Społeczność Seat Arosa
Blogi - Seat Arosa (52)
Dodano: 13 lat temu, przez
Michhh
Z uwagi na szykującą mi się długą podróż postanowiłem naprawić w Arosie zepsute rzeczy, które bezpośrednio nie mają wpływu na stan techniczny pojazdu, a bywają uciążliwe. W zimie odłamała mi się jedna z prowadnic siedzenia kierowcy i od tamtej pory na zakrętach przesuwałem się na boki razem z fotelem. Wystarczyło ją tylko przyspawać i problem z głowy. Znacznie poważniejszą usterką okazała się lewa szyba otwierana elektrycznie. Już rok temu zaczęły się z nią ...
Dodano: 13 lat temu, przez
Michhh
Z uwagi na kończący się przegląd rejestracyjny zebrałem się i zająłem się swoim autkiem. Przegląd nie wykazał żadnych usterek, więc moje prace ograniczały się tylko do "kosmetyki". Nastał też kres zimowych opon, które nadają się tylko do wyrzucenia. Standardowo po przejechanych 14000 km wymieniłem olej (Mobil Super 2000 Diesel) i filtry: oleju Knecht OC145, powietrza Filtron AR265/1 i kabinowy Filtron K1006. Przy wymianie filtra pyłkowego odkręciłem całą jego obudowę, ...
Dodano: 13 lat temu, przez
kris045
Witam!
Chciałem przedstawić Wam raport spalania mojej Arosy po roku uczestnictwa na AWC:
1. 10000km - roczny przebieg 03.2010-03.2011r.Proporcje: około 70/30 miasto-trasa.
2. 611 litrów zatankowanego paliwa.Głównie Shell i BP.
3. 6,1 l/100km - średnie spalanie
4. 4,2 l/100km - minimalne spalanie przy codziennej jeździe autostradą
Ogólne podsumowanie:
Jestem bardzo zadowolony z autka: jako samochód miejski, na dojazdy do pracy, czy do sklepu, biorąc pod uwagę koszty ...
Dodano: 14 lat temu, przez
Michhh
Zauważyłem, że jakoś słabiej działają mi hamulce. Kolega radził mi wymienić płyn hamulcowy, ale po tym zabiegu nie było różnicy ani na plus, ani na minus. Zrobiłem jak dotąd około 50 000km od poprzedniej kompletnej wymiany hamulców. W związku z tym planowałem wymienić klocki, ale dopiero na wiosnę. Przy okazji wizyty u mechanika ze świszczącym osprzętem poprosiłem go o zerknięcie na przednią oś. Okazało się, że zacięła się prowadnica i od wewnętrznej strony ...
Dodano: 14 lat temu, przez
Michhh
Mam nadzieję, że wreszcie zakończył się najbardziej denerwujący mnie problem w samochodzie. Jako główne usterki awaryjności w moim egzemplarzu określiłem osprzęt silnika znajdujący się na pasku klinowym. Od początku się z nim coś działo. Najpierw padła pompa wspomagania (wymieniona). Później pojawiły się stuki na pompie wody (wymieniona). Następnie odezwał się alternator (naprawiony). Wszystkie te usterki miały miejsce w przeciągu pół roku od zakupu auta. Nie dane ...
Dodano: 14 lat temu, przez
Michhh
Po roku posiadania samochodu pasowało zatroszczyć się o płyny eksploatacyjne w aucie Zimą udało mi się kupić tanio płyn chłodniczy G12+ VW, oraz oryginalne chlapacze Seat firmy Votex na przód i tył. Płynu wchodzi do chłodnicy około 5 l. Rozrobiłem 3l koncentratu z wodą destylowaną, tak aby temperatura zamarzania nie była wyższa niż -35 stopni. Przed spuszczeniem płynu dodano profilaktycznie oczyszczacz chłodnicy Liqui Moly KÜHLER REINIGER. Mechanikowi nie spodobał się ...
Dodano: 14 lat temu, przez
Michhh
W wakacje zauważyłem, że przy porannym odpalaniu rozrusznik "wydaje jeszcze swój dźwięk". Trudno mi inaczej to określić. Może bardziej należy tu użyć słowa "przepuszcza". Mam nadzieję, że niektórzy z czytających będą wiedzieli jaki odgłos mam na myśli. Zaraz po zakupie auta miałem z tym problem, ale zdarzało się to prawie za każdym razem. Rozrusznik przechodził regenerację jakiś rok temu, więc bardzo się tym teraz nie przejmowałem. Mój mechanik zajrzał do niego ...
Dodano: 14 lat temu, przez
Michhh
Od samego początku posiadania Arosy przy hamowaniu z bębnów czasami dochodziło dość głośne szuranie szczęk. Zazwyczaj wystarczyło tylko zahamować mocniej kilka razy, jednak tym razem problemu w ten sposób nie dało się rozwiązać. Po prostu nagromadziło się tam zbyt dużo "zimowych specyfików" na drogi. Pojechałem do serwisu na dokładne oczyszczenie tylnych hamulców i przy okazji wyszło, że nieszczelny jest lewy cylinderek. Wymieniono zepsutą część i dodatkowo ...
Dodano: 14 lat temu, przez
kris045
Dla zainteresowanych kasowanie "service OIL":
1. przy wyłączonym zapłonie - wcisnąć i przytrzymać przycisk P
2. włączyć zapłon
3. przytrzymać przycisk P przez minimum 10 sekund, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "---".
4. zwolnić przycisk P
5. wyłączyć zapłon
i wszystko powinno wrócić do normy!
Dodano: 14 lat temu, przez
Michhh
Myślę, że w tym roku dopiero teraz jest odpowiednia pora na wymianę opon. Wcześniej nie było takiej potrzeby, a temperatury w listopadzie sięgały +17 stopni. W najbliższym czasie zapowiadają przymrozki, zresztą to już koniec miesiąca.
Przed nadchodzącą zimą wymieniłem filtr paliwa (Knecht KL 77), przesmarowałem zamki i zabezpieczyłem uszczelki w drzwiach. Standardowo również nastał czas wymiany oleju po przejechaniu 13 000 km. Pomimo znacznego przebiegu ponownie ...
Seat - modele
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności