputerowymi" z braku oryginalnych.
PPS. Czekam jeszcze tylko na przycisk włączający tempomat i zobaczymy czy wszystko razem zadziała ...
Ostatnia aktualizacja: 04.08.2014 09:40:58
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
No nieźle, brawo!
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Na pewno inżynierowie i marketingowcy mieli jakiś cel w takim, a nie innym rozwiązaniu, i nie znając powodów które im przyświecały wstrzymałbym się z tak ostrą ich oceną do czasu ich poznania.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do gzoom: JA wszystko jest fabrycznie montowane, to nie wiem dlaczego durnie nie dodali już tej kierownicy, a może ktoś nie chciał tempomatu..
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do sajeks: Wszystko jest fabrycznie zamontowane i przygotowane do używania. Wpiąłem włącznik tempomatu/ogranicznika prędkości i z nową kierownicą tempomat działa jak złoto - jedyny minus nie świeci się ikona na desce rozdzielczej, trzeba by to w sterowniku wyświetlacza zmienić.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
A jak wygląda sprawa z potencjometrem, bezpiecznikiem i modułem?? Sama kiera raczej nie wystaczy??
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Dobrze byłoby jeszcze pozbyć się ładunków elektrostatycznych, aby przez przypadek nie odpalić poduszki.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Gratulacje!
Tempomat to bardzo fajna rzecz.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Szacun :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 15 godzin temu, przez niki129
Szukałem i szukałem , taniego dostawczaka w przyzwoitym stanie z klimatyzacją. Nie jest to łatwe coś takiego znaleźć. Znalazła się Dacia, bardzo fajny stan i mega dobrej cenie, nie ma co ...
6 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez yatsec
I znowu stajnia się rozrosła. Trochę niekontrolowanie bo dobiłem do 13 aut a mówiłem sobie, że będę ją zmniejszać a nie zwiększać. Życie pokazuje jednak, że łatwiej kupić niż ...
2 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Tym razem trochę o Picadorze, który powrócił na ojcowskie łono ;) Ponownie stałem się jego współwłaścicielem razem z młodszą córą Dlatego też przed przekazaniem jej do jazdy ...
2 komentarze
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie