Społeczność Citroen C5
Blogi - Citroen C5 (213)
Dodano: 9 lat temu, przez
darek-k
po wymianie łożysk tylnych wahaczy wymieniłem też osłonę siłownika bo była pęknięta , opaskę , oraz rurę hydrauliczną od trój złączki do siłownia tył ( lewa strona ) ponieważ rura ta była mocno zagięta tuż przy siłowniku, obawiałem się że pęknie jak miałem zamiar ją prostować, ale po wymianie wyprostowałem i nic jej nie było, ot taka niespodzianka, rura nie złamała się , ale i tak dla pewności założyłem nową
koszty jakie poniosłem:
45zł osłona ...
Dodano: 9 lat temu, przez
darek-k
Dodano: 9 lat temu, przez
darek-k
niestety przyszedł czas na poważny już wydatek, dziś( 5.06.2015r)kupiłem na razie dwie nowe opony Fulda 205/65/15, po 270zł za szt, założenie w cenie ( sam zakładałem i wyważałem na maszynie ) nic trudnego , za ok miesiąc jak finanse pozwolą kupię jeszcze dwie takie same.
Rozmiar opon jest dedykowany do citroena C5 którym jeżdżę.
Na nowych oponach jest zupełnie inna jazda, coś jak nowym autem , oponki poszły na przód , na tyle są jeszcze jakieś wynalazki made in ...
Dodano: 9 lat temu, przez
darek-k
oczywistym jest że po zakupie z zagranicy trzeba też wymienić rozrząd, szczególnie jak nie ma informacji że coś było wymieniane,
Więc zamówiłem zestaw i zabrałem się za wymianę ( jest prosta o do ogarnięcia nawet przed domem ) ale trzeba posiadać kompresor i klucz pneumatyczny aby odkręcić śrubę koła pasowego, inaczej trzeba się trochę nasiłować aby odkręcić tę śrubę.
Okazało się że rozrząd był wymieniany , pasek rolki , pompa, wiec po sprawdzeniu stanu ...
Dodano: 9 lat temu, przez
darek-k
po zakupie trzeba było też wymienić : łożysko półosi, oraz górne i dolne mocowanie silnika.
Citroen też postanowił schować dolną poduszkę silnika i już w żadnym katalogu części nie występuje ona jako część wymienna dla Citroena C5, jak się uszkodzi to trzeba całą dolną łapę wymienić ( wg serwisu ) , więc aby się nie dać załadować w bambuko trzeba pytać o te cześć do innego citroena z silnikiem 2.0HDi
Dodano: 9 lat temu, przez
emilos
Ubytki płynu chłodniczego były spowodowane uszkodzeniem rurki z tyłu za silnikiem. Objawy, za silnika tryskał płyn jak z prysznica, po namierzeniu usterki stwierdziłem że uszkodzona została uszczelka miedzy rozdzielaczem płynu, a metalową rurką.
Po zdemontowaniu okazało się, ze rurka troszkę się rozleciała, co spowodowało jeden z najgorszych scenariuszy by to wymienić. Po otrzymaniu oryginalnej rurki i oringu miałem trzy opcje by ją wymienić.
1. Wyciągam silnik i ...
Dodano: 9 lat temu, przez
darek-k
po naprawie wahaczy ( łożyska ) przyszedł czas na zaciski tył, citroen w tym temacie się nie popisał, zaciski zrobił z materiału który po latach się utlenia wchodząc w reakcję z metalem,, utleniają się mocowania śruby która trzyma klocki, oraz płaszczyzna przylegania zacisku do wahacza.
Na Allegro kupiłem używane zaciski ( miały być w BDB STANIE )i rozczarowanie, przyszły niewiele lepsze niż miałem, choć śruba się trzymała to już i tak zaczęło jest zżerać , ...
Dodano: 9 lat temu, przez
darek-k
to było do zrobienia od razu, zestaw naprawczy kupiłem na allegro po 65zł za szt, kupiłem dwa komplety, wykorzystałem z zestawu łożyska, tulejki, simeringi, śrubę zastosowałem oryginalną.
Wraz z kolegą zabraliśmy się za wymianę , czas pracy to 7godzin na jedną stronę, więc na całość dwa dni trzeba było poświęcić, i to był ostatni dzwonek na wymianę, bo już powoli brało bieżnię wahacza .
Teraz koła stoją jak należy ,
Dodano: 9 lat temu, przez
darek-k
10.04.2015 mega wyjazd do miejscowości Dudki koło Kutna gdzie są mega duże komisy samochodowe po Citroen C5 kombi w dieslu.
Obecny citroen C5 stał w komisie Dudki 4a, więc najpierw zajrzałem do komisu Dudki 11,w komisie tym był jeden C5 w dieslu z manualną skrzynią za 7900zł( na zdjęciach lalka ) rzeczywistość to już inna bajka, auto po usługach budowlanych czyli bagażnik nie do wyczyszczenia i potargana tapicerka od wkładania jakiś dużych przedmiotów, nawet dalej nie ...
Dodano: 9 lat temu, przez
Sroqraf
Czas leci, kilometrów przybywa. W ciągu 6 m-cy na liczniku przybyło prawdziwe 10 tys. km. Szczęśliwie był to okres, w którym auto nie drenowało specjalnie portfela. Akumulator i napinacz paska były wydatkami nieplanowanymi. Reszta czysta eksploatacja.
178 500 km - wymiana świec NGK - 80 zł + 15zł
181 000 km - wymiana płynu chłodniczego - 100 zł
182 000 km - akumulator - Eurostart
182 000 km - napinacz paska klinowego + pasek klinowy Conti
184 500 km - końcówka ...
Citroen - modele
- 2CV (3)
- AMI (1)
- AX (74)
- Axel (3)
- Berlingo (272)
- BL 11 (1)
- BX (32)
- C-Crosser (6)
- C-Elysee (25)
- C-Zero (0)
- C1 (41)
- C15 (29)
- C2 (105)
- C25 (2)
- C3 (259)
- C3 Aircross (11)
- C3 Picasso (38)
- C4 (310)
- C4 Aircross (1)
- C4 Cactus (22)
- C4 Picasso (133)
- C4 Spacetourer (7)
- C4 X (1)
- C5 (604)
- C5 Aircross (13)
- C5 X (1)
- C6 (17)
- C8 (34)
- CX (7)
- DS (0)
- Evasion (18)
- Grand C4 Picasso (190)
- GS (2)
- GSA (5)
- Jumper (78)
- Jumpy (18)
- Nemo (10)
- Saxo (164)
- SM (0)
- Spacetourer (6)
- Visa (5)
- Xantia (172)
- XM (62)
- Xsara (331)
- Xsara Picasso (290)
- ZX (121)
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez powerTGS440
Szukam rzetelnej opinii a nawet oferty: RENAULT CAPTUR 1.5 DCI w automacie z rocznika 2015 - 2018. Budzet do 40.000 zl.
6
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez powerTGS440
Jak już kiedyś pisałem, Megane fajny samochód, silnik niezwykle ekonomiczny (4.2l/100km w trasie żaden problem) tyko 95koni trochę za mało.
900zł ta przyjemność, 300Nm zamiast 240Nm robi ...
4
komentarze
Dodano: 9 dni temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
14
komentarzy
Marki społeczności