Społeczność Subaru Forester
Blogi - Subaru Forester (28)
Dodano: 4 lata temu, przez
mychowicz

Dodano: 7 lat temu, przez
Misza_Elk
Zachciało się spełniać marzenia. Marzenia są często kosztowne. I tak jestem tym razem. Miałem nadzieję, że obędzie się bez większych kosztów. Czeka mnie regeneracja maglownicy, wymiana hamulców z przodu i praktycznie wszystkich elementów gumowych zawieszenia.
Byłem psychicznie na to przygotowany, jednak nadzieja umiera zawsze na końcu. Tym razem zabił ją mechanik ;)
Dodano: 9 lat temu, przez
Lech-A4
Witam, jeszcze brakuje mi zdecydowanych wrażeń z jazdy, cóż to dopiero pierwsze kilometry za mną. Jednak pokuszę się o pierwszą, można powiedzieć przedwstępną opinię, może trochę podpartą euforią nowego auta - jest super. Komfort zawieszenia, wytłumienie hałasu i drgań na poziomie wyższym niż w Reanult Laguna III, oczywiście w odniesieniu do jazdy po miejskich drogach i prędkości do 90 km/h.
Ale nie o tym chciałem pisać, otóż zafundowałem Foresterowi pełan pakiet ...
Dodano: 9 lat temu, przez
karel
Minęło 3 lata forestera w moich rękach. Przez ten okres poniosłem na ten samochód łączne koszty w wysokości ok. 99 tys zł (bez kosztu zakupu samochodu), z czego:
na paliwo 59,5 tys zł (11 550 litrów paliwa)
na naprawy 6,5 tys zł na: sprzęgło i dwumas, amortyzator (uszk. z mojej winy), napinacz paska
Ubezpieczenie 8,5 tys zł
Serwis 18,4 tys. zł (do przebiegu 120 tys km w ASO Subaru, później poza ASO)
W tym czasie pokonałem nim 165,5 tys. km.
Średnie spalanie – ...
Dodano: 9 lat temu, przez
karel
Jak w tytule - sprzęgło w moim foresterze padło przy przebiegu 203170 km. Dwa dni przed awarią dało się przy przyspieszaniu wyczuć naprawdę drobne drgania. Po dwóch dniach w trakcie jazdy zauważyłem, że samochód jakby tracił moc. Dodałem odruchowo gazu, ale rzut oka na obrotomierz i natychmiast wcisnąłem sprzęgło. Coś chrupnęło i pedał sprzęgła został w podłodze. Pomijam fakt, że stanąłem w polu i nie miałem komórki przy sobie :)
Diagnoza w warsztacie po ...
Dodano: 10 lat temu, przez
jasiem
A tak brzmi wydech w moim Forku. Co prawda nagranie nie najlepiej oddaje rzeczywisty dźwięk, ale coś tam słychać :)
Dodano: 10 lat temu, przez
jasiem
Dodano: 10 lat temu, przez
karel
Dzisiaj minęło dwa lata, jak jeżdżę moją subarynką. Przejechałem nią w tym czasie 107 567 km. Przytoczę trochę statystyk:
wydatki łączne (bez kosztów zakupu): 65 550 zł, tzn. 0,61 zł/km.
Koszty paliwa to 62% kosztów,
serwis i naprawy - 24% kosztów (do 120 tys. km w ASO),
ubezpieczenie 8% (OC + AC + NWW),
pozostałe koszty 6%.
Doliczając koszt utraty wartości koszt jednego km to ok. 0,85 zł.
średnie zużycie paliwa - 6,93 l/100 km
Dodano: 10 lat temu, przez
karel
Odgłosy dobiegające z okolic tylnych kół przypomniały o konieczności wymiany klocków hamulcowych. Dokonałem wymiany przednich i tylnych klocków hamulcowych - przy okazji przetoczone zostały wszystkie tarcze. Zakupiłem klocki hamulcowe EBC Red Stuff - zobaczymy, jak się będą sprawować w stosunku do tych montowanych przez ASO.
Na poprzednich klockach przejechałem:
tylne 91 472 km
przednie 71 097 km
Subaru - modele
Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez humvee5
"Jeśli samochody cię użądliły i ta opuchlizna nie schodzi, to nic z tym nie zrobisz". To wyjaśnia, czemu dziennie na spędzamy na aWc średnio kilka minut, by podpatrzeć użądlenia u innych, ...
15
komentarzy
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
Poprzednie Xenon słabo świeciły,
tym razem wybór padł na żarówki Xenon Philips i postojówki osram blue
koszty
żarówki Xenon Philips - 399zł
Osram w5w Cool Blue Intense - 26zł ...
4
komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia
koszty ...
3
komentarze
Marki społeczności
